“Замонавий таълим” журнали № 1 (98), 2021

0
9

МУНДАРИЖА СОДЕРЖАНИЕ

Махмонов У.А. Олий таълимда кредит-модуль тизимининг жорий этилиши ва имкониятлари


МАХМОНОВ У.А. ОЛИЙ ТАЪЛИМДА КРЕДИТ-МОДУЛЬ ТИЗИМИНИНГ ЖОРИЙ ЭТИЛИШИ ВА ИМКОНИЯТЛАРИ
Ушбу мақолада кредит-модуль тизими ва унинг Ўзбекистон таълим тизимида жорий этилиши, аҳамияти, дунё мамлакатларининг таълим тизимида кредит-модуль тизимининг ўзига хос хусусиятлари, имкониятлари ва афзалликлари ҳақидаги фикрлар баён этилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: кредит, модуль, кредит-модуль тизими, кредит-соат, Болонья шартномаси, Болонья жараёни, ECTS тизими, кредит-модуль тизими имконияти, кредит-модуль тизими аҳамияти.


МАХМОНОВ У.А. ВНЕДРЕНИЕ И ВОЗМОЖНОСТИ КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЙ СИСТЕМЫ В ВЫСШЕМ ОБРАЗОВАНИИ
В статье описывается кредитно-модульная система и ее внедрение, значение в системе образования Узбекистана, особенности кредитно-модульной системы в системе образования государств мира, возможности и преимущества кредитно-модульной системы.
Ключевые слова и понятия: кредит, модуль, кредитно-модульная система, кредит-час, Болонское соглашение, Болонский процесс, система ECTS, система кредитных модулей, кредит-час, возможность системы кредитных модулей, значение системы кредитных модулей.


MAKHMONOV U.A. THE OPPORTUNITIES AND IMPLEMENTATION OF A CREDIT AND MODULAR SYSTEM IN HIGHER EDUCATION
The article describes the credit-modular system and its implementation, importance in the education system of Uzbekistan, the peculiarities of the credit-modular system in the education system of the world, the opportunities and significance of the credit-modular system.
Keywords: credit, module, credit module system, credit hour, Bologna agreement, Bologna process, ECTS system, credit module system, credit hour, opportunities of credit module system, value of credit module system.

Саидова Б.Н. Аёллар таълимини қўллаб-қувватлашда маърифатпарвар аёллар ўрни


САИДОВА Б.Н. АЁЛЛАР ТАЪЛИМИНИ ҚЎЛЛАБ-ҚУВВАТЛАШДА МАЪРИФАТПАРВАР АЁЛЛАР ЎРНИ
Ушбу мақола Ўрта Осиёда аёллар таълими мавзуси доирасида маърифатчилик ва жадидчилик ҳаракати даврида саводли аёлларнинг замон руҳидаги таълим тизимини жорий этиш зарурлиги ҳамда аёлларнинг жамият ҳаётида фаол иштироки ҳақидаги мулоҳазалари борасида мавжуд илмий изланишларни умумлаштиришига бағишланган. Шунингдек, мақолада мусулмон аёлларининг Европа аёллари каби мақомга эга бўлолмаганлиги, аммо билимга интилиш намунасини, эркинликка эга бўлиш учун ҳаракат ибратини, адолатсизликка қарши курашиш мисолини ҳаётий амаллар билан намойиш этиб, шу билан бирга фарзандларини тарбиялаш ва ижод билан шуғулланишдек масъулиятли вазифаларни бажарганлиги акс этади. Юртимиз тупроғида туғилиб, вояга етган, ўз даврининг илмли, маърифатпарвар аёлларидан бўлган Дилшод Барно, Жаҳон Отин Увайсий каби олималар ҳақида сўз боради. Аёллар таълимини қўллаб-қувватлашда маърифатпарвар аёллар ўрни ҳақидаги маълумотлар педагогика университетларининг “Педагогика ва психология” йўналишларида “Педагогика назарияси ва тарихи” фани доирасида ўрганилади
Таянч сўз ва тушунчалар: маърифатчилик, саводли аёллар, аёллар мактаби, шоира аёллар.


САИДОВА Б.Н. РОЛЬ ЖЕНЩИН-ПРОСВЕТИТЕЛЬНИЦ В ПОДДЕРЖКЕ ЖЕНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ
Данная статья посвящена обобщению существующих исследований о взглядах женщин просветительниц периода движений просветительства и джадидизма о необходимости внедрения системы образования, соответствующего духу времени, и активного участия женщин в жизни общества в контексте образования женщин в Средней Азии.
В статье также показано, что мусульманские женщины не имеют такого же статуса, как европейские женщины, но жизненно важными действиями подали пример стремления к знаниям, пример стремления к свободе, борьбы с несправедливостью, выполняя при этом ответственные обязанности, такие как воспитание детей и участие в творчестве. Речь идет о таких ученых, как Дильшод Барно, Джахан Отин Увайси, родившихся и выросших в нашей стране, которые были образованными и просвещенными женщинами своего времени.

Ключевые слова и понятия: просветительство, женщины-грамотеи, женские школы, женщины-поэтессы


SAIDOVA B.N. THE ROLE OF WOMEN EDUCATORS IN SUPPORTING WOMEN’S EDUCATION
In the article is summarized existing research on the views of women literates during the period of the enlightenment and jadidism movements regarding the necesity to introduce an education system that corresponds to the spirit of the time and the active participation of women in society in the context of women’s education in Central Asia.
The article also shows that Muslim women does not had the same status as European women, but have set an example of striving for knowledge, an example of striving for knowledge, an example of striving for freedom, an example of fighting injustice with vital actions, while fulfilling responsible duties such as raising children and engaging in creativity. It is talking about such scientists as Dilshod Barno, Jahan Otin Uvaysi, who were born and raised in the country, who were educated and enlightened women of their time.

Keywords: enlightenment, women-literates, women’s schools, women poets.

Закирова Ф.М., Хуррамов Б.С. Масофавий ўқитиш тизимини ривожлантиришдаги муаммолар ва ечимлар хусусида таҳлилий мулоҳазалар


Ширинова Ф.А. Тиббиёт-фармацевтика йўналиши талабаларининг инглиз тилини мустақил ўзлаштиришларида масофавий таълимнинг роли


ЗАКИРОВА Ф.М., ХУРРАМОВ Б.С. МАСОФАВИЙ ЎҚИТИШ ТИЗИМИНИ РИВОЖЛАНТИРИШДАГИ МУАММОЛАР ВА ЕЧИМЛАР ХУСУСИДА ТАҲЛИЛИЙ МУЛОҲАЗАЛАР
Мақолада масофавий таълим тизими ҳақида назарий ва амалий тушунчалар, масофавий ўқитишга асосланган таълим тизимини жорий этилиши бўйича муаммолар ва ечимлар, Ҳукумат қарорлари, масофавий таълимнинг мамлакатимиз таълими тизимига кириб келиши, масофавий таълим тизими орқали халқ таълим тизимида фаолият юритаётган информатика ва ахборот технологиялари фани ўқитувчиларининг методик компетентлигини ривожланиш ҳақида маълумотлар келтирилган
Таянч сўз ва тушунчлар: компетенция, таълим тизими, масофавий таълим тизими, масофавий ўқитиш.


ЗАКИРОВА Ф.М., ХУРРАМОВ Б.С. АНАЛИТИЧЕСКОЕ ОБСУЖДЕНИЕ ПРОБЛЕМ РАЗВИТИЯ СИСТЕМЫ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ И ИХ РЕШЕНИИ
В статье представлены теоретические и практические аспекты системы дистанционного обучение, проблемы и решения по внедрению дистанционного обучения, правительственные решения по внедрению дистанционного обучения в систему образования нашей страны, приведены сведения по развитию методологической компетентности учителей информатики и информационных технологий. осуществляющих свою деятельность в системе образования.
Ключевые слова и понятия: компетенция, система образования, система дистанционного обучения, дистанционное обучение.


ZAKIROVA F.M., XURRAMOV B.S. ANALYTICAL COMMENTS ON PROBLEMS AND SOLUTIONS IN THE DEVELOPMENT OF DISTANCE TEACHING
In the article is discussed theoretical and practical concepts of distance education, problems and solutions for the introduction of distance learning, government decisions, the introduction of distance education in the education system of the country, the system of distance education, the computer science and information technology in the public education system’s teachers’ methodological competence development.
Keywords: competence, educational system, distance learning system, distance teaching.


ШИРИНОВА Ф.А. ТИББИЁТ-ФАРМАЦЕВТИКА ЙЎНАЛИШИ ТАЛАБАЛАРИНИНГ ИНГЛИЗ ТИЛИНИ МУСТАҚИЛ ЎЗЛАШТИРИШЛАРИДА МАСОФАВИЙ ТАЪЛИМНИНГ РОЛИ
Ушбу мақолада олий таълим талабаларининг мустақил фаолиятини ташкиллаштиришда педагогик шароитларни инобатга олган ҳолда инновацион муҳитни яратиш билан таълим самарадорлигининг ошиши ва талабаларнинг чет тили ўрганишларига инновацион ёндашиш муҳокама қилинди.
Тиббиёт-фармацевтика йўналиши талабалари инглиз тилини ўрганишдаги мустақил ўқув-билув фаолиятини ривожлантиришда масофавий таълим асосий восита сифатида хизмат қилади

Таянч сўз ва тушунчлар: масофавий таълим, мустақил ўқув-билув фаолият, узлуксиз таълим, интенсив ишлаш, индивидуаллашган ёндашув, Moodle масофавий таълим тизи.


ШИРИНОВА Ф.А. РОЛЬ ДИСТАНЦИОННОГО ОБРАЗОВАНИЯ В САМОСТОЯТЕЛЬНОМ ИЗУЧЕНИИ АНГЛИЙКОГО ЯЗЫКА СТУДЕНТОВ МЕДИКОФАРМАЦЕВТИЧЕСКОГО НАПРАВЛЕНИ
В данной статье обсуждается необходимость повышения эффективности образования путем создания инновационной среды, с учетом педагогических условий организации самостоятельной деятельности студентов высших учебных заведений и инновационного подхода к изучению иностранных языков у студентов.
Дистанционное обучение служит ключевым инструментом в развитии самостоятельной учебной деятельности студентов медико-фармацевтического направления при изучении области английского языка.

Ключевые слова и понятия: дистанционное обучение, самостоятельная учебная деятельность, непрерывное образование, интенсивная работа, индивидуальный подход, Moodle система дистанционного обучения.


SHIRINOVA F.A. THE ROLE OF DISTANCE EDUCATION FOR MEDICAL – PHARMACEUTICAL STUDENTS’ LEARNING ENGLISH AUTONOMOUSLY
In the article is described some samples of students’ autonomous English learning, the necessity of the pedagogical circumstance’s creation. There is also discussed educational efficiency and motivation of the English learning students with forming innovative atmosphere regarding to their profession. Distance learning plays an important role to improve learning English autonomously for the medical and pharmaceutical students.
Keywords: distance teaching, autonomous learning, continuing education, intensive working, individual approach, Moodle distance teaching system.

Мирзаева Г.М. Технология дарсларида “халқ ҳунармандчилиги асослари” мавзусини ўқитишда steam методидан фойдаланиш


МИРЗАЕВА Г.М. ТЕХНОЛОГИЯ ДАРСЛАРИДА “ХАЛҚ ҲУНАРМАНДЧИЛИГИ АСОСЛАРИ” МАВЗУСИНИ ЎҚИТИШДА STEAM МЕТОДИДАН ФОЙДАЛАНИШ
Мазкур мақолада Умумий ўрта таълим мактаблари Технология таълими дарсларида “Халқ ҳунармандчилиги асослари” мавзусини ўқитишни такомиллаштириш бўйича тавсиялар берилган. Бунинг учун бугунги кунда халқ ҳунармандчилигини ривожлантиришнинг ижтимоий ҳимоя сифатидаги аҳамияти, унинг асосий йўналишлари, давлатимиз томонидан ҳунармандларга берилаётган имтиёзлар ҳақида тўхталиб ўтилган. Шунингдек, танланган мавзуни ўқитишда STEAM методидан фойдаланишнинг афзалликлари кўрсатиб ўтилган.
Таянч сўз ва тушунчлар: каштачилик, зардўзлик, лойиҳалаш, конструкциялаш, STEAM методи.


МИРЗАЕВА Г.М. СОВЕРШЕСТВОВАНИЕ ПРЕПОДАВАНИЯ НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГИИ ТЕМЫ «ОСНОВЫ НАРОДНОГО РЕМЕСЛА» С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ МЕТОДА STEAM
В статье даны рекомендации по совершенствованию преподавания темы «Основы народного ремесла» на уроках технологического образования в общеобразовательных школах. С этой целью обсуждается важность развития народных промыслов как средства социальной защиты, его основных направлений, льгот, предоставляемых государством ремесленникам. Также показаны преимущества использования метода STEAM при изучении выбранной теме.
Ключевые слова и понятия: вышивка, золотое шитье, дизайн, конструирование, метод STEAM.


МIRZAYEVA G.M. STEAM METHOD OF TEACHING «FUNDAMENTALS OF FOLK CRAFTS» IN TECHNOLOGY LESSONS BASICIMPROVEMENT
The article provides recommendations for improving the teaching of «Fundamentals of Folk Crafts» in the lessons of technology education in secondary schools. To this end, the importance of the development of folk crafts as a social protection, its main directions, the benefits provided by the state to artisans were discussed. The advantages of the STEAM method implementation in teaching the selected topic are also discussed.
Keywords: embroidery, gold embroidery, design, construction, STEAM method.

Умаров Б. Финча ҳикоялар айтиш услуби – ўқувчилар коммуникатив компетентлигини ривожлантиришнинг инновацион тажрибаси


Шоҳимардонов Ж.М. Замонавий физика таълими мазмуни ва таркибий тузилиши муаммолари ҳақида (узлуксиз таълимнинг умумий ўрта таълим мактаблари мисолида)


Холмирзаев Ў.И. Адсорбция тушунчасини шакллантиришда уй тажрибасидан фойдаланиш


Жўраев М.М. Жанубий Кореянинг бошланғич ва ўрта таълим мактабларида информатика ва ахборот технологиялари фанини ўқитишдаги узвийлиги ва замонавий ёндашувлари


Казаков Р.А. Роль домашних химических опытов в повышении эффективности обучения химии


УМАРОВ Б. ФИНЧА ҲИКОЯЛАР АЙТИШ УСЛУБИ – ЎҚУВЧИЛАР КОММУНИКАТИВ КОМПЕТЕНТЛИГИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ ИННОВАЦИОН ТАЖРИБАСИ
Мақолада ўқувчиларда коммуникатив компетентлигини ривожланти-ришда финча “Ҳикоя қилиш услуби” қўлланилишининг мазмуни ва, моҳияти ёритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: янгиланаётган педагогик фикр, ўқувчининг инновацион фаолияти, финча “ҳикоя қилиш услуби”, ўқувчи компетентлиги, “келажак кўникмалар”.


УМАРОВ Б. ФИНСКИЙ СТИЛЬ ПОВЕСТВОВАНИЯ – ИННОВАЦИОННЫЙ ОПЫТ В РАЗВИТИИ КОММУНИКАТИВНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ УЧАЩИХСЯ
В статье раскрывается содержание и сущность применения финского «стиля повествования» в развитии коммуникативной компетенции учащихся.
Ключевые слова и понятия: обновленное педагогическое мышление, инновационная активность учащихся, финский «стиль повествования», компетентность  чащихся, «навыки будущего».


UMAROV B. FINNISH FAIRY TALES INTERNATIONAL EXPERIENCE IN THE DEVELOPMENT OF STUDENT COMMUNICATIVE COMPETENCY
The article is devoted to the content and work of the Finnish «storytelling style» implementation in the development of communicative competence among students.
Key words and concepts: updated pedagogical ideas, innovative activity of the student, Finnish «storytelling style», student competence, «future days».


ШОҲИМАРДОНОВ Ж.М. ЗАМОНАВИЙ ФИЗИКА ТАЪЛИМИ МАЗМУНИ ВА ТАРКИБИЙ ТУЗИЛИШИ МУАММОЛАРИ ҲАҚИДА
(узлуксиз таълимнинг умумий ўрта таълим мактаблари мисолида) Мақолада умумий ўрта таълим мактаблари физика фани ўқув амалиётининг долзарб муаммоси ўқувчиларни физика курсига қизиқишини ривожлантириш ва уни ўрганишни муваффақиятли амалга ошириши ҳақида сўз боради. Ривожлантирувчи таълимнинг принциплари, фаолиятли ёндашув, физика таълими ўқув дастури таркибий тузилиши ҳақида мақола муаллифининг шахсий фикрлари, ўқув методик ва дидактик материаллар яратишини таъминлайдиган асосий вазифалар таркиби кўриб чиқилади.
Таянч сўз ва тушунчалар: Умумий ўрта таълимнинг давлат стандарти, умумий ўрта таълим мактаблари физика таълими стандартини амалиётга жорий қилиниши, умумий ўрта таълим мактаблари физика таълими ўқув дастурлари таркибий тузилишига қўйиладиган талаблар; ўқув методик ва дидактик материалларни ишлаб чиқиш бўйича қўлланма.


ШОХИМАРДОНОВ Ж.М. О ПРОБЛЕМАХ СОДЕРЖАНИЯ И СТРУКТУРЫ СОВРЕМЕННОГО ФИЗИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ (НА ПРИМЕРЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ СРЕДНИХ ШКОЛ НЕПРЕРЫВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ)
В статье рассматривается актуальная проблема практики преподавания физики в общеобразовательных школах – развитие интереса учащихся к курсу физики и успешность его изучения. Рассмотрены принципы развивающего обучения, деятельностного подхода, личные взгляды автора на структуру учебной программы физического образования, структуру основных задач, обеспечивающих создание учебных материалов и дидактических материалов.
Ключевые слова и понятия: Государственные стандарты общего среднего образования, внедрение стандарта физического образования в общеобразовательных школах, требования к структуре учебной программы физического образования в общеобразовательных средних школах; требования к реализации учебных планов по физике в общеобразовательных школах, руководство по разработке учебных материалов и дидактических материалов.


SHOHIMARDONOV J.M. REGARDING THE PROBLEMS OF CONTENT AND STRUCTURE OF MODERN PHYSICS EDUCATION (ON THE EXAMPLE OF GENERAL SECONDARY SCHOOLS OF CONTINUING EDUCATION)
In the article is discussed the current problem of physics teaching practice in general secondary schools – the development of students’ interest to the course of physics and the success of its study. The principles of developmental education, an active approach, the author’s personal views on the structure of the curriculum of physics education, the structure of the main tasks that ensure he creation of teaching materials and didactic materials are considered.
Key words and concepts: State standards for general secondary education, introduction of the standard of physical education in general education schools, requirements for the structure of the curriculum of physical education in general education secondary schools; requirements for the implementation of curricula in physics in general education schools, guidelines for.


ХОЛМИРЗАЕВ Ў.И. АДСОРБЦИЯ ТУШУНЧАСИНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА УЙ ТАЖРИБАСИДАН ФОЙДАЛАНИШ
Мазкур мақолада умумтаълим мактаблари 9 синф ўқувчиларнинг кимёни ўрганишга бўлган қизиқишиши ошириш бўйича олиб борилган ишларнинг таҳлили, «хемофобия» ижтимоий ходисасини йўқотиш, ўрганилаётган мавзуларга доир уй шароитида бажариладиган кимёвий тажрибаларнинг ўқувчиларнинг табиий-илмий саводҳонлигини оширишдаги роли, шунингдек, мазкур муаммо юзасидан олиб борилаётган илмий-методик тадқиқот натижалари келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: кимё ўқитиш мазмуни, мотивация, табиий-илмий саводҳонлик, хемофобия, мавзуларга доир уй шароитида олиб бориладиган кимёвий тажрибалар.


ХОЛМИРЗАЕВ У.И. ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ДОМАШНЕГО ОПЫТА ПРИ ФОРМИРОВАНИИ ПОНЯТИЯ АДСОРБЦИИ
В данной статье проведен анализ работ по повышению интереса к изучению химии в общеобразовательных школах, устранению социального явления «хемофобии», роли задач с практическим содержанием в повышении эффективности научно-естественной грамотности, а также результатов проводимых научно-методических исследований.
Ключевые слова и понятия: содержание обучения химии, мотивация, научно-естественная грамотность, хемофобия, домашние химические опыты.


KHOLMIRZAEV U.I. USE OF HOME EXPERIENCE IN FORMING THE CONCEPT OF ADSORPTION
In the article is analyzed the work devoted to chemistry study interest increase in the in secondary schools, eliminate the social phenomenon of «chemophobia», the role of tasks with practical content in increasing the effectiveness of scientific and natural literacy, as well as the results of scientific and methodological research.
Keywords: chemistry teaching content, motivation, scientific and natural literacy, chemophobia, home chemical experiments.


ЖЎРАЕВ М.М. ЖАНУБИЙ КОРЕЯНИНГ БОШЛАНҒИЧ ВА ЎРТА ТАЪЛИМ МАКТАБЛАРИДА ИНФОРМАТИКА ВА АХБОРОТ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ ФАНИНИ ЎҚИТИШДАГИ УЗВИЙЛИГИ ВА ЗАМОНАВИЙ ЁНДАШУВЛАРИ
Жанубий Кореяда бошланғич ва ўрта мактаб учун информатика замонавий дарсликларнинг мазмуни ушбу мақолада муҳокама қилинди. Жанубий Кореянинг информатика фанини ўқитишдаги ёндашуви биз учун жуда муҳимдир, чунки у соҳага йўналтирилган информатика фанини ривожлантиришнинг энг долзарб йўналишларидандир.
Таянч сўз ва тушунчалар: мактабда информатика, Жанубий Кореяда информатика, бошланғич мактабда информатика; ўрта мактабда информатика.


ЖУРАЕВ М.М. СОВРЕМЕННЫЕ ПОДХОДЫ И ВЗАИМОСВЯЗЬ ОБУЧЕНИЯ ИНФОРМАТИКЕ И ИНФОРМАЦИОННЫМ ТЕХНОЛОГИЯМ В НАЧАЛЬНЫХ И СРЕДНИХ ШКОЛАХ ЮЖНОЙ КОРЕИ
В статье рассматривается содержание современных учебников по информатике для младшей и средней школы в Южной Корее. Южнокорейский подход к обучению информатике представляет для нас большой интерес, поскольку ориентирован на самые актуальные направления развития в ИТ-сфере.
Ключевые слова и понятия: школьная информатика, информатика в Южной Корее, информатика в начальной школе; информатика в средней школе.


JURAEV М.М. СONTINUOUS AND MODERN APPROACHES TO TEACHING INFORMATION AND INFORMATION TECHNOLOGY IN PRIMARY AND SECONDARY SCHOOLS IN SOUTH KOREA
The article is devoted to the content of contemporary south Korean computer science textbooks for primary and secondary schools. south Korea’s approach to teaching it science in schools is of great interest because it uses the most current trends in the it fild.
Key words and concepts: computer science at school, computer science in south Korea, computer science in primary school, computer science in secondary school.


КАЗАКОВ Р.Н. КИМЁ ЎҚИТИШ САМАРАДОРЛИГИНИ ОШИРИШДА УЙ КИМЁВИЙ ТАЖРИБАЛАРИНИНГ РОЛИ
Мазкур мақолада умумий ўрта таълим мактабларида кимё ўқитишнинг бугунги ҳолати юзасидан маълумотлар, кимё ва кимё саноатининг инсонларнинг кундалик ҳаётидаги роли, шунингдек мақсади ўқувчиларнинг кимё асосларини ўрганишга қизиқишларини ошириш борасида амалга оширилган илмий тадқиқот натижалари келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: умумий ўрта таълим мактаби, кимё ўқув предмети, хемофобия, уй тажрибалари.


КАЗАКОВ Р.Н. РОЛЬ ДОМАШНИХ ХИМИЧЕСКИХ ОПЫТОВ В ПОВЫШЕНИИ ЭФФЕКТИВНОСТИ ОБУЧЕНИЯ ХИМИИ
В данной статье приведены сведения о сегодняшнем состоянии методики обучения в общеобразовательных школах, роли химии и химической промышленности в повседневной жизни человека, а также результаты научных исследований, цель которых состоит в повышении интереса учащихся к изучению основ химии.
Ключевые слова и понятия: общеобразовательная школа, предмет химии, хемофобия, задания с практическим содержанием, домашние опыты.


KAZAKOV R.N. THE ROLE OF HOME CHEMICAL EXPERIENCES IN INCREASING THE EFFICIENCY OF LEARNING CHEMISTRY
The article provides information about the current state of teaching methods in secondary schools, the role of chemistry and the chemical industry in everyday life, as well as the results of research aimed at increasing students ‘ interest in learning the basics of chemistry.
Key words and concepts: general education school, chemistry subject, chemophobia, tasks with practical content, home experiments.

Абдиев Ш.А. Планирование тренировочной нагрузки высококвалифицированных легкоатлетов с пораженим опорно-двигательного аппарата


АБДИЕВ Ш.А. ТАЯНЧ-ХАРАКАТ АППАРАТИ ШИКАСТЛАНГАН ЮҚОРИ МАЛАКАЛИ ЕНГИЛ АТЛЕТИКАЧИЛАРНИ МАШҒУЛОТ ЮКЛАМАЛАРИНИ РЕЖАЛАШТИРИШ
Мазкур мақолада таянч-харакат аппарати шикастланган юқори малакали енгил атлетикачиларни юкламаларини режалаштириш ва юқори малакали парaатлетикачиларнинг техник тайёргарлиги, халқаро мусобақаларда эришиладиган ютуқлари масалалари ёритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: таянч-харакат аппарати тизимида нуқсони бўлган спортчилар, махсус жисмоний тайёргарлик, умумий тикланиш, машғулот жараёнининг сон ва кўрсаткичлари.


АБДИЕВ Ш.А. ПЛАНИРОВАНИЕ ТРЕНИРОВОЧНОЙ НАГРУЗКИ ВЫСОКОКВАЛИФИЦИРОВАННЫХ ЛЕГКОАТЛЕТОВ С ПОРАЖЕНИМ ОПОРНОДВИГАТЕЛЬНОГО АППАРАТА
В данной статье рассматриваются вопросы планирования нагрузок высококвалифицированных спортсменов и технической подготовки высококвалифицированных параатлетов, их достижений на международных соревнованиях.
Ключевые слова и понятия: спортсмены с недсотатками опорно-двигательного аппарата, специальная физическая подготовка, общее восстановление, количество и показатели тренировочного процесса.


ABDIYEV SH.A. TRAYNING LOAD’S PLANNING FOR THE HIGHLY QUALIFIED ATHLETES WITH MUSCULOSKELETAL INJURIES.
In the article is discussed the issues of planning the loads of highly qualified athletes and the technical training of highly qualified Para athletes, their achievements in international competitions.
Key word and concepts: athletes with defects of the musculoskeletal system, special physical training, general recovery, the number and indicators of the training process.