Журнал «Современное образование» №3, 2018

0
156







Ахмедов Муроджон Убайдуллаевич,
А.Авлоний номидаги Халқ таълими тизими раҳбар ва мутахассис ходимларини қайта таёрлаш ва малакасини ошириш институти докторанти (Phd)

ХАЛҚ ТАЪЛИМИ ПЕДАГОГ ХОДИМЛАРИНИНГ МАЛАКА ОШИРИШ КУРСЛАРИДАН КЕЙИНГИ ФАОЛИЯТИ МОНИТОРИНГИ ВА УНИ ТАШКИЛ ЭТИШ АМАЛИЁТИ


АХМЕДОВ М.У. ХАЛҚ ТАЪЛИМИ ПЕДАГОГ ХОДИМЛАРИНИНГ МАЛАКА ОШИРИШ КУРСЛАРИДАН КЕЙИНГИ ФАОЛИЯТИ МОНИТОРИНГИ ВА УНИ ТАШКИЛ ЭТИШ АМАЛИЁТИ
Илмий мақола «Халқ таълими ходимларининг малака ошириш курсларидан кейинги фаолият­ларини педагогик қўллаб-қувватлаш технологияларини ишлаб чиқиш» номли амалий лойиҳа (давлат қайд рақами: ПЗ-2016-0910145757) доирасида тайёрланган бўлиб, унда халқ таълими раҳбар ва педагог ходимларининг малака ошириш курсидан кейинги даврдаги фаолияти мониторинги тадқиқ этилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: халқ таълими, малака ошириш, мониторинг, курсдан кейинги фаолият, мустақил таълим, қайта алоқа, касбий маҳорат.


АХМЕДОВ М.У. МОНИТОРИНГ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ КАДРОВ НАРОДНОГО ОБРАЗОВАНИЯ ПОСЛЕ ОКОНЧАНИЯ КУРСОВ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ И ПРАКТИКА ЕГО ОРГАНИЗАЦИИ
Научная статья выполнена в рамках прикладного проекта «Разработка технологий педагогической поддержки работников народного образования после окончания курсов повышения квалификации» (номер государственной регистрации: ПЗ-2016-0910145757). В статье представлены результаты исследований мониторинга деятельности руководителей и специалистов народного образования после окончания курсов повышения квалификации.
Ключевые слова и понятия: народное образование, повышение квалификации, мониторинг, межкурсовая деятельность педагога, самостоятельное образование, обратная связь, профессиональные навыки.


AKHMEDOV M.U. MONITORING OF ACTIVITY OF PEDAGOGICAL SHOTS OF FOLK EDUCATION AFTER COMPLETION OF COURSES OF IN-PLANT TRAINING AND PRACTICAL WORKER OF HIS ORGANIZATION
The article is prepared under practical-investigation project №PZ-2016-0910145757 «Forming pedagogical supporting technologies the activities of public education staff post training courses». There is discussed efficiency monitoring of the activity of managers and pedagogical staff in the period of post professional development course.
Keywords: public education, professional development, monitoring, intercourse activity of the teacher, independent education, feedback, professional skills.






Дадамирзаев Ғуломқодир,
Наманган муҳандислик-қурилиш институти «Электрэнергетика» кафедраси доценти, физика-математика фанлари номзоди;

Файзуллаев Қаҳрамон Маҳмуджанович,
Наманган муҳандислик-қурилиш институти «Электрэнергетика» кафедраси ўқитувчиси

МУҲАНДИСЛИК ТАЪЛИМИ СОҲАЛАРИДА ФАНЛАРАРО ИНТЕГРАЦИЯНИНГ АҲАМИЯТИ


ДАДАМИРЗАЕВ Ғ., ФАЙЗУЛЛАЕВ Қ.М. МУҲАНДИСЛИК ТАЪЛИМИ СОҲАЛАРИДА ФАНЛАРАРО ИНТЕГРАЦИЯНИНГ АҲАМИЯТИ
Ушбу илмий-методик тадқиқот ишида муҳандислик таълим соҳаларида фанлараро боғланиш элементларидан фойдаланишнинг ўқув жараёни самарадорлигини оширишга, талабаларнинг чуқур билим олишлари ва вақтдан унумли фойдаланишларига кўрсатадиган ижобий таъсири таҳлил қилинган ҳамда аниқ фанлар ўртасида боғланишни амалга ошириш модели ва фанлар­аро ўзаро боғланишнинг тузилмавий элементлари мисол тариқасида келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: дидактик талаблар, инновация, имитация, кўргазмали ўқитиш, оптик қурилма, ноанъанавий намойиш.


ДАДАМИРЗАЕВ Г., ФАЙЗУЛЛАЕВ К.М. ЗНАЧЕНИЕ МЕЖПРЕДМЕТНОЙ ИНТЕГРАЦИИ В СФЕРЕ ИНЖЕНЕРНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
В данной научно-методической исследовательской работе проанализировано положительное влияние использования элементов межпредметных связей на повышение эффективности учебного процесса, приобретение глубоких знаний студентами и продуктивное использование времени. Также в качестве примера приведена модель осуществления связей между точными науками и структурные элементы межпредметных связей.
Ключевые слова и понятия: дидактические требования, инновация, имитация, визуальное обучение, оптическая установка, нетрадиционная демонстрация.


DADAMIRZAEV G., FAYZULLAEV K.M. SIGNIFICANCE OF INTERDISCIPLINE INTEGRАTION’S IN AREAS OF ENGINEERING EDUCATION
In this scientific and methodical research work analyzes of positive influence of the interdiscipline of communications elements on increase of efficiency of educational process are considered. The acquisitions of students’ profound knowledge and productive time use, and also as an example the model of implementation of communications between the hard sciences and structural elements in the interdiscipline communications are given.
Keywords: didactic requirements, innovation, imitation, visual training, optical installation, non-traditional demonstration.






Шарофаддинов Шихназар,
Ўрта махсус, касб-ҳунар таълими муассасаларини Ахборот-методик таъминлаш хизмати Таълим жараёнига АКТни жорий этиш гуруҳи раҳбари

ОЧИҚ ТАЪЛИМ РЕСУРСЛАРИНИНГ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИГА ИНТЕГРАЦИЯСИНИНГ ИСТИҚБОЛЛАРИ


ШАРОФАДДИНОВ Ш. ОЧИҚ ТАЪЛИМ РЕСУРСЛАРИНИНГ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИГА ИНТЕГРАЦИЯСИНИНГ ИСТИҚБОЛЛАРИ
Мақолада очиқ таълим ресурсларининг пайдо бўлиши, ривожланиши тарихи, унинг дунё бўйлаб кенг оммалашувига таъсир қилган асосий омиллар тўғрисида маълумотлар берилади. Шунингдек, очиқ таълим ресурсларининг таълим сифатини таъминлаш ва бутун умр давомида таълим олиш концепциясининг амалга оширишдаги аҳамияти ёритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: очиқ таълим ресурслари (ОТР), Creative Commons лицензияси, Барқарор ривожланиш мақсадлари 2030, масофавий очиқ оммавий курслар (МООК), масофавий таълим, бутун умр давомида таълим, чекловларсиз таълим, онлайн касб курслари, онлайн касб ўрганиш.


ШАРОФАДДИНОВ Ш. ПЕРСПЕКТИВЫ ИНТЕГРАЦИИ ОТКРЫТЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ РЕСУРСОВ В ПРОЦЕСС ОБРАЗОВАНИЯ
В статье представлена информация о ключевых факторах, влияющих на открытые образовательные ресурсы, об истории их развития и факторах, влияющих на их широкую популярность во всём мире. Также подчёркивается важность открытых образовательных ресурсов для обеспечения качества образования, получения образования для всех и на протяжении всей жизни.
Ключевые слова и понятия: открытые образовательные ресурсы (ООР), лицензия Creative Commons, Цели устойчивого развития 2030 (ЦУР 2030), массовое открытие образовательных онлайн курсов (МООК), дистанционное образование, образование на протяжении всей жизни, образование без ограничений, профессиональные онлайн курсы.


SHAROFADDINOV SH. PROSPECTS FOR INTEGRATION OF OPEN EDUCATIONAL RESOURCES IN THE EDUCATION PROCESS
The article provides information on the key factors affecting open educational resources, the history of their development and the factors influencing the wide popularity throughout the world. It also emphasizes the importance of open educational resources to ensure the quality of education, education for all, and Life Long Education.
Keywords: the opening of educational resources (OER), the Creative Commons license, the Sustainable Development Goals (SDG 2030), massive open online courses education (MOOC), distance education, lifelong learning (LLL), unlimited education, online professional courses.






Хасанова Гулсанам Хусановна,
Андижон давлат университети ҳузуридаги Андижон вилояти халқ таълими ходимларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш ҳудудий маркази «Тилларни ўқитиш методикаси» кафедраси ўқитувчиси

ЎЗБЕКИСТОН, ЯПОНИЯ ВА ЖАНУБИЙ КОРЕЯ КАСБ-ҲУНАР ТАЪЛИМИ ТИЗИМЛАРИНИНГ ЎЗИГА ХОС ХУСУСИЯТЛАРИ


ХАСАНОВА Г.А. ЎЗБЕКИСТОН, ЯПОНИЯ ВА ЖАНУБИЙ КОРЕЯ КАСБ-ҲУНАР ТАЪЛИМИ ТИЗИМЛАРИНИНГ ЎЗИГА ХОС ХУСУСИЯТЛАРИ
Мақолада уч давлатда мавжуд касб-ҳунар таълими тизими соҳасидаги масалалар ёритиб берилган бўлиб, таълим тизимини тўғри йўлга қўйиш келажак истиқболи эканлиги таъкидлаб ўтилган. Шунингдек, Ўзбекистон, Япония ва Корея касб-ҳунар таълимининг рақобатбардошлиги таҳлил қилинган ва солиштирилган. Ўзбекистон таълим соҳасини ривожлантиришда Япония ва Жанубий Корея тажрибасидан фойдаланиш юзасидан таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқилган.
Таянч сўз ва иборалар: дунё тажрибаси, касбий компетентлик, узлуксиз таълим, ақлий ривожланиш, меҳнат бозори, кичик мутахассис, касбий малакалар.


ХАСАНОВА Г.Х. ОСОБЕННОСТИ СИСТЕМЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ УЗБЕКИСТАНА, ЯПОНИИ И ЮЖНОЙ КОРЕИ
В статье освещены вопросы существующих систем профессионального образования трёх стран. Высказывается мнение, что правильная организация данной системы является основой перспективного будущего. Вместе с тем, проведено сопоставление и анализ конкурентоспособности профессионального образования Узбекистана, Японии и Южной Кореи. Были разработаны предложения по применению опыта Южной Кореи и Японии в развитии образования Республики Узбекистан.
Ключевые слова и понятия: мировой опыт, профессиональная компетентность, непрерывное образование, умственное развитие, рынок труда, младший специалист, профессиональная квалификация.


KHASANOVA G.H. ESSENTIAL FEATURES OF VOCATIONAL EDUCATION SYSTEMS OF UZBEKISTAN, JAPAN AND SOUTH KOREA
The article is dedicated to the issues of the existing vocational education systems of three countries. The opinion was expressed that the correct organization of this system is the basis of a prosperite future. Also was carried out a comparison and analysis of the competitiveness of the vocational education of Uzbekistan, Japan and South Korea, given proposals on Japan and South Korea’s experience implementation in development of education of the Republic of Uzbekistan.
Keywords: international experience, professional competence, continuous education, intellectual development, labor market, junior specialist, professional qualifications.






Назаров Одилжон,
Ўзбекистон давлат консерваторияси доценти, Ўзбекистон Республикасида хизмат кўрсатган артист

ХАЛҚ ЧОЛҒУЛАРИДА ЎҚИТИШДА МУСИҚИЙ АСАРЛАР УСТИДА ИШЛАШ


НАЗАРОВ О. ХАЛҚ ЧОЛҒУЛАРИДА ЎҚИТИШДА МУСИҚИЙ АСАРЛАР УСТИДА ИШЛАШ
Мақолада замонавий мусиқий таълимда мусиқий асарларни ўзлаштириш масалалари ҳақида сўз боради. Унда ўзбек халқ чолғуларида турли жанрлардаги асарлар ижроси устида ишлашнинг асосий жиҳатларига тўхталиб ўтилган бўлиб, бу борада юзага келадиган камчиликларни бартараф этишда услубий тавсиялар берилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: халқ чолғулари, мусиқий асар, ижро техникаси, бадиий хусусиятлар, услубиёт, мусиқий жанр, ижро йўналишлари, тоналлик, аппликатура, артикуляция.


НАЗАРОВ О. РАБОТА НАД МУЗЫКАЛЬНЫМИ ПРОИЗВЕДЕНИЯМИ ПРИ ОБУЧЕНИИ ИГРЕ НА НАРОДНЫХ МУЗЫКАЛЬНЫХ ИНСТРУМЕНТАХ
В статье рассматриваются вопросы усвоения музыкальных произведений различных жанров при игре на узбекских народных музыкальных инструментах, а также даны методические рекомендации по устранению недостатков, возникающих в процессе обучения.
Ключевые слова и понятия: народные музыкальные инструменты, музыкальное произведение, исполнительская техника, художественные свойства, методика, музыкальный жанр, исполнительские направления, тональность, аппликатура, артикуляция.


NAZAROV O. WORK ON MUSICAL WORKS IN TEACHING ON FOLK MUSICAL INSTRUMENTS
Тhe article deals with the assimilation of musical works in modern musical education on Uzbek folk musical instruments. There is discussed the assimilation of musical works of various genres, as well as methodological recommendations for the elimination of emerging shortcomings in the learning process.
Keywоrds: folk musical instruments, musical work, performing technique, artistic properties, technique, musical genre, performing directions, tonality, fingering, articulation.




Тожибоева Дилором,
Тошкент молия институти «Касбий таълим» кафедраси профессори, иқтисод фанлари номзоди

ТАЪЛИМГА ЁНДАШУВЛАР ВА МОДУЛЬ АСОСИДА ЎҚИТИШНИНГ ТУТГАН ЎРНИ


ТОЖИБОЕВА Д. ТАЪЛИМГА ЁНДАШУВЛАР ВА МОДУЛЬ АСОСИДА ЎҚИТИШНИНГ ТУТГАН ЎРНИ
Мақолада ҳозирги кундаги таълим жараёнини ташкил этишдаги асосий ёндашувлар қиёсий таҳлил этилган. Модулли ёндашувнинг ўрни, ўзига хос хусусиятлари кўрсатилган ва уни қўллаш масалаларига эътибор қаратилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: кўргaзмaли-aнъaнaвий (тушунтирув-иллюстрaтив) ёндaшув, теxнoлoгик ёндaшув, тaдқиқий-ижoдий ёндaшув, мoдулли ёндaшув, методлар, натижа, қайтар алоқа, ўзини ўзи баҳолаш.


ТОЖИБОЕВА Д. ПАРАДИГМЫ (КОНЦЕПЦИИ) В ОБРАЗОВАНИИ И МЕСТО МОДУЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ
В статье проанализированы основные концепции в организации образованиия. Показаны особенности и место технологии модульного обучения. Обращено внимание на вопросы его применения в учебном процессе.
Ключевые слова и понятия: наглядно-традиционный, объяснительно-иллюстративный подход, технологический подход, исследовательски-креативный подход, модульный подход, методы, обратная связь, результат, самооценка.


TОJIBОEVA D. PARADIGMS (CONCEPT) IN FORMATION AND THE PLACE OF MODULAR TRAINING
In the article is make analyses the basic concepts of the education arrangement. As we the features and a place of modular training’s technology are shown. The attention is paid to its implementation in educational process.
Keywords: evident-traditional, explanatory-illustrative approach, the technological approach, the researcher-creative approach, the modular approach, methods, a feedback, result, a self-estimation.




Отамирзаев Олимжон Усубович,
Наманган қурилиш-муҳандислик институти «Энергетика» кафедраси катта ўқитувчиси;

Зокирова Дилноза Неъматиллаевна,
Наманган қурилиш-муҳандислик институти «Энергетика» кафедраси ассистенти

ТАЖРИБА МАШҒУЛОТЛАРИНИ МУСТАҚИЛ ЎРГАНИШГА УНДОВЧИ ТАЪЛИМ БЕРИШ ОРҚАЛИ ОЛИБ БОРИШ


ОТАМИРЗАЕВ О.У., ЗОКИРОВА Д.Н. ТАЖРИБА МАШҒУЛОТЛАРИНИ МУСТАҚИЛ ЎРГАНИШГА УНДОВЧИ ТАЪЛИМ БЕРИШ ОРҚАЛИ ОЛИБ БОРИШ
Мақолада тажриба машғулотларини мустақил ўрганишга ундовчи таълим бериш орқали олиб боришнинг анъанавий дарсларга нисбатан афзалликлари ҳамда таълим жараёнида улардан фойдаланиш бўйича тавсия ва таклифлар келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: лаборатория машғулоти, назорат қилиш, мониторинг, ўз-ўзини баҳолаш, мустақил режалаштириш, назарий ва амалий топшириқлар, таълим самарадорлиги, имитация.


ОТАМИРЗАЕВ О.У., ЗОКИРОВА Д.Н. ПРОВЕДЕНИЕ ЛАБОРАТОРНЫХ ЗАНЯТИЙ ПУТЁМ ОБУЧЕНИЯ, МОТИВИРУЯ К САМОСТОЯТЕЛЬНОМУ ОБРАЗОВАНИЮ
В статье приводятся преимущества проведения лабораторных занятий путём обучения, мотивирующего к самостоятельному образованию, а также даны рекомендации и предложения по их использованию в учебном процессе.
Ключевые слова и понятия: лабораторное занятие, контроль, мониторинг, самооценка, самостоятельное планирование, теоретические и практические задания, эффективность обучения, имитация.


OTAMIRZAYEV O.U., ZOKIROVA D.N. LABORATORY TESTING BY TRAINING MOTIVATING SELF-LEARNING EDUCATION
The article shows the advantages of conducting laboratory studies by training motivating self-education, as well as recommendations and suggestions for their implementation in the educational process.
Keywords: laboratory studies, monitoring, self-assessment, self-planning, theoretical and practical tasks, training effectiveness, imitation.






Низомова Шоира Исамиддиновна,
Гулистон давлат университети ҳузуридаги Халқ таълими ходимларни қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш ҳудудий маркази «Табиий ва аниқ фанлар» кафедраси тадқиқотчиси

ГЕОГРАФИЯ ФАНИНИ ЎҚИТИШДА НОАНЪАНАВИЙ ДАРС УСУЛЛАРИДАН ФОЙДАЛАНИШ ИМКОНИЯТЛАРИ


НИЗОМОВА Ш.И. ГЕОГРАФИЯ ФАНИНИ ЎҚИТИШДА НОАНЪАНАВИЙ ДАРС УСУЛЛАРИДАН ФОЙДАЛАНИШ ИМКОНИЯТЛАРИ
Умумий ўрта таълим мактабларида таълим-тарбия жараёнининг самарадорлигини кенгайтиришда «География» фанининг ўзига хос ўрни бор. Бунинг учун «География» фанини ўқитишда ноанъанавий дарс усулларидан фойдаланиш муҳим аҳамият касб этади. Мақолада «География» фанини ўқитишда ноанъанавий дарс усулларидан фойдаланиш имкониятлари ҳақидаги тавсиялар баён этилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: ноанъанавий дарс, география таълими, таянч сигналлар, интерфаол дарс, ҳамкорлик педагогикаси, баҳолаш, ўйин техникаси, инновацион жараён, тақдимот.


НИЗОМОВА Ш.И. ВОЗМОЖНОСТИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ НЕТРАДИЦИОННЫХ МЕТОДОВ ОБУЧЕНИЯ В ПРЕПОДАВАНИИ ГЕОГРАФИИ
География играет особую роль в расширении эффективности образовательного процесса в средних школах. Для этой цели важно использовать нетрадиционные методы обучения в преподавании географии. В статье представлены рекомендации по использованию нетрадиционных методов обучения в преподавании географии.
Ключевые слова и понятия: нетрадиционный урок, образование в области географии, основные сигналы, интерактивные уроки, совместная педагогика, оценка, игровая техника, инновационный процесс, презентации.


NIZOMOVA SH.I. THE OPPORTUNITIES OF NON-TRADITIONAL TEACHING METHODS IMPLEMENTATION IN GEOGRAPHY TEACHING
Geography plays a special role in widening the effectiveness of the educational process in secondary schools. To this purpose it is important to pay attention to non-traditional methods implementation in the teaching of geography. The article presents recommendations for non-traditional teaching methods of geography.
Keywords: non-traditional lesson, education in geography, basic signals, interactive lessons, joint pedagogy, evaluation, gaming equipment, innovation process, presentations.




Ширинов Музаффар Кучарович,
А.Авлоний номидаги Халқ таълим тизими раҳбар ва мутахассис ходимларини қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш институти 1-босқич таянч докторанти

«ТАБИАТШУНОСЛИК» ФАНИНИ ЎҚИТИШДА УЗВИЙЛИК, УЗЛУКСИЗЛИК ТАМОЙИЛИ ТАЪЛИМ САМАРАДОРЛИГИНИ ОШИРИШ МЕХАНИЗМИ СИФАТИДА


ШИРИНОВ М.К. «ТАБИАТШУНОСЛИК» ФАНИНИ ЎҚИТИШДА УЗВИЙЛИК, УЗЛУКСИЗЛИК ТАМОЙИЛИ ТАЪЛИМ САМАРАДОРЛИГИНИ ОШИРИШ МЕХАНИЗМИ СИФАТИДА
Мақолада «Табиатшунослик» фанини ўқитишда узвийлик, узлуксизлик тамойилини қўллаш, таълим самарадорлигини ошириш механизмига хизмат қиладиган тавсиялар берилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: узлуксиз таълим, узвийлик, табиатшунослик, ўқитиш методикаси, фанлараро боғлиқлик, узлуксизлик, таълим самардорлиги, дидактика, хусусий методика.


ШИРИНОВ М.К. ПРИНЦИП ВЗАИМОСВЯЗИ И НЕПРЕРЫВНОСТИ КАК МЕХАНИЗМ ЭФФЕКТИВНОСТИ ОБРАЗОВАНИЯ В ПРЕПОДАВАНИИ ПРЕДМЕТА «ПРИРОДОВЕДЕНИЕ»
В статье даются рекомендации по принципам взаимосвязи и непрерывности как механизма эффективности образования в преподавании предмета «Природоведение».
Ключевые слова и понятия: непрерывное образование, взаимосвязь, природоведение, методика обучения, взаимосвязанность предметов, непрерывность, эффективность образования, дидактика, частная методика.


SHIRINOV M.K. PRINCIPS OF INTERRELATION AND CONTINUITY AS A MECHANISM FOR THE PRODUCTIVITY OF EDUCATION IN THE TEACHING OF THE «NATURE» DISCIPLINE
There are given recommendations in the article on the principles of interrelation and continuity as a mechanism for the productivity increase of education in the teaching of the «Nature» discipline.
Keywords: continuous education, interrelation, nature study, teaching methods, interconnectedness of subjects, continuity, productivity of education, didactics, private methodology.




Дилова Наргиза Ғайбуллаевна,
А.Авлоний номидаги Халқ таълим тизими раҳбар ва мутахассис ходимларини қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш институти «Педагогика ва психология» кафедраси катта ўқитувчиси

БУЮК АЖДОДЛАРИМИЗНИНГ ТАЪЛИМОТЛАРИДА МУЖАССАМЛАШГАН ЎҚИТУВЧИ БИЛАН ЎҚУВЧИЛАР ҲАМКОРЛИГИНИНГ ПЕДАГОГИК ХУСУСИЯТЛАРИ


ДИЛОВА Н.Ғ. БУЮК АЖДОДЛАРИМИЗНИНГ ТАЪЛИМОТЛАРИДА МУЖАССАМЛАШГАН ЎҚИТУВЧИ БИЛАН ЎҚУВЧИЛАР ҲАМКОРЛИГИНИНГ ПЕДАГОГИК ХУСУСИЯТЛАРИ
Мақолада ўқитувчининг ўқув жараёнини ҳамкорлик асосида самарали ташкил этиш маҳоратини янада оширишда Шарқ алломаларнинг педагогик қарашларидан фойдаланиш ҳақидаги фикрлар баён этилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: ҳамкорлик, шахсий эҳтиёж, шахс, мулоқот, мустақил мушоҳада, дўстона муносабат.


ДИЛОВА Н.Ғ. ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ СОТРУДНИЧЕСТВА УЧИТЕЛЯ И УЧАЩИХСЯ В УЧЕНИЯХ НАШИХ ВЕЛИКИХ ПРЕДКОВ
В этой статье излагаются идеи использования педагогических взглядов учёных Востока для дальнейшего повышения способности учителя создавать эффективные стили совместного обучения.
Ключевые слова и понятия: сотрудничество, личная ответственность, личная потребность, личность, общение, независимое мышление, дружеское отношение.


ДИЛОВА Н.Ғ. PEDAGOGICAL FUNCTIONS CO-OPERATION OF THE TEACHER AND STUDENTS IN THE CONCEPTS OF OUR GREAT ANCESTORS
There is outlined in the article ideas for ancient East cientists pedagogical views implementation to further enhance the teacher’s ability to create effective styles of collaborative learning.
Keywords: cooperation, personal responsibility, personal need, personality, communication, independent thinking, friendly attitude.






Скрипников Николай Кузьмич,
доцент кафедры «Экологическое и аграрное право»
Ташкентского государственного юридического университета,
кандидат юридических наук;

Мусаев Бекзод Турсунбаевич,
Заведующий кафедрой «Государственное право и управление» Ташкентского государственного юридического университета

ОСОБЕННОСТИ ПРЕПОДАВАНИЯ ЭКОЛОГИЧЕСКОГО ПРАВА С УЧЕТОМ ТРЕБОВАНИЙ СТРАТЕГИИ РАЗВИТИЯ УЗБЕКИСТАНА НА 2017–2021 ГОДЫ


СКРИПНИКОВ Н.К., МУСАЕВ Б.Т. 2017-2021 ЙИЛЛАРДА ЎЗБЕКИСТОННИ РИВОЖЛАНТИРИШ БЎЙИЧА ҲАРАКАТЛАР СТРАТЕГИЯСИ ТАЛАБЛАРИДАН КЕЛИБ ЧИҚҚАН ҲОЛДА ЭКОЛОГИЯ ҲУҚУҚИНИ ЎҚИТИШНИНГ ЎЗИГА ХОСЛИГИ
Мақолада 2017-2021 йилларда Ўзбекистонни ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси талабларидан келиб чиққан ҳолда экология ҳуқуқини ўқитишнинг ўзига хослиги таҳлил қилинган. Муаллифлар экология ҳуқуқини ўқитишнинг замонавий талаблари ва методларига алоҳида эътибор қаратганлар.
Таянч сўз ва иборалар: юридик фан, юридик таълим, интеграция, экология ҳуқуқи, фундаментал ва амалий тадқиқотлар.


СКРИПНИКОВ Н.К., МУСАЕВ Б.Т. ОСОБЕННОСТИ ПРЕПОДАВАНИЯ ЭКОЛОГИЧЕСКОГО ПРАВА С УЧЕТОМ ТРЕБОВАНИЙ СТРАТЕГИИ РАЗВИТИЯ УЗБЕКИСТАНА НА 2017–2021 ГОДЫ
В статье проводится детальный анализ особенностей преподавания экологического права с учетом требований Стратегии развития Узбекистана на 2017–2021 годы. Авторы уделили особое внимание современным требованиям и методам образования в сфере экологического права.
Ключевые слова и пониятия: юридическая наука, юридическое образование, интеграция, экологическое право, фундаментальные и прикладные исследования.


SKRIPNIKOV N.K., MUSAYEV B.T. FEATURES TEACHING OF ENVIRONMENTAL LAW TAKING INTO ACCOUNT THE REQUIREMENTS OF THE STRATEGY OF DEVELOPMENT OF UZBEKISTAN FOR 2017-2021
In this article, it has been analyzed the the teaching of environmental law taking into account the requirements of the development strategy of Uzbekistan for 2017-2021. The authors paid special attention to modern requirements and methods of environmental law education.
Keywords: legal science, legal education, integration, environmental law, foundation and applied research.