“Замонавий таълим” журнали №12, 2016

0
230
Журнал «Современное образование» №12, 2016

МУНДАРИЖА / СОДЕРЖАНИЕ

Исманова А.А. Бузғунчи ғояларга қарши курашишда педагогик профилактиканинг илмийамалий масалалари


ИСМАНОВА А.А. БУЗҒУНЧИ ҒОЯЛАРГА ҚАРШИ КУРАШИШДА ПЕДАГОГИК ПРОФИЛАКТИКАНИНГ ИЛМИЙ-АМАЛИЙ МАСАЛАЛАРИ
Мақолада бузғунчи ғояларга қарши педагогик профилактик ишлар олиб боришнинг илмий ва амалий масалаларига тўхталиб, айниқса, ёшларни диний экстремизм ва терроризмга ёллашга қарши тура олишнинг илмий асосланган ва амалда тасдиғини топган усуллари ҳақида сўз юритилган. Ёшларимизни бузғунчи ғоялар хуружларидан ҳимоя қилиш, юртдошларимизнинг ҳаётга онгли муносабатини шакллантириш, ён-атрофда юз бераётган воқеаларга дахлдорлик ҳиссини ошириш, мамлакатимиз мустақиллиги, тинч-осойишта ҳаётимизга хавф туғдириши мумкин бўлган тажовузларга қарши изчил кураш олиб бориш масалаларига алоҳида эътибор қаратилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: бузғунчи ғоя, педагогик профилактика, диний экстремизм, терроризм, ёллаш, хуруж, тажовуз, дахлдорлик, информацион кураш.


ИСМАНОВА А.А. НАУЧНЫЕ И ПРАКТИЧЕСКИЕ ВОПРОСЫ ПРОВЕДЕНИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ПРОФИЛАКТИЧЕСКОЙ РАБОТЫ, НАПРАВЛЕННОЙ ПРОТИВ ВНЕДРЕНИЯ РАЗРУШИТЕЛЬНЫХ ИДЕЙ
В статье рассматриваются научные и практические вопросы проведения педагогической профилактической работы, направленной против внедрения разрушительных идей, в частности, высказываются мнения о научно обоснованных и проверенных на практике методах борьбы против религиозно-экстремистской и террористической вербовки молодёжи. Особое внимание уделено проблемам защиты молодёжи Узбекистана от проявлений разрушительных идей, формирования сознательного отношения наших соотечественников к жизни, повышения у них чувства сопричастности к событиям, происходящим вокруг них, ведения последовательной борьбы против возможных посягательств, представляющих опасность независимости
и стабильности Республики Узбекистан.
Ключевые слова и понятия: разрушительная идея, педагогическая профилактика, религиозный экстремизм, терроризм, вербовка, выступление, посягательство, сопричастность, информационная борьба.


ISMANOVA A.А. SCIENTIFIC AND PRACTICAL ISSUES OF PEDAGOGICAL
PROPHYLACTICS MAINTENANCE DIRECTED AGAINST THE DESTRUCTIVE IDEAS INJECTION
In the article scientific and practical issues of the pedagogical prophylactics maintenance directed against introduction of the destructive ideas are considered. In particular, it is discussed the evidence-based and checked in practice methods of fights against religious extremist and terrorist recruitment of youth. Special attention is paid to problems of protection of our youth against manifestations of the destructive ideas, formations of a conscientious attitude of our compatriots to life, increasing in feeling of participation at them in the events which are taking place around them, conducting consecutive fights against the possible encroachments constituting danger of independence and stability of the state.
Keywords: destructive idea, pedagogical prevention, religious extremism, terrorism, recruitment, performance, encroachment, participation, information fight.

Самаров Р.С. Ижтимоий тараққиётнинг маърифий пойдевори


САМАРОВ Р.С. ИЖТИМОИЙ ТАРАҚҚИЁТНИНГ МАЪРИФИЙ ПОЙДЕВОРИ
Тараққиётни таъминлашда таълим-тарбия маънавий пойдевор сифатида амал қилиб, жамиятнинг ижтимоий-иқтисодий ва маданий-сиёсий соҳаларининг ҳаётини таъминлайди. Таълимтарбия миллий, минтақавий ва жаҳон меҳнат ҳамда таълим бозорларининг талабларидан келиб чиққан ҳолда вазифадорлиги жиҳатидан такомиллашиб боради. Шу тарзда меҳнат, билим
ва ахборот бозорларида маънавий яратувчанликнинг ҳосиласи ҳисобланмиш – ахборот, билим, кадрлар ўз ўрнини эгаллаб боради. Мақолада шулар хусусида фикр юритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: ижтимоий макон, меҳнат бозори, маърифий салоҳият, ижтимоий диагностика, лаёқатмандлик (компетенция), муваффақият стратегияси, таълим муассасасининг стратегияси, ривожланиш стратегияси, назарий модель, таълим-тарбия имижи, педагог имижи, педагог шахси, талаба шахси, ишлаб чиқариш, фан-техника, таълим модернизацияси.


САМАРОВ Р.С. ДУХОВНАЯ ОСНОВА СОЦИАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ
Образование и воспитание функционируют как духовная основа развития в обеспечении социально-экономической и культурно-политической жизни общества. Исходя из потребностей национального, регионального и мирового масштаба рынков труда и знания, процесс образования и воспитания совершенствуется. Как результат духовного творения информация,
знание и подготовленные кадры занимают важное место на рынке труда, знаний и информации.
Ключевые слова и понятия: социальное пространство, рынок труда, духовный потенциал, социальная диагностика, компетенция, стратегия успеха, стратегия образовательного учреждения, стратегия развития, теоретическая модель, имидж образования и воспитания, имидж педагога, личность педагога, личность студента, производство, наука и техника, модернизация
образования.


SAMAROW R.S. EDUCATIONAL BASIS OF SOCIAL DEVELOPMENT
It is important to consider education as spiritual basis for social development and it provides the existence of social-economic and cultural-political fields of society. According to the requirements of national, regional, world labour and knowledge markets, it makes social development improve.
Information, knowledge and cadre markets coil take its own possessions as the result of spiritual creation in labour, knowledge and information markets.
Keywords: social situation, labour market, educational captivity, social diagnostics, in capability, the strategy of success, educational establishment’s strategy, the strategy of development, theoretical model, the image of education, the image of teacher.

Махмудов А.Х. Учебно-творческий план как методологическая основа формирования компетентности у магистров


Абдиев У.Б. Физика таълимида ноанъанавий энергия манбаларига доир билим, кўникма ва малакаларни шакллантириш имкониятлари (академик лицей ва касб-ҳунар коллежлари физика таълими мисолида)


МАХМУДОВ А.Х. ЎҚУВ-ИЖОДИЙ РЕЖА МАГИСТРЛАРДА КОМПЕТЕНТЛИКНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ МЕТОДОЛОГИК АСОСИ СИФАТИДА
Мақола Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2016 йил 26 майдаги «2016/2017 ўқув йилида Ўзбекистон Республикасининг олий таълим муассасаларига ўқишга қабул қилиш тўғрисида»ги ПҚ-2534-сон қарорида белгиланган вазифаларнинг амалий ижросига қаратилган. Магистрантларнинг ижодий салоҳиятларини шакллантириш ва ривожлантиришга йўналтирилган ўқув режани такомиллаштиришнинг методик ва дидактик жиҳатлари очиб берилган.
Компетентли магистрларни тайёрлаш учун ўқув-ижодий режани яратиш тамойиллари, унга қўйиладиган талаблар ҳамда унинг тузилмаси ва мазмуни кўриб чиқилган.
Таянч сўз ва иборалар: ўқув-ижодий режа, муаммоли кластер, интегратив фанлар, дидактик ўзгариш, компетентлик.


МАХМУДОВ А.Х. УЧЕБНО-ТВОРЧЕСКИЙ ПЛАН КАК МЕТОДОЛОГИЧЕСКАЯ ОСНОВА ФОРМИРОВАНИЯ КОМПЕТЕНТНОСТИ У МАГИСТРОВ
Данная статья направлена на практическую реализацию задач, определённых Постановлением Президента Республики Узбекистан от 26 мая 2016 года № ПП-2534 «О приёме в высшие образовательные учреждения Республики Узбекистан в 2016/2017 учебном году». Раскрываются методические и дидактические аспекты совершенствования учебного плана в направлении формирования и развития творческого потенциала у магистрантов. Рассмотрены современные требования, принципы, структура и содержание разработки учебно-творческого плана для компетентностной подготовки магистров.
Ключевые слова и понятия: учебно-творческий план, проблемный кластер, интегративные дисциплины, дидактическое преобразование, компетентность.


MAHMUDOV A.H. TRAINING AND CREATIVE PLAN-METHODOLOGICAL BASIS OF MASTERS COMPETENCE FORMATION
The article is aimed at practical implementation of the tasks defined by the Decree of the President of the Republic of Uzbekistan «On admission to higher educational institutions of the Republic of Uzbekistan in 2016/2017 academic year». There are disclosed methodical and didactic aspects of the improvement of the curriculum towards the formation and development of creative potentials of undergraduates. The modern requirements, principles, structure and content of the development of educational and creative plan for competency training of masters are discussed.
Keywords: educational and creative plan, bad cluster, integrative discipline, didactic transformation competence.


АБДИЕВ У.Б. ФИЗИКА ТАЪЛИМИДА НОАНЪАНАВИЙ ЭНЕРГИЯ МАНБАЛАРИГА ДОИР БИЛИМ, КЎНИКМА ВА МАЛАКАЛАРНИ ШАКЛЛАНТИРИШ ИМКОНИЯТЛАРИ (АКАДЕМИК ЛИЦЕЙ ВА КАСБ-ҳУНАР КОЛЛЕЖЛАРИ ФИЗИКА ТАЪЛИМИ МИСОЛИДА)
Мақолада академик лицей ва касб-ҳунар коллежлари ўқувчиларида физика таълимида ноанъанавий ва қайта тикланувчи энергия манбалари мазмунидаги билим, кўникма ва малакаларни шакллантириш бўйича методик тавсиялар келтирилган. Шунингдек, мақолада ноанъанавий ва қайта тикланувчи энергия манбалари турлари тўғрисида элементар маълумотлар тушунарли ва содда ҳолатда баён этилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: энергия, шамол энергияси, геотермал энергия, биогаз, биомасса, электростанция, конструкция, таълим, қуёш элементи, қуёш батареялари.


АБДИЕВ У.Б. ВОЗМОЖНОСТИ ФОРМИРОВАНИЯ ЗНАНИЙ, НАВЫКОВ И
КВАЛИФИКАЦИИ ПО ВОПРОСАМ АЛЬТЕРНАТИВНЫХ ИСТОЧНИКОВ ЭНЕРГИИ НА ЗАНЯТИЯХ ПО ФИЗИКЕ (НА ПРИМЕРЕ ПРЕПОДАВАНИЯ ФИЗИКИ В АКАДЕМИЧЕСКИХ ЛИЦЕЯХ И ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ КОЛЛЕДЖАХ)
В статье даны методические рекомендации по формированию у учащихся академических лицеев и профессиональных колледжей знаний, навыков и квалификации по вопросам нетрадиционных и возобновляемых источников энергии на занятиях физики. Кроме того, в статье в доступной форме изложена элементарная информация о нетрадиционных и возобновляемых источниках энергии.
Ключевые слова и понятия: энергия, энергия ветра, геотермальная энергия, биогаз, биомасса, электростанции, конструкция, образование, солнечные элементы, солнечные панели.


ABDIYEV U.B. OPPORTUNITIES OF KNOWLEDGE, SKILLS AND EXPERIENCES
DEVELOPMENT RELATED TO NON-TRADITIONAL ENERGY SOURCES ON PHYSICS LESSONS (ON EXAMPLE OF PHYSICS IN LYCEUMS AND PROFESSIONAL COLLEGES)
In the article are provided methodic recommendations to education of physics at the academic lyceums and professional colleges untraditional and restore energy science. In addition is recount accessible information devoted to untraditional and restore energy source.
Keywords: energy, wind energy, geothermal energy, biogas, biomass, power plants, construction, education, solar element, solar panels.

Ширматов С.Т. Талабаларнинг мулоқот маданиятини ривожлантиришда таълим
шаклларини танлаш


ШИРМАТОВ С.Т. ТАЛАБАЛАРНИНГ МУЛОҚОТ МАДАНИЯТИНИ
РИВОЖЛАНТИРИШДА ТАЪЛИМ ШАКЛЛАРИНИ ТАНЛАШ
Мақолада «таълим шакллари» тушунчасининг моҳияти тадқиқотчиларнинг ёндашувлари асосида ёритилган. Шунингдек, таълим шаклларини оқилона танлаш талабаларнинг мулоқот маданиятини ривожлантиришда самарадорликка эришишнинг муҳим омилларидан бири эканлигига алоҳида урғу берилган. Бу ўринда маъруза, амалий машғулот, семинар, лаборатория машғулоти, мусобақа, танлов, тренинг ва ўйин каби таълим шаклларининг аҳамияти катта эканлиги таъкидлаб ўтилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: талабалар, мулоқот маданияти, ривожлантириш, таълим шакллари, маъруза, амалий машғулот, семинар, лаборатория машғулоти, мусобақа, тренинг ва ўйинлар.


ШИРМАТОВ С.Т. ВЫБОР ФОРМ ОБУЧЕНИЯ В РАЗВИТИИ КУЛЬТУРЫ ОБЩЕНИЯ СТУДЕНТОВ
В статье на основе подходов исследователей раскрывается понятие «формы обучения». Также предлагается разумный выбор форм обучения студентов в развитии культуры общения, который является одним из наиболее важных факторов для достижения её эффективности. Отмечается важность таких форм обучения как лекции, практические занятия, семинары, лабораторные занятия, соревнования, конкурсы, тренинг и учебные игры.
Ключевые слова и понятия: студент, культура общения, развитие, формы обучения, лекция, практические занятия, семинары, лабораторные занятия, конкурсы, тренинг и учебные игры.


SHIRMATOV S.T. TRAINING FORMS SELECTION IN THE DEVELOPMENT OF STUDENTS COMMUNICATION CULTURE
The article is based on researchers revealing approaches to definition «teaching forms». And also offers a reasonable selection of student learning forms in the development of communication culture, which is one of the most important factors to achieve its effectiveness. It is noted the importance of teaching forms, such as: lecture, practical exercises, seminars, laboratory sessions, competitions, contests, training and educational game.
Keywords: students, communication culture, development, teaching forms, lectures, practical lesson, seminars, laboratory classes, competitions, training and educational games.

Қораев С.Б. Фанларни ўқитишда табақалаштирилган таълим технологиясини жорий этиш масалалари


Абдухолиқова М.Б., Чариева Ш.Ш. Интерактив усул – самарадорлик гарови


Икрамова З.А., Алимходжаева Н.Т., Гулямов С.С. Ўқитиш жараёнида график
органайзерлар ва «суд жараёни» интерфаол усулларидан фойдаланиш


Турсунметов К.А., Шералиев С.С. Особенности электронного учебно-методического комплекса по изучению раздела физики «Механические колебания и волны»


ҚОРАЕВ С.Б. ФАНЛАРНИ ЎҚИТИШДА ТАБАҚАЛАШТИРИЛГАН ЎҚИТИШ
ТЕХНОЛОГИЯСИНИ ЖОРИЙ ЭТИШ МАСАЛАЛАРИ
Мақолада табақалаштириб ўқитишнинг аҳамияти, унинг ташкил этилиши, турлари ва ижобий жиҳатлари, табақалаштириб ўқитишда мустақил таълимнинг ўрни, табақалаштириб ўқитишнинг мазмуни, шакли, восита ва методларини ишлаб чиқиш кабилар ҳақида сўз юритилади.
Таянч сўз ва тушунчалар: билим, кўникма, малака, Давлат таълим стандарти, ўқув режа, узлуксиз, узвийлик, фан дастури, педагогик технология, тамойил, метод, восита, шакл, табақалаштириб ўқитиш, илмий тадқиқот, демократлаштириш, инсонпарварлаштириш, мустақил таълим, семинар, амалий машғулот, лаборатория иши, график, лойиҳа, макет, модель.


КОРАЕВ С.Б. ЗАДАЧИ ВНЕДРЕНИЯ ТЕХНОЛОГИИ ДИФФЕРЕНЦИРОВАННОГО
ОБУЧЕНИЯ ПРЕДМЕТОВ
В статье речь идёт о значении дифференцированного обучения, его организации, видах дифференцированого обучения, положительных сторонах, роли самообразования в дифференцированном обучении, а также о разработке содержания, формах и методах дифференцированого обучения.
Ключевые слова и понятия: знание, навык, квалификация, Государственный образовательный стандарт, учебный план, непрерывность, взаимосвязанность, учебная программа предмета, педагогическая технология, принцип, метод, форма, средство, дифференцированное обучение, научное исследование, демократизация, гуманизация, самообразование, семинар, практическое занятие, лабораторная работа, график, проект, макет, модель.


KORAYEV S.B. THE ISSUES OF DISCIPLINES DIFFERENTIAL TRAINING TECHNOLOGY INJECTION
In the article is discussed significance of differential teachining, and those organization in different trainings, positive sides, the role of self-education in differential-term training, and the development of contents, forms, methods of differential training.
Keywords: knowledge, skill, qualification, the State educational standard, the curriculum, continuity, coherence, the training program of a subject, pedagogical technology, the principle, method, form, means, the differentiated training, scientific research, democratization, humanization, self-education, seminar, practical occupation, laboratory work, the schedule, project, model, maket.


АБДУХОЛИҚОВА М.Б., ЧАРИЕВА Ш.Ш. ИНТЕРАКТИВ УСУЛ – САМАРАДОРЛИК ГАРОВИ
Мақолада замонавий таълимнинг инновацион усулларини қўллаш масаласи хусусида мулоҳаза юритилган. Таълим-тарбия жараёнида ўқитувчи ва ўқувчи ўртасидаги ўзаро ҳамкорлик вазифалари кўрсатиб ўтилган. Муаллифлар томонидан интерактив усулларни дарс жараёнида қўллашнинг натижалари тўғрисида фикрлар баён этилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: интерактив усул, Блум таксономияси, синтез, таълим, тарбия, таҳлил, самарадорлик.


АБДУХОЛИКОВА М.Б., ЧАРИЕВА Ш.Ш. ИНТЕРАКТИВНЫЙ МЕТОД – ЗАЛОГ
ЭФФЕКТИВНОСТИ
В статье обсуждаются вопросы применения инновационных методов в современном образовании. Показаны задачи сотрудничества между учителем и учащимися в учебновоспитательном процессе. Авторами высказываются мнения о результатах применения интерактивных методов в процессе урока.
Ключевые слова и понятия: интерактивный метод, таксономия Блума, синтез, образование, воспитание, анализ, эффективность.


ABDUKHОLIKOVA M.B., CHARIYEVA SH.SH. INTERACTIVE METHODS ARE GUARANTEE OF EFFECTIVENESS
In the article are discussed issues of innovation methods implementation in modern education. There is described the tasks of mutual cooperation between pupils and teachers in education process also. Ideas regarding interactive methods implementation at lesson are expressed by the authors.
Keywords: interactive method, Blum taxonomy, analysis, scan, synthesis, education, effectiveness.


ИКРАМОВА З.А., АЛИМХОДЖАЕВА Н.Т., ГУЛЯМОВ С.С. ЎҚИТИШ ЖАРАЁНИДА ГРАФИК ОРГАНАЙЗЕРЛАР ВА «СУД ЖАРАЁНИ» ИНТЕРФАОЛ УСУЛЛАРИДАН ФОЙДАЛАНИШ
Мақолада замонавий таълимда педагогик технологиянинг ўрни, талабаларнинг таҳлилий ва ижодий фикрлашини ривожлантиришда интерактив усулларнинг аҳамияти кўрсатиб ўтилган. Мақолада фанларни ўзлаштириш, кўникмалар, касбий маҳоратни ошириш ҳамда ўтилган мавзуни мустаҳкамлашда таълим технологияларидан фойдаланиш йўналишлари тавсия этилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: таълим технологияси, тизимли фикрлаш, ижодий фикрлаш, таҳлилий ахборот, график органайзер.


ИКРАМОВА З.А., АЛИМХОДЖАЕВА Н.Т., ГУЛЯМОВ С.С. ИСПОЛЬЗОВАНИЕ
ГРАФИЧЕСКИХ ОРГАНАЙЗЕРОВ И ИНТЕРАКТИВНОГО СПОСОБА «СУДЕБНЫЙ ПРОЦЕСС» В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ
В статье приведено значение педагогических технологий в процессе образования. Для развития творческого и аналитического мышления студентов, а также для закрепления пройденной темы на лабораторно-практических занятиях необходимо применять современные педагогические технологии. В статье рассматривается применение графических органайзеров, в частности, диаграммы Венна и интерактивного способа «Судебный процесс» в процессе обучения.
Ключевые слова: технология обучения, системное мышление, творческое мышление, аналитическая информация, графический органайзер.


IKRAMOVA Z.A., ALIMXODJAYEVA N.T., GULYAMOV S.S. IMPLEMENTATION OF GRAPHIC ORGANIZERS AND INTERACTIVE WAY, «TRIAL» IN THE TEACHING PROCESS
The article presents the importance of modern educational technologies in the educational process to develop creative and analytical thinking of students, as well as to secure the threads passed to laboratory and practical training. The article deals with the implementation of graphic organizers, such as Venn diagrams, and interactive way «TRIAL» in the learning process.
Keywords: education technology, systems thinking, creative thinking, analytical information, a graphic organizer.


ТУРСУНМЕТОВ К.А., ШЕРАЛИЕВ С.С. ФИЗИКАНИНГ «МЕХАНИК ТЕБРАНИШЛАР ВА ТЎЛҚИНЛАР» БЎЛИМИНИ ЎРГАНИШГА ДОИР ЭЛЕКТРОН ЎҚУВ-УСЛУБИЙ МАЖМУАНИНГ ХУСУСИЯТЛАРИ
Мақолада дастурий-педагогик воситаларни физика таълимида қўллаш аспектлари ҳамда физиканинг «Механик тебранишлар ва тўлқинлар» бўлими бўйича ишлаб чиқилган электрон ўқув-услубий мажмуанинг мазмуни ва хусусиятлари баён қилинган.
Таянч сўз ва тушунчалар: тебраниш, тўлқинлар, дастурий-педагогик восита, лаборатория, виртуал лаборатория иши, анимация, электрон ўқув-услубий мажмуа.


ТУРСУНМЕТОВ К.А., ШЕРАЛИЕВ С.С. ОСОБЕННОСТИ ЭЛЕКТРОННОГО
УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКОГО КОМПЛЕКСА ПО ИЗУЧЕНИЮ РАЗДЕЛА ФИЗИКИ
«МЕХАНИЧЕСКИЕ КОЛЕБАНИЯ И ВОЛНЫ»
В статье излагаются аспекты использования программно-педагогических средств при изучении предмета «Физика», а также содержание и особенности разработанного электронного учебно-методической комплекса «Виртуальные лабораторные работы по разделу «Механические колебания и волны».
Ключевые слова и понятия: колебания, волны, программно- педагогическое средство, лабораторная работа, виртуальная лабораторная работа, анимация, электронный учебнометодический комплекс.


TURSUNMETOV K.A., SHERALIEV S.S. FEATURES OF ELECTRONIC TRAINING COMPLEX FOR RESEARCH DIVISION OF PHYSICS «MECHANICAL OSCILLATIONS AND WAVES»
The article sets out the aspects of the software and teaching resources implementation in physical education, as well as content and features developed electronic educational-methodical complex «virtual laboratory works on mechanical vibrations and waves».
Keywords: oscillations, waves, and software-a pedagogical tool, lab, virtual lab, animation, electronic educational-methodical complex.

Расулова З.А. Ўзбек оила-никоҳ анъаналари ва муносабатларида маҳалла институтининг роли


РАСУЛОВА З.А. ЎЗБЕК ОИЛА-НИКОҳ АНЪАНАЛАРИ ВА МУНОСАБАТЛАРИДА
МАҲАЛЛА ИНСТИТУТИНИНГ РОЛИ
Мақолада маҳалла институти, унинг ўзбек халқи ҳаётидаги ўрни ва аҳамияти ёритилган, унинг моҳияти ва вазифаси таҳлил қилинган. Маҳалла ва оила муносабатлари, уларнинг тўйлардаги иштироки юзасидан ўтказилган тадқиқот натижалари келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: маҳалла, қўни-қўшничилик, оила-никоҳ анъаналари, никоҳ тўйи маросимлари, дабдабабозлик.


РАСУЛОВА З.А. РОЛЬ ИНСТИТУТА «МАХАЛЛЯ» В СЕМЕЙНО-БРАЧНЫХ
ОТНОШЕНИЯХ И ТРАДИЦИЯХ УЗБЕКОВ
В статье освещается институт «Махалля», роль и значение махалли как коллектива соседей в жизни узбекского народа, анализируется суть и задачи махалли. Также приведены практические результаты исследований по вопросам махалли и семейных отношений, участия махалли в проведении свадеб.
Ключевые слова и понятия: махалля, соседские отношения, семейно-брачные традиции, свадебные обряды, расточительность.


RASULOVA Z.A. ROLE OF THE MAHALLA INSTITUTION IN FAMILY-AND-MARRIAGE RELATIONS AND TRADITIONS OF UZBEKS
The article investigates the Institute of mahalla, the role and importance of mahalla of the Uzbek people, as well there is analyzed the essence and tasks of mahalla. Also, is given the practical results of the mahalla and family relations, its participation in weddings.
Keywords: mahalla, neighborship, family-and-marriage traditions, wedding rituals, wastefulness.

Абдуллаев С.Х. Малака ошириш таълим муассасаларида ҳамкорликда бошқарув


 

АБДУЛЛАЕВ С.Х. МАЛАКА ОШИРИШ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИДА
ҲАМКОРЛИКДА БОШҚАРУВ
Мақолада малака ошириш таълим муассасасидаги ўқув-методик ишларни таълим муассасаси раҳбарияти ва тингловчи-ўқитувчилар ҳамкорликда бошқариш, ўқув-методик ишларда раҳбарликни ташкил қилиш ҳамда амалга ошириш каби масалалар кўриб чиқилган. Шунингдек ҳамкорликдаги бошқарув фаолияти, ўзаро таъсир жараёнини вужудга келтириш асосидаги муносабатлар, ташқи муҳит билан муносабатлари, тарбиявий муносабатларни ўрганишга бағишланган.
Таянч сўз ва тушунчалар: малака ошириш таълим муассасалари, ҳамкорлик, бошқарув, ўқувметодик ишларга раҳбарлик, ўқув-методик ишларни ташкил қилиш.


АБДУЛЛАЕВ С.Х. СОВМЕСТНОЕ УПРАВЛЕНИЕ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ
УЧРЕЖДЕНИЯХ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ
В статье рассматриваются вопросы организации, управления и реализации учебнометодической деятельности в условиях совместного управления образовательными учреждениями повышения квалификации администрацией учебного заведения и советом слушателей. Также статья посвящается изучению взаимоотношений с внешней средой и воспитательных отношений, влияющих на организацию совместной управленческой деятельности на основе сотрудничества.
Ключевые слова: совместное управление, образовательные учреждения повышения квалификации, сотрудничество, управление, руководство учебно-методической деятельностью, организация учебно-методической деятельности.


ABDULLAYEV S.H. COLLABORATIVE INSTITUTIONS GUIDELINES FOR TRAINING
The article deals with the organization of collaborative management of training institutions in cooperation of the institution administration and Council of trainees, leadership training and methodological activities, the organization of its management. In addition, the article describes the main factors, the relationship with the external environment, educational relations, affecting the organization of collaborative leadership.
Keywords: collaborative management of training institutions, management, management of teaching and methodological activities, the organization of teaching and methodical activity.

Т.р. /
Муаллифлар /
Авторы
Мақолалар номи / Названия статей Номер Сон /

Страницы Бетлар /

1 Таҳририят Кенгаши раиси – психология фанлари доктори,
профессор Ғ.Б.Шоумаровнинг муштарийларга мурожаати
1 3
Рукн / Рубрика.
«Кадрлар тайёрлаш миллий дастур амалда /
Национальная программа подготовки кадров в действии»
1 Пирназаров Ғ.Н. Фаол фуқаролик позициясига эга бўлган ёш авлодни
тарбиялашда ҳуқуқий тарбияни ўрни
3 3 – 8
2 Тўраева С.С,
Шоимқулова З.С.
Таълим тизимида юксак маънавиятли ёшларнинг ҳуқуқий
маданиятини шакллантириш усуллари
4 3 – 9
3 Чориев Р.Қ.,
Боймуродова Г.Т.
Фаолиятли ёндашув асосида педагог ходимлар малакасини
ошириш жараёнини ташкил этиш ва бошқариш тамойиллари
5 3 – 8
4 Мусаева М.Э. Миллий қадриятлар воситасида ўқувчиларда экологик
маданиятни шакллантириш
5 10 – 14
5 Амирова Г.Б. Миллий ўз-ўзини англаш миллий ўзига хосликни сақлаш омили
сифатида
8 3 – 8
6 Салиева З.Т. Ўқувчи-ёшларда маънавий маданиятни шакллантиришнинг
айрим методологик масалалари
11 3 – 8
7 Исманова А.А. Бузғунчи ғояларга қарши курашишда педагогик
профилактиканинг илмий-амалий масалалари
12 4 – 10
Т.р. /
Муаллифлар /
Авторы
Мақолалар номи / Названия статей Номер Сон / Страницы Бетлар /
Рукн / Рубрика.
«Таълим-тарбия назариясининг фалсафий жиҳатлари /
Философские аспекты концепций образования и этики воспитания»
1 Самаров Р.С.,
Садриддинов С.Р.
Педагогик фаолият тизими такомиллашувини таъминлашда
тизимли таҳлил: функционал ёндашув
2 23 – 29
2 Самаров Р.С. Ижтимоий тараққиётнинг маърифий пойдевори 12
Рукн / Рубрика.
«Таълим сифати ва халқаро таълим стандартлари /
Качество образования и международные образовательные стандарты»
1 Усманов С.А.,
Соатова Д.А.
Кўп мақсадли муҳандислик
таълими дастурларини амалга
жорий қилиш истиқболлари:
хориж тажрибаси
3 9 – 17
2 Вахобов М.М. Компетенциявий ёндашувга асосланган давлат таълим
стандартларини жорий этиш замонавий таълим парадигмаси
сифатида
10 3 – 10
3 Саидова Ф.Б. Совершенствование системы
управления качеством
образования в высших
образовательных учреждениях:
опыт стран Европы и Республики
Узбекистан
12 11 – 17
Рукн / Рубрика.
«Таълимнинг ахборот – ресурс таркиби /
Информационно – ресурсная составляющая образования»
1 Рахимов О.Д. Электрон таълим ресурсларини яратиш талаблари ва
технологияси
2 45 – 50
2 Вахобов М.М. Дидактические основы информационный системы
мониторинга качества образования
4 33 – 39
3 Хакимова М. Ахборот кутубхона ва ахборот ресурс марказларида
адабиётлар тарғиботини ўтказиш методикаси
5 23 – 28
4 Бекназарова С.С.,
Каюмова Г.А.
Модели адаптивного личностно-ориентированного
медиакурса
7 34 – 41
Рукн / Рубрика.
«Ўқув режалари ва дастурлари /
Учебные планы и программы»
1 Махмудов А.Х. Учебно-творческий план как методологическая основа
формирования компетентности у магистров
12 25 – 30
2 Абдиев У.Б. Физика таълимида ноанъанавий энергия манбаларига доир
билим, кўникма ва малакаларни шакллантириш имкониятлари
(академик лицей ва касб-ҳунар коллежлари физика таълими
мисолида)
12 31 – 38
Рукн / Рубрика.
«Узлуксиз таълим / Непрерывное образование»
1 Султанов Ҳ.Э. Узлуксиз таълим тизимида ўқувчиларнинг ижодий
қобилиятларини ривожлантириш (тасвирий санъат дарслари
мисолида)
4 10 – 16
2 Сарсенбаева Р.М. Ўқув машғулотларини таҳлил қилиш методикаси 6 3 – 11
3 Мирсолиева М.Т. Андрагогиканинг тараққиёт йўналишлари 11 9 – 13
Т.р. /
Муаллифлар /
Авторы
Мақолалар номи / Названия статей Номер Сон / Страницы Бетлар /
Рукн / Рубрика.
«Олий таълим / Высшее образование»
1 Худойберганова З.Н.,
Мамаражабов Б.Б.
Тил ва маданият: ўзаро муносабат ва ўзаро таъсир масаласи 1 30 – 34
2 Хусаинов Р.Р. Олий таълимда фанларни ўқитиш сифатини оширишда
мустақил таълимнинг роли
4 25 – 32
3 Абдуллаева Ш.А.,
Хуррамов Э.Э.
Бўлажак жисмоний тарбия ўқитувчиларини инновацион
фаолиятга тайёрлаш
5 15 – 22
4 Акрамова Ш.А. Бўлажак божхона хизмати
ходимларида мафкуравий
иммунитетни шакллантиришнинг
педагогик шарт – шароитлари
6 12 – 17
5 Якубов Ф. Благородная миссия Крымского инженерно-педагогического
университета
7 15 – 22
6 Абдиев У.Б.,
Исмоилов Э.О.
Ноанъанавий энергия манбалари фундаментал ва амалий
асосларини ўқитишда фанлар интеграцияси (олий таълим
муассасалари физика таълими мисолида)
8 9 – 14
7 Умаров С.Б. Марказий Осиё маърифатпарварларининг инновацион
педагогик ғоялари орқали талабаларни педагогик фаолиятга
тайёрлаш
9 3 – 9
8 Мусинов С.,
Абдиева С.М.
Методологические, психолого-педагогические основы
компетентной подготовки преподавателей ВУЗов к
модульному обучению
10 24 – 33
9 Ширматов С.Т. Талабаларнинг мулоқот маданиятини ривожлантиришда
таълим шаклларини танлаш
12 39 – 44
Рукн / Рубрика.
«Масофавий таълим / Дистанционное образование»
1 Ибраймов А.Е. Физика ўқитувчиларини масофавий курсларга қабул
қилишда ахборот-коммуникация
технологияларини қўллаш
кўникмаларини аниқлаш
8 15 – 20
2 Сабирова Д.А. Олий таълим муассасаларида
масофавий таълимни жорий
этиш технологиялари
11 14 – 20
Рукн / Рубрика.
«Касбий таълим / Профессиональное образование»
1 Шайзакова Д. Кимё фани мазмунини такомиллаштиришга доир
материалларни танлашнинг ўзига хос хусусиятлари
2 30 – 34
2 Омонов Ҳ.Т.,
Мирзаев О.Ф.
Касб-ҳунар эгаллаш ва таълим-тарбия жараёнлари
диалектикаси хусусида
2 35 – 39
3 Холмухамедов М.М.,
Рўзиев Ф.Ж.
Кичик мутахассисларнинг касбий кўникма ва малакаларини
баҳолаш принциплари
3 42 – 47
4 Акрамова Ф.А. Социально-психологические аспекты профессионального
образования
7 3 – 8
5 Назарова Ф.Т. Ўрта махсус, касб-ҳунар таълими муассасалари ўқувчи
қизларини оилавий ҳаётга тайёрлаш муаммолари
10 34 – 39
Т.р. /
Муаллифлар /
Авторы
Мақолалар номи / Названия статей Номер Сон / Страницы Бетлар /
6 Содиқова Ш.М.,
Отажонов Ш.О.,
Қурбонов М.
Яримўтказгичли лазерларнинг ишлаш тамойили ва уларнинг
қўлланилиши
11 21 – 27
Рукн / Рубрика.
«Касбга йўллаш / Профессиональная ориентация»
1 Аслонов И.Н. Ўқувчиларни касбга йўналтиришда оила, маҳалла ва таълим
муассасаларининг ҳамкорлиги масалалари
5 48 – 53
Рукн / Рубрика.
«Таълим психологияси / Педагогическая психология»
1 Шоумаров Ғ.Б.,
Қодиров У.Д.,
Ҳожибоев И.
Шахсда нутқ малакаларини ривожлантиришнинг айрим
психологик жиҳатлари
1 4 – 9
2 Амирова Г.Б. Ўқувчи ёшларда ҳаётий стратегиявий англашнинг психологик
асослари
2 40 – 44
3 Абидова З.А. Предмет воздействия в развитии толерантности у личности 4 46 – 52
4 Исраилова Н.А. Формирование интереса к занятиям физической культурой и
спортом у детей группы риска: алгоритм действий на основе
технологии
4 53 – 62
5 Жабборов Х.Х. Мафкуравий иммунитет шаклланишининг психологик
механизмларини ҳосил қилиш зарурати
5 2 – 35
6 Арапбаева Д.К.,
Арапбаева Д.К.
Ёшларнинг оилавий ҳаётга мослашувида маънавий-ахлоқий
масалалар
5 36 – 41
7 Исмоилова Н.З. Талабаларда стрессга чидамлиликнинг психологик
таҳлили
8 21 – 26
8 Якубова Г.А. Мактабгача ёш давридаги болаларда депривациянинг идрок
ривожланишига таъсири
9 10 – 15
9 Камилова Н.Г. Девиант ахлоқли болалар учун ихтисослаштирилган
муассасалар тарбияланувчилари ресоциализациясининг
психологик-педагогик модели
9 16 – 23
10 Козлова Л.С. Субъектность как категория современного педагогического
мышления
10 40 – 45
11 Абидова З.А. Толерантность – основа интеграции науки и образования 11 28 – 33
12 Асқарова Н.А.,
Расулова З.А.,
Якубова Г.А.
Болаларда диққат етишмаслиги ва гиперактивлик синдроми
психодиагностикаси
11 34 – 40
13 Саттарова Г.И. Илк ўспирин ёшдагилар иродасининг ўзига хослиги 11 41 – 47
14 Абдуллаева Ш.А.,
Мухаммадиева Х.К.
Девиант хулқли илк ўспирин ёшидагиларни
ижтимоийлаштириш ва профилактика ишларини олиб бориш
11 48 – 53
Рукн / Рубрика.
«Таълим технологиялари / Педагогические технологии»
1 Ҳамроқулов Ҳ.Т.,
Маматов Д.Ҳ.
Дарс жараёнини олдиндан лойиҳалаштириш дарс
самарадорлигини таъминлаш омили сифатида
1 16 – 21
2 Ҳасанов С.,
Жамалдинова А.С.
Бўлажак иқтисодчи педагогларнинг касб маҳоратини
оширишда инновацион технологияларнинг аҳамияти
1 22 – 29
3 Данияров Б.Х. «Электрон кўз – яхши дарсга дўст» педагогик инновацияси
хусусида
2 3 – 8
Т.р. /
Муаллифлар /
Авторы
Мақолалар номи / Названия статей Номер Сон / Страницы Бетлар /
4 Мавлянов А.,
Абдалова С.Р.,
Эрназаров А.Э.
Илғор педагогик технология бўйича ўқув машғулотини
лойиҳалаш
2 9 – 15
5 Асилова Г.А. Ўзбек тили машғулотларида талабаларнинг касбий
компетенцияларини ривожлантиришга инновацион ёндашув
2 16 – 22
6 Ахмадалиев С.Й. Касбий йўналтирилган муаммоли ўқитиш технологияси 3 18 – 27
7 Пулатова Д.Т. Инновацион таълим жараёнида болаларда экологик тушунча
ва тасаввурларни шакллантириш
3 28- 35
8 Шакиржанова К.Т.,
Жуманиязов А.Б.
Олий таълим тизимида жисмоний тарбия ва спорт
мутахассислари малакасини оширишнинг замонавий
технологиялари
3 36 -41
9 Турсунметов К.А.,
Шералиев С.С.3
Механик тўлқинларни электрон ишланмалар асосида
ўқитишнинг аспектлари
4 40 – 45
10 Кенжабоев А.,
Кенжабоев Ж.
Бошланғич синфларда хорижий тилларни ўргатишда педагогик
технологиялар
6 18 – 26
11 Абдуллаева О.С. Измерительный инструмент (индикаторы) для
определения готовности студентов вуза к
педагогической деятельности
6 26 – 33
12 Турсунметов К.А.,
Худойбердиева А.И.
Физика фанида саволларни қўллашнинг аҳамияти 7 23 – 27
13 Махмудов С.Ю.,
Умаралиева М.А.
Илмий-педагогик ва ўқув-услубий нашрлар орқали
ўқитувчиларда информациявий таҳдидларга қарши курашиш
технологияси
7 28 – 33
14 Алимардонов З.Ш. Ҳарбий хизматчиларнинг касбий компетентлигини
тарбиялаш механизмларини илмий-педагогик
такомиллаштириш
8 27 – 31
15 Мамбетова И.Ж. Педагогические особенности формирования учебно
познавательной компетенции (на примере обучения
иностранному языку в вузе)
9 24 – 29
16 Сарсенбаева Р.М. Иқтисодий фанлар мавзусини ўқитишда интерфаол
методлардан фойдаланиш методикаси
9 30 – 38
17 Буранова Д.Д. Особенности применения интерактивных методов в
медицинском образовании
9 39 – 45
18 Исабаева М.М. Инновацион таълим муҳитида соғлом турмуш тарзи
кўникмаларини таркиб топтириш технологияси
10 46 – 51
19 Алимходжаева Н.Т.,
Сулейманова Г.Г.,
Икрамова З.А.
Особенности обучения предмета «медицинская химия» с
использованием графических органайзеров
10 52 – 59
20 Мамаджанова Н.А. Инглиз тилида отларнинг кўплик шаклларини она тилига
қиёслаб ўргатиш усуллари
10 60 – 64
21 Рискулова К. Бўлажак инглиз тили мутахассисларининг социолингвистик
компетентлигини шакллантиришда инглиз тилидаги медиа
матнларнинг дидактик имкониятлари
11 54 – 58
22 Султанов Ҳ.Э. Талабаларнинг ижодий қобилиятларини ривожлантириш
учун тасвирий санъат машғулотларида инновацион
технологиялардан фойдаланиш
11 59 – 64
23 Қораев С.Б. Фанларни ўқитишда табақалаштирилган таълим
технологиясини жорий этиш масалалари
12 45 – 50
Т.р. /
Муаллифлар /
Авторы
Мақолалар номи / Названия статей Номер Сон / Страницы Бетлар /
24 Абдухолиқова М.Б.,
Чариева Ш.Ш.
Интерактив усул – самарадорлик гарови 12 51 – 55
25 Икрамова З.А.,
Алимходжаева Н.Т.,
Гулямов С.С.
Ўқитиш жараёнида график органайзерлар ва «суд жараё
ни» интерфаол усулларидан фойдаланиш
12 56 – 62
26 Турсунметов К.А.,
Шералиев С.С.
Особенности электронного учебно-методического комплекса
по изучению раздела физики «Механические колебания и
волны»
12 63 – 68
Рукн / Рубрика.
«Мактаб таълими / Школьное образование»
1 Одилов А.И.,
Козимов Ж.Ж.
Мусиқа маданияти дарслари жараёнида педагогик
технологиялардан фойдаланиш
1 35 – 41
2 Зайнитдинова М.А. Маҳорат мактабларида ўқувчиларда табиий ва аниқ
фанлар бўйича компетенцияларни шакллантириш
масалалари
1 42 – 50
3 Абдураҳмонова З.А. Зaмонaвий ўқитувчининг шахсий компетенциясини
шакллантириш муаммолари
5 54 – 60
4 Очилов Ф.И. Бошланғич синфда илғор педагогик технологиялар асосида
дарс самарадорлигини оширишнинг хусусиятлари
5 61 – 66
5 Норбўтаев Х.Б. Бошланғич синф табиатшунослик дарсларида
инновацион педагогик технологиялардан фойдаланиш
методикаси
6 34 – 39
6 Исраилова Н.А. Педагогическая поддержка детей группы риска в
образовательной среде: технологии сопровождения
7 42 – 49
7 Ширинов М.К. Табиий фанларни ўқитишга интегратив ёндашув асосида
узвийликни таъминлаш стратегияси
7 50 – 56
8 Собиров Б.Б. Халқ педагогикасида ватанпарварлик тарбиясининг
талқин қилиниши
8 32 – 36
9 Абдуллаева Д.У. Бошланғич синфларда таълим жараёнини ташкил
этишнинг психологик хусусиятлари
8 37 – 42
10 Ширинов М.К. Ўқувчиларга экологик тарбия беришда баҳс-муноразали
дарсдан фойдаланиш технологияси
9 46 – 50
11 Джуракулова А.Х.,
Жўраева Д.Ш.
Бошланғич синф математика дарсларида ностандарт
масалаларни мулоҳаза юритиш усули билан ечиш
9 51 – 56
12 Маматқулов Д.М. «Миллий истиқлол ғояси ва маънавият асослари» фанини
мутахассис ўқитувчилар билан таъминлаш муаммолари
11 65 – 72
13 Якибова Д.Ш. Бошланғич таълимда интеграция интеллектуал тараққиёт
омили сифатида
11 73 – 78
Рукн / Рубрика.
«Оила ва мактаб / Семья и школа»
1 Расулова З.А. Ўзбек оила-никоҳ анъаналари ва муносабатларида маҳалла
институтининг роли
12 69 – 77
Т.р. /
Муаллифлар /
Авторы
Мақолалар номи / Названия статей Номер Сон / Страницы Бетлар /
Рукн / Рубрика.
«Мактабгача таълим / Дошкольное образование»
1 Раҳмонқулова З.А.,
Рахимова С.
Мактабгача ёшдаги болалардаги агрессивлик ва уни
коррекция этиш йўллари
1 51 – 56
2 Акрамова Х.С. Мактабгача ёшдаги болалар билан олиб бориладиган
ижтимоий педагогик фаолият
4 63 – 67
3 Джуманова Д.М. Бола шахсига йўналтирилган таълимда Мария Монтессори
методикаси
6 40 – 45
4 Асилова Г.А. Норматив ҳужжатларни давлат тилида масофавий
расмийлаштиришда модулли таълим истиқболлари
7 9 – 15
5 Ирисова С.Р. Мактабгача таълимни ривожлантиришда интерактив
методлардан фойдаланишнинг аҳамияти
10 65 – 70
Рукн / Рубрика.
«Таълим муассасасидаги тарбия /
Воспитание в учебном заведении»
1 Жумаев Ш.Ғ.,
Сиддиқов Л.Б.
Глобаллашув даврида таълим-тарбия моҳияти ва педагог
ўқитувчилар масъулияти
5 42 – 47
2 Панжиев Қ. Ўзбек маросим қўшиқлари ва уларнинг тарбиявий
аҳамияти
6 46 – 52
3 Илхомов М. Баркамол авлод тарбиясида миллий мусиқанинг ўрни ва
аҳамияти
9 57 – 62
4 Тайлакова Ш.Н. Ўқувчи-ёшларнинг ғоявий дунёқараши сифатларини
такомиллаштиришда таълим ва оммавий ахборот
воситаларини интеграциялаш механизмлари
10 71 – 76
5 Юнусова З.З. Инглиз ва Ўзбек тилларида «ҳурмат» концептининг гендер
хусусиятлари
11 79 – 84
Рукн / Рубрика.
«Жисмоний ривожланиш ва саломатлик /
Здоровье и физическая культура»
1 Шакиржанова К.Т.,
Джалилова Л.А.
Ўзбекистон Республикасида мустақиллик йилларида жисмоний
тарбия ва спортнинг ривожланиши
9 63 – 72
Рукн / Рубрика.
«Инклюзив таълим / Инклюзивное образование»
1 Арсланова М.М. Махсус таълим муассасалари ўқувчиларида жинсий
тарбиянинг педагогик хусусиятлари
4 68 – 73
2 Алимова С.Ш.,
Турғунбоев С.Ф.
Кар ва заиф эшитувчи болалар мактаб -интернатларида махсус
коррекцион дарсларда таълим методларидан фойдаланишнинг
ўзига хос хусусиятлари
6 53 – 59
Рукн / Рубрика.
«Таълим менежменти / Менеджмент в образовании»
1 Юлдашев М.А. Халқ таълими ходимлари малакасини оширишда сифат
менежменти тизимини жорий этишнинг ташкилий – педагогик
асослари
1 10 – 15
2 Юлдашев М.А. Сифатни баҳолашнинг таълим муассасасини такомиллаштириш
моделига асосланган усуллари
3 48 – 54
3 Рахматуллаев Д.Р. Бошқарув тизимига раҳбар ходимларни танлашнинг мавжуд
имкониятлари ва унга замонавий ёндашувлар
4 17 – 24
Т.р. /
Муаллифлар /
Авторы
Мақолалар номи / Названия статей Номер Сон / Страницы Бетлар /
4 Мухамедова Д.Г.,
Абидова З.А.
Роль толерантности в оптимизации управленческой
деятельности системы высшего образования
10 11 – 16
5 Абдуллаев С.Х. Таълим муассасалари фаолиятининг бошқарув алгоритми ва
модели
10 17 – 23
6 Абдуллаев С.Х. Малака ошириш таълим муассасаларида ҳамкорликда
бошқарув
12 78 – 83
Рукн / Рубрика.
«Раҳбар кутубхонаси / В помощь руководителю»
1 Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг ўрта махсус, касб-ҳунар таълими Маркази ва Ўзбекистон Республикаси Меҳнат ва аҳолини ижтимоий муҳофаза қилиш вазирлигининг «Ўрта махсус, касб-ҳунар таълими муассасаларининг ўқитувчилари учун намунавий йиллик иш режасини тасдиқлаш тўғрисида»ги қарори (Ўзбекистон Республикаси Адлия вазирлиги
томонидан 2015 йил 23 сентябрда 2715-сон билан давлат рўйхатидан ўтказилган)
1 57 – 73
2 Постановление Центра среднего специального, профессионального образования Министерства высшего и среднего специального образования Республики Узбекистан и Министерства труда и социальной защиты населения Республики Узбекистан «Об утверждении Типового годового плана работы для преподавателей средних специальных, профессиональных бразовательных
учреждений» (Зарегистрировано Министерством юстиции Республики
Узбекистан 23 сентября 2015 г. Регистрационный № 2715)
1 74
3 Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2015 йил 3 декабрдаги «Олий ва ўрта махсус, касб-ҳунар таълими муассасаларининг бошқарув кадрлари захирасини мақсадли ўқитишни ташкил этиш чора-тадбирлари тўғрисида» 351-сон қарори 2 51 – 65
4 Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан от 3 декабря 2015 года № 351 «О мерах по организации целевого обучения резерва управленческих кадров высших и средних специальных, профессиональных образовательных учреждений» 2 66 – 80
5 Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2015 йил 20 августдаги «Олий таълим муассасаларининг раҳбар ва педагог кадрларини қайта тайёрлаш
ва уларнинг малакасини оширишни ташкил этиш чора-тадбирлари тўғрисида»
242-сон қарори
3 55 – 71
6 Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан от 20 августа 2015 года № 242 «О мерах по организации переподготовки и повышения квалификации руководящих и педагогических кадров высших образовательных учреждений» 3 72 – 88
7 Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги Олий аттестация комиссияси Раёсатининг 2016 йил 28 апрелдаги «Илмий унвонлар бериш тартиби
тўғрисидаги низомни тасдиқлаш ҳақида» 224/8-сон Қарори
6 60 – 69
8 Постановление Президиума Высшей аттестационной комиссии при Кабинете Министров Республики Узбекистан от 28 апреля 2016 года № 224/8 «Об утверждении Положения о порядке присвоения ученых званий» 6 70
9 Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими вазирининг 2016 йил 30 майдаги «Умумий ўрта таълим муассасасининг педагогик кенгаши тўғрисидаги намунавий
Низомни тасдиқлаш ҳақида» 6-мҳ-сон буйруғи
7 57 – 61
10 Приказ Министра народного образования Республики Узбекистан от 30 мая 2016 года № 6-мх «Об утверждении Типового положения о педагогическом совете
общего среднего образовательного учреждения»
7 62
11 Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2016 йил 5 майдаги «Болалар мусиқа ва санъат мактаблари тўғрисидаги Низомни тасдиқлаш ҳақида» 144-сон қарори 7 63 -73
Т.р. /
Мақолалар номи / Названия статей Номер Сон /

Страницы Бетлар /

12 Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан от 5 мая 2016 года № 144 «Об утверждении Положения о детских школах музыки и искусства» 7 74 – 84
13 Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги Олий аттестация комиссиясининг 2016 йил 28 апрелдаги «Фан доктори илмий даражасини бериш
тартиби тўғрисидаги низомни тасдиқлаш ҳақида» 224/6-сон қарори
8 43 – 51
14 Постановление Высшей аттестационной комиссии при
Кабинете Министров Республики Узбекистан от 28 апреля 2016 г. № 224/6 «Об
утверждении положения о порядке присуждения ученой степени доктора наук»
8 52
15 Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги Олий аттестация комиссиясининг 2016 йил 28 апрелдаги «Фан доктори илмий даражасини берувчи илмий кенгаш тўғрисидаги низомни тасдиқлаш ҳақида» 224/7-сон Қарори 8 53 – 73
16 Постановление Высшей аттестационной комиссии при
Кабинете Министров Республики Узбекистан 28 апреля 2016 года № 224/7 «Об
утверждении Положения о научном совете по присуждению ученой степени доктора наук»
8 74
Рукн / Рубрика.
«Таълим тўғрисида қизиқарли маълумотлар /
Занимательные факты об образовании»
1 Илм, касб–ҳунар ва илмсизлик ҳақида Ўзбек мақоллари 1 75
2 Поговорки народов мира об образовании 1 76
3 Илм, касб-ҳунар ва илмсизлик ҳақида Ўзбек мақоллари 6 71
4 Поговорки народов мира об образовании 6 72
5 Энг ёш талабалар 8 75 – 77
6 Самые юные студенты 8 78 – 79
Хотира
1 Баҳодирова З. Зиёкор олим 4 74 – 76
2 Мусурмонова О.М. Серқирра олим портретига чизгилар 5 67