Журнал «Современное образование» №7, 2018

0
29



Маматқулов Давлатжон Махаматжонович,
А.Авлоний номидаги халқ таълими тизими раҳбар ва мутахассис ходимларини қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш институти докторанти

МАЛАКА ОШИРИШ ЖАРАЁНИДА ТИНГЛОВЧИЛАРДА ШАКЛЛАНГАН КЎНИКМА ВА МАЛАКАЛАРНИ БАҲОЛАШ МЕХАНИЗМЛАРИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШ МАСАЛАСИ


МАМАТҚУЛОВ Д.М. МАЛАКА ОШИРИШ ЖАРАЁНИДА ТИНГЛОВЧИЛАРДА ШАКЛЛАНГАН КЎНИКМА ВА МАЛАКАЛАРНИ БАҲОЛАШ МЕХАНИЗМЛАРИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШ МАСАЛАСИ
Мақолада халқ таълими ходимларининг малакасини ошириш муассасаларида тингловчиларнинг малакасини баҳолаш механизми олий таълим муассасаларининг раҳбар ва мутахассис кадрларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш курслари тинловчиларининг малакаларини баҳолаш механизми билан таққосланади ва қиёсий таҳлил этилади. Халқ таълими ходимларининг малакасини ошириш муассасаларида тингловчиларнинг малакасини баҳолаш механизмини такомиллаштириш бўйича таклиф ва мулоҳазалар баён этилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: малака ошириш, дастлабки назорат, оралиқ назорат, якуний назорат, онлайн-тест синови, ассесмент, педагогик амалиёт, таълимий (интеллектуал) ва тарбиявий (ғоявий-маънавий) йўналиш, касбий ва мафкуравий компетентлилик.


МАМАТKУЛОВ Д.М. ВОПРОСЫ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ МЕХАНИЗМОВ ОЦЕНКИ НАВЫКОВ У СЛУШАТЕЛЕЙ В ПРОЦЕССЕ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ
В статье даётся сравнительный анализ механизма оценки уровня квалификации слушателей на курсах повышения квалификации и переподготовки руководителей и специалистов народного образования. В статье получили отражение предложения по совершенствованию механизма оценки квалификации слушателей курсов повышения квалификации работников системы народного образования.
Ключевые слова и понятия: повышение квалификации, предварительный контроль, промежуточный контроль, итоговый контроль, педагогическая практика, образовательное (интеллектуальное) и воспитательное (идеолого-духовное) направление, профессиональная и идеологическая компетентность.


МАМАТKULOV D.M. THE WAY IMPROVEMENT ASSESSMENT AND EVALUATION TOOLS OF THE PARTICIPANTS TEACHER TRAINING SOURCES
The article is devoted to the mechanism for assessing the qualifications of trainees at professional skill improvement institutions of public education emploees. It provides a comparative analysis of the qualification mechanism for students of advanced training and retraining of managers and specialists in public education evaluation. The article consist suggestions to improving the mechanism for assessing the skill of public education professional development institutions trainees.
Keywords: advanced training, preliminary control, intermediate control, final control, practical pedagogy, educational (intellectual) and educational (ideological-spiritual) direction, professional and ideological competence.




Панжиев Қурбонниёз,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети «Мусиқий таълим» кафедраси мудири, санъатшунослик фанлари номзоди;

Азизов Равшан Камилович,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети «Мусиқа таълими ва санъат» мутахассислиги 2-курс магистранти

ЭСТРАДА ҚЎШИҚЧИЛИГИ ЁШЛАРНИ ТАРБИЯЛАШНИНГ МАЪНАВИЙ ВОСИТАСИ СИФАТИДА


ПАНЖИЕВ Қ., АЗИЗОВ Р.К. ЭСТРАДА ҚЎШИҚЧИЛИГИ ЁШЛАРНИ ТАРБИЯЛАШНИНГ МАЪНАВИЙ ВОСИТАСИ СИФАТИДА
Мақолада ўзбек эстрада қўшиқчилиги ижодиёти ривожи ҳамда унинг талаба-ёшларни тарбиялашдаги аҳамияти, шунингдек, эстрада ижрочилигини таълим-тарбиянинг асосий воситаси сифатида эътироф этиш хусусидаги фикр-мулоҳазалар баён этилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: эстрада, реп, поп, оммавий маданият, мусиқий эстрада, соф интонация, қўшиқчи.


ПАНЖИЕВ К., АЗИЗОВ Р.К. ЭСТРАДНОЕ ПЕНИЕ КАК СПОСОБ ВОСПИТАНИЯ МОЛОДЕЖИ
В статье речь идёт о развитии узбекского вокала и о его воздействии на развитие молодежи, а также об идее признания эстрадного вокала как основного средства воспитания и образования.
Ключевые слова и понятия: эстрада, реп, поп, массовая культура, музыкальная эстрада, чистая интонация, певец.


PANJIYEV K., AZIZOV R.K. POP SINGING AS A WAY OF EDUCATION OF YOUNG PEOPLE
The article is devoted to the development of Uzbek vocal and its effect on the development of young people and the idea of recognition of variety vocal as the main means of education and upbringing.
Keywords: stage, rap, pop, public culture, pure intonation, singer.




Халилова Наргиза Икромалиевна,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети «Психология» кафедраси доценти, психология фанлари номзоди

РЕФЛЕКСИВ ТЕХНОЛОГИЯЛАРНИ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИГА ТАТБИҚ ЭТИШНИНГ ПСИХОЛОГИК ЖИҲАТЛАРИ


ХАЛИЛОВА Н.И. РЕФЛЕКСИВ ТЕХНОЛОГИЯЛАРНИ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИГА ТАТБИҚ ЭТИШНИНГ ПСИХОЛОГИК ЖИҲАТЛАРИ
Мақолада таълим жараёнида қўлланиладиган рефлексив таълим технологияларининг моҳияти кўрсатиб ўтилди. Шунингдек, мақолада рефлексив таълим ва тарбиянинг асосий тамойиллари, диалогик мулоқот шакллари, рефлексив қобилият, рефлексия компетенцияларига доир илмий-назарий маълумотлар қамраб олинган.
Таянч сўз ва тушунчалар: рефлексив тафаккур, мотивация, рефлексив таълим, мақсад, тамойил, восита, илмийлик, креативлик, диалоглик, рефлексив қобилият, танқидий, ёрдам, фаолият, баҳс-мунозара, интерфаол метод, инновацион технология.


ХАЛИЛОВА Н.И. ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ВНЕДРЕНИЯ РЕФЛЕКСИВНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В УЧЕБНЫЙ ПРОЦЕСС
В статье раскрывается сущность рефлексивных образовательных технологий и роль их использования в процессе образования. Также излагаются научно-теоретические сведения о рефлексивной компетенции, рефлексивной способности, формах диалогического общения, основных принципах рефлексивного обучения и воспитания.
Ключевые слова и понятия: рефлексивное мышление, мотивация, рефлексивное образование, цель, принцип, средство, научность, креативность, диалогичность, рефлексивная способность, критический, помощь, деятельность, обсуждение, интерактивный метод, инновационная технология.


НALILOVA N.I. PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF REFLEXIVE TECHNOLOGIES IMPLEMENTATION IN THE EDUCATIONAL PROCESS
The reflexive educational technologies and its values implementation in the course of education are specified in article. As well there is discussed scientific-theoretical data on reflexive competence, reflexive ability, forms of dialogical communication, the basic principles of reflexive training and education.
Keywords: reflexive thinking, motivation, reflexive education, purpose, principle, means, scientific character, creativity, dialogical, reflexive ability, critical, help, activity, discussion, interactive method, innovative technology.




Хакимова Дилдора Машрабжоновна,
Т.Н.Қори-Ниёзий номидаги Ўзбекистон педагогика фанлари илмий тадқиқот институти тадқиқотчи-изланувчиси

ЎҚУВЧИЛАРДА РЕФЛЕКСИВ КЎНИКМАЛАРНИ ШАКЛЛАНТИРИШ ВА РИВОЖЛАНТИРИШ ЖАРАЁНЛАРИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШ МОДЕЛИ


ХАКИМОВА Д.М. ЎҚУВЧИЛАРДА РЕФЛЕКСИВ КЎНИКМАЛАРНИ ШАКЛЛАНТИРИШ ВА РИВОЖЛАНТИРИШ ЖАРАЁНЛАРИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШ МОДЕЛИ
Мақолада ўқувчиларда узлуксиз таълим олишга ижобий муносабатларни шакллантиришга хизмат қилувчи педагогик жараёнлар сифатида ўқувчиларда рефлексив кўникмаларни шакл­лантириш ва ривожлантириш жараёнларини такомиллаштириш моделини амалиётга татбиқ этишнинг аҳамияти илмий асосланган.
Таянч сўз ва тушунчалар: рефлексив кўникма, тарих сабоқлари, тарихий ҳақиқат, мустақиллик, мустақил мамлакат, объектив тафаккур, ўқувчи ёшлар, объектив хулоса, таълим-тарбия жараёнлари, рефлексив фаолият, мустақил таълим олиш.


ХАКИМОВА Д.М. МОДЕЛЬ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ ФОРМИРОВАНИЯ И РАЗВИТИЯ У УЧАЩИХСЯ РЕФЛЕКСИВНЫХ НАВЫКОВ
В статье научно обоснована важность применения модели совершенствования процессов формирования и развития рефлексивных навыков учащихся как педагогического процесса, который способствует формированию позитивного отношения учащихся к непрерывному получению образования.
Ключевые слова и понятия: рефлексивные умения, уроки истории, историческая истина, независимость, независимая страна, объективное мышление, учащаяся молодёжь, объективное суждение, образовательно-воспитательный процесс, рефлексивные действия, самостоятельное обучение.


HAKIMOVA D.M. MODEL OF PERFECTION OF FORMING AND DEVELOPMENT AT REFLECTION SKILLS OF STUDENTS
There is scientifically justified importance of perfection the reflective abilities development model implementation as pedagogical process among pupils, which has to stipulate positive relation of pupils to the continuing education.
Keywords: reflection abilities, lessons of history, historical truth, independence, independent country, objective thinking, studying young people, objective judgement, educationally-educator process, reflection actions, independent educating.




Каримова Дилдора Анваровна,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети «Мусиқий таълим» кафедраси профессори;

Хоназарова Раъно,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети «Мусиқа таълими ва санъат» мутахассислиги 2-курс магистранти

ЎҚУВЧИ-ЁШЛАРНИ ЭСТЕТИК ТАРБИЯЛАШДА «МУСИҚА МАДАНИЯТИ» ФАНИ ОЛДИДА ТУРГАН ДОЛЗАРБ МАСАЛАЛАР


КАРИМОВА Д.А., ХОНАЗАРОВА Р. ЎҚУВЧИ-ЁШЛАРНИ ЭСТЕТИК ТАРБИЯЛАШДА «МУСИҚА МАДАНИЯТИ» ФАНИ ОЛДИДА ТУРГАН ДОЛЗАРБ МАСАЛАЛАР
Мақолада ўқувчи-ёшларда миллий ғурур ва миллий тафаккурни шакллантириш ва ривожлантиришда мусиқий-эстетик тарбиянинг ўрни ва аҳамияти хусусида фикр-мулоҳазалар баён этилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: таълим, тарбия, мусиқа, эстетика, мусиқий эстетика, одоб, ахлоқ, миллий ғурур, миллий тафаккур.


КАРИМОВА Д.А., ХОНАЗАРОВА Р. АКТУАЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ ПРЕДМЕТА «МУЗЫКАЛЬНАЯ КУЛЬТУРА» В ЭСТЕТИЧЕСКОМ ВОСПИТАНИИ УЧАЩЕЙСЯ МОЛОДЁЖИ
В статье описываются роль и значение музыкального эстетического воспитания в формировании и развитии национальной гордости и национального мышления у учащейся молодёжи.
Ключевые слова и понятия: образование, преподавание, музыка, эстетика, музыкальная эстетика, нравственность, национальная гордость, национальное сознание.


KARIMOVA D.A., НONAZAROVA R. THE ACTUAL TASKS OF THE «MUSICAL CULTURE» DISCIPLINE IN THE AESTHETIC EDUCATION OF STUDENTS
There is described in the article the role and importance of musical aesthetic education in the formation and development of national pride and national thinking.
Keywords: education, teaching, music, aesthetics, musical aesthetics, morality, national pride, national consciousness.




Давронова Дилдора Саидовна,
Ислом Каримов номидаги Тошкент давлат техника университети «Педагогика ва психология» кафедраси таянч докторантура катта илмий ходим-изланувчиси

ВОЯГА ЕТМАГАН БОЛАЛАРДА ИЖТИМОИЙ ОНГНИ шакллантиришда ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИ, МАҲАЛЛА ВА ОИЛАНИНГ ҲАМКОРЛИГИ САМАРАДОРЛИГИНИ ОШИРИШНИНГ ДОЛЗАРБ ВАЗИФАЛАРИ


ДАВРОНОВА Д.С. ВОЯГА ЕТМАГАН БОЛАЛАРДА ИЖТИМОИЙ ОНГНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИ, МАҲАЛЛА ВА ОИЛАНИНГ ҲАМКОРЛИГИ САМАРАДОРЛИГИНИ ОШИРИШНИНГ ДОЛЗАРБ ВАЗИФАЛАРИ
Мақолада таълим муассасалари, маҳалла ва оиланинг вояга етмаган болаларда ижтимоий онгни тарбиялаш жараёнидаги ҳамкорлиги самарадорлигини оширишнинг бугунги кундаги долзарблиги, оила ва вояга етмаган болалар манфаатларини ҳимоя қилиш устувор вазифа сифатида давлатимиз диққат марказида эканлиги илмий асослаб берилган. Шунингдек, «Оила-маҳалла-таълим муассасаси» ҳамкорлиги фаолиятини тизимли йўлга қўйиш, алоҳида эътиборга муҳтож оилалар фарзандларининг таълим-тарбиясини доимий назоратга олиш, ижтимоий хатар гуруҳи болаларига педагогик ёндашув мезонлари ҳақида фикр юритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: оила, маҳалла, таълим-тарбия муассасаси, вояга етмаган болалар, ижтимоий онг, ижтимоий фаоллик, ижтимоий қадрият, мафкура, жамият, инсон, салоҳият, педагог.


ДАВРОНОВА Д.С. АКТУАЛЬНЫЕ ЗАДАЧИ ПОВЫШЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ СОТРУДНИЧЕСТВА ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ, МАХАЛЛИ И СЕМЬИ В ФОРМИРОВАНИИ СОЦИАЛЬНОГО СОЗНАНИЯ НЕСОВЕРШЕННОЛЕТНИХ ДЕТЕЙ
В статье подчеркивается актуальность повышения эффективности сотрудничества между учебными заведениями, махаллями и семьями в процессе повышения общественного сознания у несовершеннолетних, защиты интересов семьи и несовершеннолетних детей в качестве приоритета нашего правительства. Также обсуждаются вопросы системной организации совместной деятельности структуры «Семья-махалля-образовательное учреждение», постоянный контроль за образованием детей, нуждающихся в особом уходе, критерии педагогического подхода к детям группы социальной опасности.
Ключевые слова: семья, махалля, образовательное учреждение, несовершеннолетние дети, общественное сознание, общественная деятельность, социальные ценности, идеология, общество, человек, потенциал, педагог.


DAVRONOVA D.S. ACTUAL TASKS OF COOPERATION BETWEEN EDUCATIONAL INSTITUTIONS, LOCAL COMMUNITIES AND FAMILIES IN CHILDRENT SOCIAL CONSCIOUSNESS EFFECTIVENESS INCREASING
This article emphasizes the urgency of increasing the effectiveness of cooperation between educational institutions, mahallas and families in the process of raising public awareness among minors, protecting the interests of the family and minor children as a priority of our government. Also there is discussed the «Family Educational Institution» organization activities in constant monitoring of children education, the criteria for a pedagogical approach to children of the social danger group which need of special care.
Keywords: family, mahalla, educational institution, minor children, public consciousness, social activity, ideology, society, person, potential, teacher.




Ҳамдамова Венера Анваровна,
Қўқон давлат педагогика институти «Меҳнат таълими» кафедраси катта ўқитувчиси

ЁШЛАР ТАРБИЯСИДА АХБОРОТ ХУРУЖЛАРИГА ҚАРШИ КУРАШИШДА ХАЛҚ ПЕДАГОГИКАСИНИНГ РОЛИ


ҲАМДАМОВА В.А. ЁШЛАР ТАРБИЯСИДА АХБОРОТ ХУРУЖЛАРИГА ҚАРШИ КУРАШИШДА ХАЛҚ ПЕДАГОГИКАСИНИНГ РОЛИ
Мақолада турли мафкуравий ва маънавий таҳдидлар ҳамда ахборот хуружларини ёшларнинг мафкуравий тарбиясига таъсири ва бу таҳдид ҳамда хуружларга қарши жараёнда ҳалқ педагогикасининг ўрни ҳақида фикрлар бирдирилган. Шунингдек, ёшларнинг мафкуравий тарбиясида оиланинг ўрни муҳимлиги таъкидланган.
Таянч сўз ва тушунчалар: ахборот, инсон ва тарбия, юксалиш, мафкура, таҳдид, ижтимоий гуруҳ, миллат, жамият, халқ манфаати, мафкуравий тарбия, зарарли ғоялар, мақсадли шакллантириш.


ХАМДАМОВА В.А. РОЛЬ НАРОДНОЙ ПЕДАГОГИКИ В БОРЬБЕ С ИНФОРМАЦИОННОЙ УГРОЗОЙ ПРИ ВОСПИТАНИИ МОЛОДЕЖИ
В статье высказываются мнения о влиянии моральных и идеологических угроз, а также информационных атак на идеологическое воспитание молодёжи, о роли народной педагогики в борьбе против этих угроз и атак. Вместе с тем отмечается важность роли семьи в идеологическом воспитании молодёжи.
Ключевые слова и понятия: информация, личность и воспитание, рост, идеология, угроза, социальная группа, нация, интересы народа, вредные идеологии, целевое формирование.


HAMDAMOVA V.A. THE ROLE OF FOLK PEDAGOGICS IN FIGHT AGAINST INFORMATIVE THREAT AT EDUCATION OF YOUNG PEOPLЕ
There is discussed in the article the influence of moral and ideological threats, and also informative attacks on ideological education of young people, the role of folk pedagogics in a fight against these threats and attacks. At the same time importance of role of family in ideological education of young people is noted.
Keywords: information, personality and education, height, ideology, threat, task force, nation, interests of people, harmful ideologies, having a special purpose forming.




Абидов Бахадир Казимович,
«Замонавий таълим» журнали бош муҳаррири, иқтисод фанлари номзоди, доцент

МАРИЯ МОНТЕССОРИ ТАЪЛИМОТИДА ТАРБИЯЛОВЧИ МУҲИТНИ ЯРАТИШ АСОСЛАРИ[1]


АБИДОВ Б.К. МАРИЯ МОНТЕССОРИ ТАЪЛИМОТИДА ТАРБИЯЛОВЧИ МУҲИТНИ ЯРАТИШ АСОСЛАРИ
Мақолада бола шахсига йўналтирилган таълимнинг дунёда кенг тарқалган Мария Монтессори таълимоти (методикаси)нинг тарбияловчи муҳитни яратиш асослари ёритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: мактабгача таълим, Мария Монтессори таълимоти (методикаси), тарбияловчи муҳит.


АБИДОВ Б.К. ОСНОВЫ СОЗДАНИЯ ВОСПИТАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ В УЧЕНИИ МАРИИ МОНТЕССОРИ
В статье освещаются основы создания воспитательной среды согласно учения (методики) Марии Монтессори, являющегося одним из широко распространённых в мире учений, направленных на личность ребёнка.
Ключевые слова и понятия: дошкольное образование, учение (методика) Марии Монтессори, воспитательная среда.


ABIDOV B.K. BASES OF EDUCATIONAL ENVIRONMENT CREATION FOR MARIA МОНТЕSSОRI STUDIES
There are lightened in the article bases of educational environment creation to develpop the basis for Maria Моnтеssоri studies (methodologies) development. Maria Моnтеssоri’s studies is one of the worldwide spreaden methodologi directed to personality of child.
Keywords: preschool education, studies(methodology) of Maria Моnтеssоri, educational environment.

[1] Мақола Мария Монтессори таълимоти (методикаси)га бағишланган китоблар асосида тайёрланган ва муҳокама учун тақдим этилмоқда.




Арсланова Мадина Мансуровна,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети тадқиқотчиси

ИМКОНИЯТИ ЧЕКЛАНГАН ЎҚУВЧИЛАРНИ ОИЛАВИЙ ҲАЁТГА ТАЙЁРЛАШДА ТАЪЛИМ МУАССАСАСИ ВА ОИЛА ҲАМКОРЛИГИ


АРСЛАНОВА М.М. ИМКОНИЯТИ ЧЕКЛАНГАН ЎҚУВЧИЛАРНИ ОИЛАВИЙ ҲАЁТГА ТАЙЁРЛАШДА ТАЪЛИМ МУАССАСАСИ ВА ОИЛА ҲАМКОРЛИГИ
Мақолада таълим муассасаси ва оиланинг имконияти чекланган ўқувчиларни оилавий ҳаётга тайёрлаш борасидаги ўзаро ҳамкорлиги масалалари ёритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: имконияти чекланган ўқувчилар, оила, шахс, жамият, ижтимоий педагогика, ижтимоий психология, ижтимоий ҳамкорлик, метод, сўровнома.


АРСЛАНОВА М.М. ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ И СЕМЬИ В ПРОЦЕССЕ ПОДГОТОВКИ К БУДУЩЕЙ СЕМЕЙНОЙ ЖИЗНИ УЧАЩИХСЯ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЬЯМИ
В статье речь идет о проблемах и особенностях взаимодействия образовательного учреждения и семьи в процессе подготовки к будущей семейной жизни учащихся с ограниченными возможностями.
Ключевые слова и понятия: ученики с ограниченными возможностями, семья, личность, общество, социальная педагогика, социальная психология, социальное партнерство, метод, вопросник.


ARSLANOVA M.M. INTERACTION BETWEEN EDUCATIONAL INSTITUTIONS AND FAMILIES IN BREEDING OF PUPILS WITH DISABILITIES FOR FUTURE FAMILY LIFE
This article deals with the problems and peculiarities of interaction between educational institutions and families in preparation for future family life of pupils with disabilities.
Keywords: pupils with disabilities, family, personality, society, social pedagogy, social psychology, social partnership, the method, questionnaire.




Садриддинов Сухроб Рустамжонович,
А.Авлоний номидаги Халқ таълими тизими раҳбар ва мутахассис ходимларини қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш институти «Педагогика ва психология» кафедраси катта ўқитувчиси

«E-PORTFOLIO» БОШҚАРУВ КАДРЛАРИ ФАОЛИЯТИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШ ВОСИТАСИ СИФАТИДА: СТРУКТУРАВИЙ-ФУНКЦИОНАЛ ЁНДАШУВ


САДРИДДИНОВ С.Р. «E-PORTFOLIO» БОШҚАРУВ КАДРЛАРИ ФАОЛИЯТИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШ ВОСИТАСИ СИФАТИДА: СТРУКТУРАВИЙ-ФУНКЦИОНАЛ ЁНДАШУВ
Мақолада таълим-тарбия жараёнини бошқаришда «E-portfolio» бошқарув кадрлари фаолиятини такомиллаштириш воситаси сифатида структуравий-функционал ёндашув масалалари баён этилган.
Калит сўз ва тушунчалар: дифференциация, «e-portfolio», коммуникатив, мониторинг, идентификация, индивидуал, педагогик жамоа, педагогик тизим, портфолио.


САДРИДДИНОВ С.Р. «E-PORTFOLIO» КАК ИНСТРУМЕНТ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ КАДРОВ УПРАВЛЕНИЯ: СТРУКТУРНЫЙ И ФУНКЦИОНАЛЬНЫЙ ПОДХОД
В статье рассматривается структурный и функциональный подход к «E-портфолио», как инструменту совершенствования кадров управления в процессе образования и воспитания.
Ключевые слова и понятия: дифференциация, электронное портфолио, коммуникативный, мониторинг, идентификация, индивидуальный, педагогический коллектив, педагогическая система, портфолио.


SADRIDDINOV S.R. «E-PORTFOLIO» AS A TOOL FOR IMPROVING MANAGEMENT PERSONNEL: STRUCTURAL AND FUNCTIONAL APPROACH
«Е-portfolio» as a tool for educational management personnel ability in managing and upbringing development, as well the issues of structural and functional approach discussed in this article.
Keywords: differentiation, «e-portfolio», communicative, monitoring, identification, individual, pedagogical staff, pedagogical system, portfolio.