Журнал «Современное образование» №10, 2017

0
226
Журнал «Современное образование» №10, 2017

МУНДАРИЖА СОДЕРЖАНИЕ

Мусаева Н.Н. Неразрывность обучения – востребованный принцип организации эффективного функционирования системы непрерывного профессионального образования


МУСАЕВА Н.Н. ТАЪЛИМ УЗВИЙЛИГИ – УЗЛУКСИЗ КАСБ-ҲУНАР ТАЪЛИМИ ТИЗИМИ САМАРАДОРЛИГИНИНГ МУҲИМ ТАМОЙИЛИ
Мақолада узлуксиз таълимни ташкил этишнинг тамойиллар тизими шакллантирилган. У узлуксиз касб-ҳунар таълимини ташкил этишнинг асоси ҳисобланган узвийлик тамойили билан тўлдирилган. Бу тамойил ўрта махсус ва олий касб-ҳунар таълим тизимида ўқитиш сифатини юксак даражагача кўтаришга ёрдам беради.
Таянч сўз ва тушунчалар: узлуксиз таълим, узлуксиз таълимнинг тамойиллари, узвийлик тамойили.


МУСАЕВА Н.Н. НЕРАЗРЫВНОСТЬ ОБУЧЕНИЯ – ВОСТРЕБОВАННЫЙ ПРИНЦИП ОРГАНИЗАЦИИ ЭФФЕКТИВНОГО ФУНКЦИОНИРОВАНИЯ СИСТЕМЫ НЕПРЕРЫВНОГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
В статье сформирована система принципов организации непрерывного образования. Она дополнена принципом неразрывности, который является сердцевиной организации непрерывного профессионального образования и способствует достижению высокого качества обучения в системе средне-специального и высшего профессионального образования.
Ключевые слова и понятия: непрерывное образование, принципы непрерывного образования, принцип неразрывности.


MUSAYEVA N.N. CONTINUITY OF TRAINING – DEMAND PRINCIPLE OF ORGANIZATION OF EFFECTIVE FUNCTIONING OF THE SYSTEM OF CONTINUOUS PROFESSIONAL EDUCATION
In the article the system of principles of the continuous education organization is formulated. It is supplemented by the principle of continuity, which is at the heart of the organization of continuous vocational education and contributes to the achievement of high quality of education in the system of secondary special and higher professional education.
Keywords: continuous education, principles of continuous education, principle of continuity.

Хасанов А.А. Ўқитиш жараёнида фанлараро алоқадорликни амалга оширишнинг психологикпедагогик асослари


Амирова Г.Б. Ўсмир қизларда ўз-ўзини англашни шакллантиришнинг психологик омиллари


ХАСАНОВ А.А. ЎҚИТИШ ЖАРАЁНИДА ФАНЛАРАРО АЛОҚАДОРЛИКНИ АМАЛГА ОШИРИШНИНГ ПСИХОЛОГИК-ПЕДАГОГИК АСОСЛАРИ
Мақолада касб-ҳунар коллежлари ўқувчиларини фанлараро алоқадорлик асосида ўқитиш жараёнида психологик-педагогик ҳолатларни аниқлаш ва уларга тизимли ёндашиш масалалари, фанлараро алоқадорлик муаммосининг психологик жиҳатлари ёритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: фанлараро алоқадорлик, психологик-педагогик ёндашиш, ҳамкорлик, индивидуал, оптималлаштириш, ассоциатив, объектив, мутахассислик фанлари, дидактика.


ХАСАНОВ А.А. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ОСУЩЕСТВЛЕНИЯ МЕЖПРЕДМЕТНОЙ СВЯЗИ ПРИ ОБУЧЕНИИ
В статье изложены психологические аспекты проблемы межпредметной связи, классификация межпредметных связей, определения и системный подход психолого-педагогических состояний процесса обучения учащихся профессиональных колледжей на межпредметной основе.
Ключевые слова и понятия: межпредметная связь, психолого-педагогический подход, партнерство, индивидуальный, оптимизация, ассоциативный, объективный, специальные предметы, дидактика.


HASANOV A.A. PSYCHO-PEDAGOGICAL BASES OF REALIZATION OF INTERSUBJECT COMMUNICATIONS AT TRAINING
There is outlines in the article the psychological aspects of the intersubject communication problem, the classification of intersubject connections, the definitions and the systematic approach of the psychological and pedagogical status of students teaching process at professional colleges on an interdisciplinary basis.
Keywords: intersubject communication, psychological-pedagogical approach, partnership, individual, optimization, associative, objective, special subjects, didactics.


АМИРОВА Г.Б. ЎСМИР ҚИЗЛАРДА ЎЗ-ЎЗИНИ АНГЛАШНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ ПСИХОЛОГИК ОМИЛЛАРИ
Мақолада бугунги демократик-ҳуқуқий давлат қуришдек мақсад, ишонч билан олға илдам ташлаётган мамлакатимизнинг келажаги бўлган ўсмир қизларнинг физиологик ва психологик тараққиётига таъсир этувчи омиллар илмий маълумотлар билан кўрсатиб ўтилган. Ўсмир
ёшдаги қизларда ўз-ўзини англашни шакллантириш, уларнинг шахс сифатида тезроқ ўзини
англаш, уларга масъулият, интизом, миллий ғурур, ифтихор, ватанпарпарлик, ор-номус каби юксак тушунчаларни сингдириш келажаги буюк давлатнинг пойдеворини қўйишда муҳим аҳамият касб этади.
Таянч сўз ва тушунчалар: шахс, ўсмир, давлат, физиологик ривожланиш, психологик тараққиёт, ўз-ўзини бошқариш, ўз-ўзини англаш, миллий ўзлик, миллий ғурур.


АМИРОВА Г.Б. ВЛИЯНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИХ ФАКТОРОВ НА ФОРМИРОВАНИЕ САМОСОЗНАНИЯ ДЕВУШЕК ПОДРОСТКОВОГО ВОЗРАСТА
В процессе развития нашего общества, в современных условиях построения правового демократического государства большая роль отводится воспитанию девушек подросткового возраста, так как они являются будущим нашей страны. В статье раскрываются факторы, влияющие на физиологическо-психологическое развитие девушек подросткового возраста, основанные на научных данных. Формирование самосознания, чувств ответственности, долга, морально-нравственных качеств, патриотизма и национальной гордости у девушек подросткового возраста послужит основой будущего великого государства.
Ключевые слова и понятия: личность, подросток, государство, физиологическое развитие, психологическое развитие, самоуправление, самосознание, национальное самосознание, национальная гордость.


AMIROVA G.B. THE INFLUENCE OF PSYCHOLOGICAL FACTORS ON THE FORMATION OF SELF-AWARENESS OF ADOLESCENT GIRLS
In the process of development of our society in modern conditions of building a legal, democratic state, a big role is assigned to the issues of upbringing of adolescent girls, as they are the future of our country. The article reveals the factors influencing the physiological and psychological development of adolescent girls, based on scientific evidence. Formation of self-awareness, feelings of responsibility, duty, moral qualities, patriotism and national pride sence among adolescent girls will serve as the basis of a great state.
Keywords: рersonality, teenager, state, physiological development, psychological development, self-governance, self-awareness, national identity, national pride.

Якубжанова Д.Б. Дефектолог-талабаларнинг билим ва малакаларини педагогик технологиялар асосида шакллантириш йўллари


Ибрагимов А.А. Ўқитувчилар касбий ривожланишига илмий-методик ҳамроҳлик
технологияси


Муродов М.Х., Мамаджанов А.Б., Шарипов Ф.Ф. Таълимда кўргазмалиликни бойитишда инновацияларни жорий қилиш


ЯКУБЖАНОВА Д.Б. ДЕФЕКТОЛОГ-ТАЛАБАЛАРНИНГ БИЛИМ ВА МАЛАКАЛАРИНИ ПЕДАГОГИК ТЕХНОЛОГИЯЛАР АСОСИДА ШАКЛЛАНТИРИШ ЙЎЛЛАРИ
Мақолада олий таълимда билим ва малакаларни шакллантириш жараёнида педагогик технологиялардан фойдаланиш йўллари ёритилган. Ўқитиш жараёнида қўлланувчи интерфаол усулларнинг турлари муҳокама қилинган.
Таянч сўз ва тушунчалар: педагогик технология, инновaцион педагогика, таълим моделлари, муаммоли усул, технологик жараён, концептуал модель, ижодий потенциал, тамойиллар, усул.


ЯКУБЖАНОВА Д.Б. ПУТИ ФОРМИРОВАНИЯ ЗНАНИЙ И НАВЫКОВ У СТУДЕНТОВДЕФЕКТОЛОГОВ НА ОСНОВЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ТЕХНОЛОГИЙ
В статье освещены пути формирования знаний и навыков у студентов-дефектологов на основе применения педагогических технологий. Раскрыты интерактивные методы формирования профессиональных навыков у студентов-дефектологов.
Ключевые слова и понятия: педагогические технологии, инновaционная педагогика, модель образования, проблемные методы, технологический процесс, концептуальная модель, творческий потенциал, принципы, метод.


YAKUBDJANOVA D.B. WAYS FORMING KNOWLEDGE AND SKILLS OF STUDENTSDEFECTOLOGISTS BASED ON MODERN PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES
In the article forming of professional knowledge and skills among students defectology specialization and positive effect of modern educational technologies implementation is considered. Special interactive methods of teaching in higher education are discussed.
Keywords: еducational technology, innovation, education, problematic method, process models, conceptual models, creative potential, principles, methods.


ИБРАГИМОВ А.А. ЎҚИТУВЧИЛАР КАСБИЙ РИВОЖЛАНИШИГА ИЛМИЙ-МЕТОДИК ҲАМРОҲЛИК ТЕХНОЛОГИЯСИ
Мақолада таълим тараққиётининг тез ўзгарувчан шароитларида ўқитувчилар касбий ривожланишида илмий-методик ҳамроҳликни амалга ошириш технологияси келтирилган. Шунингдек, илмий-методик ҳамроҳлик тушунчаси, унинг моҳияти, шакллари, татбиқ қилиш босқичлари ҳамда педагоглар малакасини узлуксиз ошириш тизимидаги ўрни ва аҳамияти хусусида фикр юритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: ҳамроҳлик, илмий-методик ҳамроҳлик, касбий эҳтиёж ва қийинчиликлар, ўзаро таъсир, илмий-методик ҳамроҳлик босқичлари, шакллари.


ИБРАГИМОВ А.А. ТЕХНОЛОГИЯ НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКОГО СОПРОВОЖДЕНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ УЧИТЕЛЕЙ
В статье приведена технология реализации научно-методического сопровождения профессионального развития учителей в быстро изменяющихся условиях развития образования. Определяются понятия, суть, формы и этапы реализации научно-методического сопровождения, его роль и важность в системе непрерывного повышения квалификации педагогов.
Ключевые слова и понятия: сопровождение, научно-методическое сопровождение, профессиональная потребность и затруднения, взаимодействие, этапы и формы научнометодического сопровождения.


IBRAGIMOV A.A. THE TECHNOLOGY OF SCIENTIFIC-METHODICAL SUPPORT FOR TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT
The article shows the technology of realization of scientific-methodical accompaniment for teachers’ professional development in rapidly changing conditions of education development. The concepts, essence, forms and stages of methodical accompaniment implementation, its role and importance in the system of continuous professional development of teachers are defined.
Keywords: support, scientific-methodical accompaniment, professional demand and difficulties, cooperation, forms and stages of scientific-methodical accompaniment.


МУРОДОВ М.Х., МАМАДЖАНОВ А.Б., ШАРИПОВ Ф.Ф. ТАЪЛИМДА КЎРГАЗМАЛИЛИКНИ БОЙИТИШДА ИННОВАЦИЯЛАРНИ ЖОРИЙ ҚИЛИШ
Мақолада таълим жараёнини ноанъанавий ўқитиш воситалари қўллаган ҳолда ташкил этишнинг ўзига хос хусусиятлари хусусида сўз юритилган. Шунингдек, муаллифлар таклиф этаётган кўргазмали воситаларнинг самарадорлиги асослаб берилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: дидактик талаблар, инновация, имитация, кўргазмали ўқитиш, оптик қурилма, ноанъанавий намойиш.


МУРОДОВ М.Х., МАМАДЖАНОВ А.Б., ШАРИПОВ Ф.Ф. ВНЕДРЕНИЕ ИННОВАЦИЙ ДЛЯ ОБОГАЩЕНИЯ ДЕМОНСТРАЦИОННЫХ МЕТОДОВ В ОБРАЗОВАНИИ
В статье речь идёт об особенностях организации процесса обучения с применением нестандартных методов обучения. Также, обоснован эффективность наглядных средств, предложенных авторами.
Ключевые слова и понятия: дидактические требования, инновация, имитация, визуальное обучение, оптическая установка, нетрадиционная демонстрация.


MURODOV M.KH., MAMADJANOV A.B., SHARIPOV F.F. INTRODUCTION OF INNOVATIONS FOR ENRICHMENT OF DEMONSTRATION METHODS IN EDUCATION
In article it is about features of the organization of process of training with application of nonstandard methods of training. Also, it is reasonable efficiency of the evident means offered by authors.
Keywords: didactic requirements, innovation, imitation, visual training, optical installation, nontraditional demonstration.

Гайназарова Г.А. Мактабгача таълим муассасаси тарбиячиларида педагогик маҳоратни шакллантиришнинг ўзига хос жиҳатлари


ГАЙНАЗАРОВА Г.А. МАКТАБГАЧА ТАЪЛИМ МУАССАСАСИ ТАРБИЯЧИЛАРИДА ПЕДАГОГИК МАҲОРАТНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ ЎЗИГА ХОС ЖИҲАТЛАРИ
Мақолада педагогик маҳорат тушунчаси, олимларнинг педагогик маҳорат бўйича илмий ғоялари, педагогик маҳорат мезонлари ҳақида фикр-мулоҳаза юритилган. Шунингдек, мактабгача таълим муассасаси тарбиячиларида педагогик маҳоратни шакллантиришнинг педагогик жиҳатлари асослаб берилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: санъат, маҳорат, педагогик маҳорат, креатив, мезон, оптимист, интегратив, модель.


ГАЙНАЗАРОВА Г.А. ОСОБЕННОСТИ ФОРМИРОВАНИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО МАСТЕРСТВА У ВОСПИТАТЕЛЕЙ ДОШКОЛЬНЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ
В статье освещены вопросы понятия педагогического мастерства, научные идеи учёных по педагогическому мастерству, критерии педагогического мастерства. Также обоснованы педагогические аспекты формирования педагогического мастерства у воспитателей дошкольных образовательных учреждений.
Ключевые слова и понятия: искусство, мастерство, педагогическое мастерство, креативность, критерий, оптимизм, интеграция, модель.


GAYNAZAROVA G.A. SPECIAL SIDES OF PEDAGOGICAL SKILL FORMING AMONG EDUCATIONAL PRESCHOOL INSTUTIONS EDUCATORS
The article is devoted to discussing the view points of scientists on pedagogical masteree. Furthere more pedagogical ways of improving knowledge of educators in kindergartens are considered.
Keywords: masters, creativeness, culture, optimist, integration, model.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 16 февралдаги «Олий ўқув юртидан кейинги таълим тизимини янада такомиллаштириш тўғрисида»ги ПФ-4958-сон фармони


Указ Президента Республики Узбекистан от 16 февраля 2017 года № УП-4958 «О мерах по дальнейшему совершенствованию деятельности образовательных учреждений среднего специального, профессионального образования»


Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги Олий аттестация комиссияси раёсатининг 2017 йил 31 майдаги «Илмий даражалар бериш тартиби тўғрисидаги низомни тасдиқлаш ҳақида»ги 239/4-сон қарори

МУСАЕВА НОДИРА
НИЗОМОВНА
Доцент кафедры «Профессиональное образование» Бухарского инженерно технологического института, кандидат педагогических наук
E-mail: nodir.1971@mail.ru
ХАСАНОВ АБДУШОҲИД АБДУРАШИДОВИЧ Ўрта махсус, касб-ҳунар таълими тизими кадрларининг малакасини ошириш ва уларни қайта тайёрлаш институти катта илмий-ходим изланувчиси
E-mail: abdushohid_1983@mail.ru
АМИРОВА ГЎЗАЛ
БАХОДИРОВНА
Самарқанд қишлоқ хўжалик институти «Касб таълими ва ўқитиш методикаси» кафедраси катта ўқитувчиси
E-mail: amirova2015@inbox.ru, amirova2015@inbox.uz 
ЯКУБЖАНОВА ДИЛОБАР БОТИРОВНА Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети «Махсус таълим методикалари» кафедраси доцент вазифасини бажарувчиси
E-mail: defektolog5555@bk.ru
ИБРАГИМОВ АЪЛАМЖОН АМРИЛЛОЕВИЧ Т.Н.Қори-Ниёзий номидаги Ўзбекистон педагогика фанлари илмий тадқиқот институти докторанти
E-mail: aibragimov@inbox.uz
МУРОДОВ МУЗАФФАР
ХАБИБУЛЛАЕВИЧ
Наманган муҳандислик-қурилиш институти «Электр энергетика» кафедраси мудири, техника фанлари номзоди
E-mail: m_murodov@mail.ru
МАМАДЖАНОВ АБДУШОХИД БАҲРОМЖОНОВИЧ Наманган муҳандислик-қурилиш институти «Электр энергетика» кафедраси ўқитувчиси
E-mail: abdushoxid@inbox.uz
ШАРИПОВ ФАРҲОД
ФАЗЛИТДИНОВИЧ
Наманган муҳандислик-қурилиш институти «Электр энергетика» кафедраси ўқитувчиси
E-mail:
ГАЙНАЗАРОВА ГУЛБАҲОР АБДУЛЛАЕВНА Андижон вилояти халқ таълими ходимларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институти «Педагогика, психология ва таълим менежменти» кафедраси катта ўқитувчиси
E-mail: andijon_moi@xtv.uz