Шаумарова Зилола Абдушукуровна,
Т.Н.Қори Ниёзий номидаги Ўзбекистон педагогика фанлари илмий тадқиқот институти таянч докторанти
НОТЎЛИҚ ОИЛАНИНГ ХОРИЖИЙ ОЛИМЛАР ТОМОНИДАН ЎРГАНИЛГАНЛИК ҲОЛАТИ
ШАУМАРОВА З.А. НОТЎЛИҚ ОИЛАНИНГ ХОРИЖИЙ ОЛИМЛАР ТОМОНИДАН ЎРГАНИЛГАНЛИК ҲОЛАТИ
Мақолада хорижий олимларни нотўлиқ оиланинг психолого-педагогик муаммолари ҳамда уларнинг бола шахси шаклланишига таъсири масалаларига бағишланган диссертацион тадқиқотларнинг илмий таҳлили баён қилинган.
Таянч сўз ва тушунчалар: нотўлиқ оила, ёлғиз она, бола тарбияси, ижтимоий-иқтисодий муаммолар, шахснинг ижтимоийлашуви.
ШАУМАРОВА З.А. СОСТОЯНИЕ ИЗУЧЕННОСТИ НЕПОЛНОЙ СЕМЬИ ЗАРУБЕЖНЫМИ УЧЕНЫМИ
В статье изложен научный анализ диссертационных исследований зарубежных авторов, посвященных психолого-педагогическим проблемам неполной семьи и их влиянию на формирование личности ребенка.
Ключевые слова и понятия: неполная семья, мать-одиночка, воспитание ребенка, социально-экономические проблемы, социализация личности.
SHAUMAROVA Z.A. INVESTIGATION STAGE OF INCOMPLETE FAMILIES BY SCIENTISTS
The article presents a scientific analysis of dissertation research by international authors on the psychological and pedagogical problems of an incomplete family and those influence on the formation of the child’s personality.
Keywords: incomplete family, single mother, raising a child, socio-economic problems, an individual’s socialization.
Расулов Абдимўмин Ибрагимович,
Мирзо Улуғбек номидаги Ўзбекистон Миллий университети «Психология» кафедраси доценти, психология фанлари номзоди
ЎҚИТУВЧИ ШАХСИНИ ПСИХОЛОГИК ТАШХИС ЭТИШ
РАСУЛОВ А.И. ЎҚИТУВЧИ ШАХСИНИ ПСИХОЛОГИК ТАШХИС ЭТИШ
Ўқитувчи шахсини ўрганиш бўйича методикалар психологик диагностикада нисбатан кам учрайди. Мақолада ўқитувчининг психологик қиёфаси уни ўрганиш методикасини қўллаш орқали тақдим қилинган. Тадқиқотда методиканинг мослаштирилган вариантидан фойдаланилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: ўқитувчи, шахс, портрет, қадриятлар, услуб, ўз-ўзини баҳолаш.
РАСУЛОВ А.И. ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА ЛИЧНОСТИ УЧИТЕЛЯ
Методики изучения личности учителя считаются редкими в психологической диагностике. В статье представлен психологический портрет учителя на основе применения методик изучения его личности. В исследовании использован адаптированный вариант методик.
Ключевые слова и понятия: учитель, личность, портрет, ценности, стиль, самооценка
RASULOV A.I. PSYCHOLOGICAL DIAGNOSTICS OF TEACHER’S PERSONLAITY
Methods of teacher’s personality research are rare considered in psychological diagnostics. This article presents a psychological portrait of the teacher based on the application of techniques for studying its personality. There were implemented adapted versions of different methods in the study.
Keywords: teacher, personality, portrait, technique, values, style, self-evaluation.
Сафаев Нуриддин Салихович,
доктор психологических наук, профессор кафедры «Психология» Национального университета Узбекистана имени Мирзо Улугбека;
Алимова Елена Геннадьевна,
соискатель Ташкентского государственного педагогического университета им. Низами
ВЗАИМОСВЯЗЬ САМООЦЕНКИ ЛИЧНОСТИ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ЗАЩИТНЫХ МЕХАНИЗМОВ В ПОДРОСТКОВОМ ВОЗРАСТЕ
Сафаев Н.С., АЛИМОВА Е.Г. ЎСПИРИН ЁШИДА ШАХСНИНГ ЎЗ-ЎЗИНИ БАҲОЛАШИ ВА ҲИМОЯЛАНИШ МЕХАНИЗМЛАРИДАН ФОЙДАЛАНИШНИНГ ЎЗАРО БОҒЛАНИШИ
Мақолада ўзини баҳолаш, психологик ҳимояланиш механизмлари таҳлили натижалари келтирилган, ушбу муаммонинг ечимларини топиш йўллари ўрганилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: ўзини баҳолаш, ҳимояланиш механизмлари, ўзини ҳурмат қилиш, шахс, ўсмир.
Сафаев Н.С., АЛИМОВА Е.Г. ВЗАИМОСВЯЗЬ САМООЦЕНКИ ЛИЧНОСТИ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ЗАЩИТНЫХ МЕХАНИЗМОВ В ПОДРОСТКОВОМ ВОЗРАСТЕ
В статье проанализированы понятия самооценка личности, механизмы психологической защиты, рассмотрены и проанализированы подходы к данной проблеме.
Ключевые слова и понятия: самооценка, защитные механизмы, самоуважение, личность, подросток.
SAFAEV N.S., ALIMOVA E.G. INTERRELATION OF THE SELF-ASSESSMENT OF THE PERSON AND PROTECTIVE MECHANISMS IMPLEMENTATION AMONG TEENAGERS
There is discussed in the article the concepts of self-evaluation of personality, mechanisms of psychological defense. As well the approaches to this problem are examined and analyzed.
Keywords: self-esteem, defense mechanisms, self-esteem, personality, adolescent.
Акбарова Санобар Нарзиқуловна,
Тошкент педиатрия тиббиёт институти «Чет тиллар, педагогика ва психология» кафедраси ўқитувчиси, психология фанлари номзоди
ТОШКЕНТ ПЕДИАТРИЯ ТИББИЁТ ИНСТИТУТИ ТАЛАБАЛАРИДА ФИЗИКА ФАНИГА БЎЛГАН ҚИЗИҚИШНИНГ БАРМОҚ НАҚШЛАРИ БИЛАН БОҒЛАНИШИ (ЎСПИРИН ЎҒИЛ БОЛАЛАР МИСОЛИДА)[1]
АКБАРОВА С.Н. ТОШКЕНТ ПЕДИАТРИЯ ТИББИЁТ ИНСТИТУТИ ТАЛАБАЛАРИДА ФИЗИКА ФАНИГА БЎЛГАН ҚИЗИҚИШНИНГ БАРМОҚ НАҚШЛАРИ БИЛАН БОҒЛАНИШИ (ЎСПИРИН ЎҒИЛ БОЛАЛАР МИСОЛИДА)
Тошкент педиатрия тиббиёт институти ўғил бола талабаларининг физика фанига бўлган қизиқиши А.Е.Голомштокнинг «Қизиқишлар харитаси» ёрдамида ўрганилди. Шу билан бирга респондентларнинг дерматоглифик белгилари таҳлил қилинди. Ўспирин ўғил болаларнинг физикага бўлган қизиқиши билан бармоқлардаги ульнар тугун ўртасида муайян боғланиш мавжудлиги қайд этилди. Ўғил болаларда физикага бўлган қизиқишнинг наслий асосга эгалиги исботланди.
Таянч сўз ва тушунчалар: дерматоглифика, физикага қизиқиш, наслийлик, бармоқ нақши, ульнар тугун.
АКБАРОВА С.Н. СВЯЗЬ ИНТЕРЕСА К ФИЗИКЕ С УЗОРАМИ НА ПАЛЬЦАХ У СТУДЕНТОВ ТАШКЕНТСКОГО ПЕДИАТРИЧЕСКОГО МЕДИЦИНСКОГО ИНСТИТУТА (НА ПРИМЕРЕ ЮНОШЕЙ)
Используя «Карту интересов» А.Е.Голомштока был изучен интерес к физике студентов мужского пола Ташкентского педиатрического медицинского института. Также была изучена дерматоглифика респондентов. Была выявлена связь между интересом к физике у мальчиков и узорами на пальцах, таких как ульнарная петля. Доказано, что интерес к физике имеет наследственную основу.
Ключевые слова и понятия: дерматоглифика, интерес к физике, наследственность, узор пальца, ульнарная петля.
AKBAROVA S.N. CONNECTION BETWEEN INTEREST TO PHYSICS AND PATTERNS ON FINGERS AMONG STUDENT OF TASHKENT PEDIATRIC MEDICAL INSTITUTE (ON THE EXAMPLE OF YOUNG MALE)
We studied interest to physics of male students of Tashkent Pediatric Medical institute implementing A.E.Golomshtok’ «Map of interests». Also dermatoglyphics of respondents was analyzed. It was identified the connection between interest to physics and finger patterns as ulnar loop. It was proved that interest to physics has heredity base.
Keywords: dermatoglyphics, interest to physics, hereditary, finger pattern, ulnar loop.
[1] Мақола муҳокама тариқасида чоп этилмоқда (таҳр.).
Зарипова Дилноза Анваровна,
старший преподаватель кафедры «Информационно-образовательные технологии» факультета «Профессиональное образование в сфере ИКТ» Ташкентского университета информационных технологий имени аль-Хорезми
СИСТЕМА ПОДГОТОВКИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ КАДРОВ ДЛЯ РАЗВИТИЯ ИННОВАЦИОННОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
ЗАРИПОВА Д.А. ИННОВАЦИОН ФАОЛИЯТНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШДА ПЕДАГОГ КАДРЛАРНИ ТАЙЁРЛАШ ТИЗИМИ
Мақола ахборотлаштириш шароитида инновацион фаолиятни ривожлантириш учун педагогик кадрларни тайёрлаш масаласига бағишланган. Шунингдек, анъанавий ва инновацион ўкитиш тизимлари мазмуни, усули, шакли ва ўқитиш воситаларининг қиёсий таҳлили натижалари, педагогик кадрларни тайёрлаш бўйича ишлаб чиқилган тизим апробацияси натижалари статистик маълумотлар кўринишида жадвалда келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: инновация, инновацион фаолият, ахборотлаштириш, кадрларни тайёрлаш тизими.
ЗАРИПОВА Д.А. СИСТЕМА ПОДГОТОВКИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ КАДРОВ ДЛЯ РАЗВИТИЯ ИННОВАЦИОННОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
Статья посвящена вопросу подготовки педагогических кадров для развития инновационной деятельности в условиях информатизации. В статье приводятся результаты сравнительного анализа традиционной и инновационной систем обучения, сопоставляя содержание, методы, формы и средства обучения. Также приведены статистические данные, полученные в результате апробации разработанной системы подготовки педагогических кадров.
Ключевые слова и понятия: инновация, инновационная деятельность, информатизация, система подготовки кадров.
ZARIPOVA D.A. SYSTEM OF PEDAGOGICAL STAFF TRAINING FOR DEVELOPMENT OF INNOVATIVE ACTIVITY
The article is devoted to the issues of pedagogical personnel training for the development of innovative activities in the context of informatization. The author of the article discussed results of traditional and innovative teaching systems’ comparative analysis, comparing the content, methods, forms, teaching aids. Also results of the developed system of teacher’s training approbation statistics data provided.
Keywords: innovation, innovative activity, informatization, system of personnel training.
Бўстонов Абдуқаҳҳор Содиқович,
Наманган давлат университети ҳузуридаги Халқ таълими ходимларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш ҳудудий маркази «Ижтимоий-иқтисодий фанлар методикаси» кафедраси катта ўқитувчиси
ДАРСЛИКЛАРГА ҚЎЙИЛАДИГАН ЗАМОНАВИЙ ТАЛАБЛАР
БЎСТОНОВ А.С. ДАРСЛИКЛАРГА ҚЎЙИЛАДИГАН ЗАМОНАВИЙ ТАЛАБЛАР
Мақолада мустақиллик даврида янги авлод дарсликларини яратиш зарурияти, дарсликни тайёрлашга қўйиладиган талаблар ва у қандай педагогик функцияларни бажариши лозимлиги тушунтирилган, дарслик матнининг вазифалари тизимлаштирилган, матн тузишнинг ўзига хос ҳусусиятлари очиб берилган. Тарих фани дарсликлари мисолида ўқувчиларни дарслик матни ва ҳужжатлар билан ишлашга ўргатиш, дарсликларни такомиллаштириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: дарслик, дидактик ва методик тамойиллар, тушунтириш методлари, билим, дарслик функциялари, кўникма, ўқув предмети, малака, ҳаётий компетенциялар, асосий матн, қўшимча матн, илова, иллюстрация, матн устида ишлаш, таҳлил ва синтез, эмоционал таъсир, тарихий манбалар ва ҳужжатлар.
БУСТОНОВ А.С. СОВРЕМЕННЫЕ ТРЕБОВАНИЯ, ПРЕДЪЯВЛЯЕМЫЕ К УЧЕБНИКАМ
В статье разъясняется необходимость создания нового поколения учебников в условиях независимости, излагаются требования к созданию учебников, педагогические функции учебников. Систематизированы функции текста учебника, раскрыты особенности составления текста. На примере учебников по истории даются рекомендации по обучению учащихся работе над текстами и историческими документами, а также по совершенствованию учебников общеобразовательных школ.
Ключевые слова и понятия: учебник, дидактические и методические принципы, методы разъяснения, знание, функции учебника, навыки, учебный предмет, квалификация, жизненные компетенции, основной текст, дополнительный текст, приложения, иллюстрация, работа над текстом, анализ и синтез, эмоциональное воздействие, исторические источники и документы.
BUSTONOV A.S. MODERN REQUIREMENTS TО TEXTBOOKS
In the article the necessity of creation of new generation of textbooks in the independence stage, requirements to creation of textbooks, pedagogical functions of textbooks are discussed. The functions of textbook consistence and the features of drafting of text are exposed. On the example of textbooks on history are given recommendations to teach students how to work with texts and historical documents, and also recommendations for perfection of secondary schools textbooks.
Keywords: textbook, didactic and methodical principles, methods of education, knowledge, functions of textbook, skills, educational object, qualification, vital competences, basic text, additional text, appendixes, illustration, to work with text, analysis and synthesis, emotional influence, historical sources and documents.
Ибрагимова Гулсанам Нематовна,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети «Умумий педагогика» кафедраси доценти
БЎЛАЖАК МАКТАБГАЧА ТАЪЛИМ МУТАХАССИСЛАРИНИНГ ИННОВАЦИОН КАСБИЙ ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРГАРЛИГИНИ БЕЛГИЛАШ ПАРАМЕТРЛАРИ
ИБРАГИМОВА Г.Н. БЎЛАЖАК МАКТАБГАЧА ТАЪЛИМ МУТАХАССИСЛАРИНИНГ ИННОВАЦИОН КАСБИЙ ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРГАРЛИГИНИ БЕЛГИЛАШ ПАРАМЕТРЛАРИ
Мақолада бўлажак мактабгача таълим мутахассисларининг инновацион касбий фаолиятга тайёргарлигини белгилаш параметрлари ва кўрсаткичлари ҳақида фикр юритилган. Шунингдек, бўлажак мактабгача таълим мутахассислари инновацион касбий фаолиятига хос бўлган барча сифатларни яхши эгаллаш омиллари муҳокама қилинган.
Таянч сўз ва тушунчалар: мактабгача таълим, мактабгача таълим мутахассиси, инновацион касбий фаолият, ижодий ёндашув, педагогик жараён, малакали кадр, тарбияланувчи, касбий ривожланиш.
ИБРАГИМОВА Г.Н. ПАРАМЕТРЫ ОПРЕДЕЛЕНИЯ ГОТОВНОСТИ К ИННОВАЦИОННОЙ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ БУДУЩИХ СПЕЦИАЛИСТОВ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
В статье идет речь о параметрах определения и показателях готовности будущих специалистов дошкольного образования к инновационной профессиональной деятельности. Также обсуждаются факторы, влияющие на овладение студентами – будущими специалистами дошкольного образования всеми качествами, присущими инновационной профессиональной деятельности.
Ключевые слова и понятия: дошкольное образование, специалист дошкольного образования, инновационная профессиональная деятельность, творческий подход, педагогический процесс, квалифицированный кадр, воспитуемый, профессиональное развитие.
IBRAGIMOVA G.N. CRITERIA OF INTERACTIVE METHODS ACQUIRING BY STUDENTS OF PRESCHOOL ESTABLISHMENTS TO INNOVATION PROFESSIONAL ACTIVITIES
The article deals with paramentres of interactive methods acquiring in training by future specialists of preschool establishments to innovation professional activities. It highlights the fact that it is ongoing creative process. There are as well discussed achievements of psychology and pedagogics in training future specialists of preschool establishments to innovation professional activities, independent approach to mastering advanced experience, and creativity in learning the existing opportunities.
Keywords: preschool education, specialists of preschool establishments, innovation professional activities, interactive methods, pedagogical opportunity, creative approach, pedagogical conditions, professiogram.
Тайлаков Норбек Исакулович,
Т.Н.Қори-Ниёзий номидаги Ўзбекистон педагогика фанлари илмий тадқиқот институти директори, педагогика фанлари доктори, профессор
ЖИНОЯТЧИЛИК ВА ҲУҚУҚБУЗАРЛИККА МОЙИЛ ЎҚУВЧИЛАР ОИЛАЛАРИДА ИЖОБИЙ ИЖТИМОИЙ МУҲИТНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА ОТА МАСЪУЛИЯТИ
ТАЙЛАҚОВ Н.И. ЖИНОЯТЧИЛИК ВА ҲУҚУҚБУЗАРЛИККА МОЙИЛ ЎҚУВЧИЛАР ОИЛАЛАРИДА ИЖОБИЙ ИЖТИМОИЙ МУҲИТНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА ОТА МАСЪУЛИЯТИ
Мақолада вояга етмаганлар орасида жиноятчилик ва ҳуқуқбузарликка мойил ўқувчилар оилаларида ижобий ижтимоий муҳитни шакллантиришда ота ўрни, унинг масъулияти тўғрисида фикр юритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: вояга етмаганлар, жиноятчилик, ҳуқуқбузарлик, оила, ота масъулияти, маҳалла.
ТАЙЛАКОВ Н.И. ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ОТЦА ПРИ ФОРМИРОВАНИИ ПОЗИТИВНОЙ СОЦИАЛЬНОЙ СРЕДЫ В СЕМЬЯХ УЧАЩИХСЯ, СКЛОННЫХ К ПРАВОНАРУШЕНИЯМ И ПРЕСТУПЛЕНИЯМ
В статье обсуждается роль и ответственность отца при формировании позитивной социальной среды в семьях несовершеннолетних учащихся, склонных к совершению правонарушений и преступлений.
Ключевые слова и понятия: несовершеннолетние, преступления, правонарушения, семья, ответственность отца, махалля.
TAYLAKOV N.I. THE RESPONSIBILITY OF FATHER AT THE FORMATION OF A POSITIVE SOCIAL ENVIRONMENT IN FAMILY STUDENTS WITH ADDICTIONS TO OFFENSES AND CRIMES
There is discussed in the article role and responsibility of fathers in formation of a positive social environment in the families with the underage students prone to offenses and crimes.
Keywords: juveniles, crimes, offenses, family, responsibility of the father, mahalla.
Қодирова Ферузахон Усмановна,
Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими вазирлиги ҳузуридаги Республика таълим маркази «Имконияти чекланган болалар таълим муассасаларини методик таъминлаш» бўлими методисти, педагогика фанлари номзоди, доцент
ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ КАР ВА ЗАИФ ЭШИТУВЧИ БОЛАЛАРНИ ИЖТИМОИЙ ҲАЁТГА ТАЙЁРЛАШНИНГ САМАРАЛИ ОМИЛИ СИФАТИДА
ҚОДИРОВА Ф.У. ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ КАР ВА ЗАИФ ЭШИТУВЧИ БОЛАЛАРНИ ИЖТИМОИЙ ҲАЁТГА ТАЙЁРЛАШНИНГ САМАРАЛИ ОМИЛИ СИФАТИДА
Мақолада кар ва заиф эшитувчи болалар таълими самарадорлигини таъминлаш имконини берувчи муаллифликдаги инновацион технологияларнинг дидактик имкониятлари очиб берилди. Бундан ташқари, ўқитувчиларга иш куни ва дарсларини самарали режалаштириш учун замонавий методик тавсиялар ҳам келтириб ўтилди.
Таянч сўз ва тушунчалар: кар ва заиф эшитувчи бола, инновация, самарадорлик, кўникма ва малакалар, стратегия, вазифалар, дарс, режа, баҳолаш.
КОДИРОВА Ф.У. СОВРЕМЕННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КАК ЭФФЕКТИВНЫЙ ФАКТОР ПОДГОТОВКИ К СОЦИАЛЬНОЙ ЖИЗНИ ГЛУХИХ И СЛАБОСЛыШАщИХ ДЕТЕЙ
В статье раскрываются дидактические возможности некоторых авторских инновационных технологий, которые позволяют обеспечивать эффективность обучения детей с проблемами слуха. Автором предлагаются методические рекомендации для учителей по планированию рабочего дня и проведению уроков.
Ключевые слова и понятия: глухой и слабослышащий ребёнок, инновация, эффективность, навыки и умения, стратегия, задания, урок, план, оценка.
QODIROVA F.U. MODERN EDUCATION TECHNOLOGIES AS AN EFFECTIVE FACTOR OF DEAF CHILDREN AND CHILDREN WITH HEARING PROBLEMS FOR SOCIAL LIFE PREPARATION
The article explore the didactic apportunities of some innovative technologies under the authorship, that make it possible to ensure the effectiveness of teaching deaf children and children with hearing problems. Besides, modern methodical recommendations for teachers on effective planning daily activities and their lessons are provided.
Keywords: deaf and a child with hard hearing, innovation, efficiency, skills and abilities, strategy, tasks, lesson, plan, evaluation.
Артикова Муҳайё Ботиралиевна,
Андижон давлат университети «Педагогика» кафедраси мудири, педагогика фанлари номзоди, доцент
УМУМТАЪЛИМ МАКТАБИ ВА ОИЛА ҲАМКОРЛИГИ АСОСИДА ЎҚУВЧИЛАРДА ТАДБИРКОРЛИК КЎНИКМАЛАРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ МАСАЛАЛАРИ
АРТИКОВА М.Б. УМУМТАЪЛИМ МАКТАБИ ВА ОИЛА ҲАМКОРЛИГИ АСОСИДА ЎҚУВЧИЛАРДА ТАДБИРКОРЛИК КЎНИКМАЛАРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ МАСАЛАЛАРИ
Мақолада умумтаълим мактаби ва оила ҳамкорлиги асосида ўқувчиларда тадбиркорлик кўникмаларини ривожлантириш масаласи ёритилган. Ўқувчиларда тадбиркорлик кўникмаларини шакллантириш учун зарур бўлган шахс сифатлари таҳлил қилинган. Ўрганилаётган мавзу бўйича ўқитувчилар ва ота-оналарнинг ҳамкорликдаги ишларини ташкил этиш бўйича тавсиялар берилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: умумтаълим мактаби, оила, ўқувчилар, тадбиркорлик, тадбиркорлик кўникмалари, ўйинли технологиялар.
АРТЫКОВА М.Б. ВОПРОСЫ РАЗВИТИЯ НАВЫКОВ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВА У УЧАЩИХСЯ НА ОСНОВЕ СОТРУДНИЧЕСТВА ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ШКОЛЫ И СЕМЬИ
В статье рассматривается развитие предпринимательских навыков у школьников в контексте сотрудничества между общеобразовательной школой и семьей. Проанализированы необходимые личностные качества для формирования предпринимательских навыков у школьников. Даны рекомендации по совместной работе учителей и родителей по изучаемой теме.
Ключевые слова и понятия: общеобразовательная школа, семья, учащиеся, предпринимательство, навыки предпринимательства, игровые технологии.
ARTIKOVA М.B. THE ISSUSE OF BUSINESS SKILLS DEVELOPMENT AMONG PUPILS THROUGH THE COOPERATION OF PUBLIG SCHOOLS AND FAMILIES
The article deals with the development of entrepreneurial skills among schoolchildren in the context of cooperation between the secondary schools and the families. The necessary personal qualities for forming entrepreneurial skills among schoolchildren are analyzed. Recommendations are given on the joint work of teachers and parents on the topic under study.
Keywords: secondary school, family, pupil, entrepreneurship, entrepreneurship skills, gaming technologies.