Журнал «Современное образование» №11, 2016

0
212
Журнал «Современное образование» №11, 2016

МУНДАРИЖА / СОДЕРЖАНИЕ

Салиева З.Т. Ўқувчи-ёшларда маънавий маданиятни шакллантиришнинг айрим методологик масалалари


САЛИЕВА З.Т. ЎҚУВЧИ-ЁШЛАРДА МАЪНАВИЙ МАДАНИЯТНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ АЙРИМ МЕТОДОЛОГИК МАСАЛАЛАРИ
Мақолада ўқувчи-ёшларда маънавий маданиятни шакллантириш омиллари ва босқичлари, фалсафий-антропологик жиҳатлари таҳлил этилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: маънавият, маданият, маънавий маданият, миллий тарбия, ўқувчи, омил, ўз-ўзини англаш, миллий ифтихор, миллий ғурур.


САЛИЕВА З.Т. НЕКОТОРЫЕ МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ФОРМИРОВАНИЯ ДУХОВНОЙ КУЛЬТУРЫ У УЧАЩЕЙСЯ МОЛОДЕЖИ
В статье проанализированы факторы и этапы формирования духовной культуры у учащейся молодежи. Автор в статье освещает философско-антропологические аспекты формирования духовной культуры.
Ключевые слова и понятия: духовность, культура, духовная культура, национальное воспитание, учащийся, фактор, самосознание, национальное достояние, национальная гордость.


SALIEVA Z.T. SOME A METODOLOGICAL ASPECTS OF THE SPIRTUAL CULTURE FORMING AMONG PUPIL-YOUTHS
In the article analysed factors and stages of the forming of spiritual culture among pupil-youths. The author in article illuminates philosophical-anthropological aspects of forming of spiritual culture.
Keуwords: spiritual, culture, spiritual culture, national unbringing, pupil, factor, self-consciousness, national value, national pride.

Мирсолиева М.Т. Андрагогиканинг тараққиёт йўналишлари


МИРСОЛИЕВА М.Т. АНДРАГОГИКАНИНГ ТАРАҚҚИЁТ ЙЎНАЛИШЛАРИ
Мақолада андрагогика ва андрагогик таълим тушунчалари, андрагогик таълимнинг ижтимоий-психологик ҳамда педагогик хусусиятлари, тараққиёт йўналишлари ёритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: андрагогика, андрагогик таълим, компетентлик, креатив, андрагог, касбий ривожланиш.


МИРСОЛИЕВА М.Т. НАПРАВЛЕНИЯ РАЗВИТИЯ АНДРАГОГИКИ
В статье рассматриваются понятия андрагогика и андрагогическое образование, а также социально-психологические и педагогические аспекты андрагогического образования.
Ключевые слова и понятия: андрагогика, андрагогическое образование, компетентность, креативный, андрагог, профессиональное развитие.


MIRSОLIEVA M.T. THE DIRECTION OF THE DEVELOPMENT OF ANDRAGOGY
The article is devoted to andragogics, edication of andragogics. As well there is considering the
issues of social-psychology and pedagogical aspects of andragogics.
Keywords: andragogy, providing andragogical education, competence, creativity, adult educators,
professional development.

Сабирова Д.А. Олий таълим муассасаларида масофавий таълимни жорий
этиш технологиялари


САБИРОВА Д.А. ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИДА МАСОФАВИЙ ТАЪЛИМНИ ЖОРИЙ ЭТИШ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ
Мақолада олий таълим тизимида масофавий таълимни жорий этиш технологиялари, хусу-сан, LMS (Learning Management System) – таълимни бошқариш тизимларининг функциялари, архитектураси ва уларга қўйиладиган талаблар хусусида фикр юритилган.
Таянч сўз ва иборалар: масофавий таълим, электрон таълим, таълимни бошқариш тизими, ўқув контентини бошқариш тизими.


САБИРОВА Д.А. ТЕХНОЛОГИИ ВНЕДРЕНИЯ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ В ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ
В статье рассматриваются некоторые аспекты технологии внедрения дистанционного обучения в высших учебных заведениях. Даются характеристика и требования к LMS (системы управления обучением) системам.
Ключевые слова и понятия: дистанционное обучение, электронное обучение, системы управления обучением, системы управления учебным контентом (содержанием).


SABIROVA D.A. TECHNOLOGIES OF INTRODUCTION OF DISTANCE LEARNING IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS
In the article is considered some aspects of distance learning technology introduction into higher educational institutions. Especially the characteristic and requirements to LMS – learning management systems is given.
Keywords: distance learning, electronic training, learning management systems, control systems of educational content.

Содиқова Ш.М., Отажонов Ш.О., Қурбонов М. Яримўтказгичли лазерларнинг ишлаш тамойили ва уларнинг қўлланилиши


СОДИҚОВА Ш.М., ОТАЖОНОВ Ш.О., ҚУРБОНОВ М. ЯРИМЎТКАЗГИЧЛИ ЛАЗЕРЛАРНИНГ ИШЛАШ ТАМОЙИЛИ ВА УЛАРНИНГ ҚЎЛЛАНИЛИШИ
Мақолада аниқ фанлар йўналишидаги физикани чуқур ўрганадиган академик лицейларда яримўтказгичли лазерлар, уларнинг хусусиятлари, физикавий асослари, шунингдек, ярим-ўтказгичли лазерлардан ўқув жараёнида фойдаланишга оид маълумотлар берилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: лазер, яримўтказгич, ёруғлик диоди, n-тип яримўтказгич, p-тип яримўтказгич, донор, акцептор, валент соҳа, ўтказувчанлик соҳаси, тақиқланган соҳа, энергетик сатҳ, р-n-ўтиш.


СОДИКОВА Ш.М., ОТАЖОНОВ Ш.О., КУРБAНОВ М. ПРИНЦИП РАБОТЫ ПОЛУПРОВОДНИКОВЫХ ЛАЗЕРОВ И ИХ ПРИМЕНЕНИЕ
В работе излагается методика преподавания в академических лицеях по специализации естественных наук с углублённым обучением физики раздела физики, посвящённого полупроводниковым лазерам, их свойствам, физическим основам, а также использованию полупроводниковых лазеров в учебном процессе.
Ключевые слова и понятия: лазер, полупроводник, светодиод, полупроводник n-тип, полупроводник р-тип, донор, акцептор, валентная зона, зона проводимости, запрещённая зона, энергетические уровни, р-n-переход.


SODIKOVA SH.M., OTAJONOV SH.O., KURBANOV M. PRINCIPLE OF SEMICONDUCTOR LASERS AND THEIR APPLICATIONS
The paper describes the method of presentation of semiconductor lasers and their applications, as well as the physical basis of semiconductor lasers, light properties of lasers, laser applications in the educational process of natural academic lyceums with profound learning of physics.
Keywords: laser, semiconductor, light-emitting diode, n-type semiconductor, p-type semiconductor, donor, acceptor, the valence band, conduction band, the forbid zone, the energy levels, p-n junction.

Абидова З.А. Толерантность – основа интеграции науки и образования


Асқарова Н.А., Расулова З.А., Якубова Г.А. Болаларда диққат етишмаслиги ва гиперактивлик синдроми психодиагностикаси


Саттарова Г.И. Илк ўспирин ёшдагилар иродасининг ўзига хослиги


Абдуллаева Ш.А., Мухаммадиева Х.К. Девиант хулқли илк ўспирин ёшидагиларни ижтимоийлаштириш ва профилактика ишларини олиб бориш


АБИДОВА З.А. ТОЛЕРАНТЛИЛИК – ИЛМ ВА ТАЪЛИМ УЗВИЙЛИГИНИНГ АСОСИ

Мақолада ўқитувчиларнинг толерантлилиги илм ва таълим узвийлиги асоси сифатида кўриб чиқилган. Шу билан бирга илм ва таълим узвийлигини таъминлаш жараёнида дидактик техно-логияларнинг аҳамиятини кўрсатувчи муаллиф томонидан ўтказилган тадқиқот натижалари келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: узвийлик, илм, таълим, ўқитувчи, толерантлик, индуктив, дедуктив, дидактик технологиялар.


АБИДОВА З.А. ТОЛЕРАНТНОСТЬ – ОСНОВА ИНТЕГРАЦИИ НАУКИ
И ОБРАЗОВАНИЯ
В статье толерантость преподавателей рассматривается как основа интеграции науки и образования. Также представляются результаты проведённых автором исследований, показывающих роль дидактических технологий в процессе интеграции науки и образования.
Ключевые слова и понятия: интеграция, наука, образование, преподаватель, толерантность, индуктивные, дедуктивные, дидактические технологии.


ABIDOVA Z.A. TOLERANCE – BASIS OF THE INTEGRATION OF SCIENCE
AND EDUCATION
In there is considered in the article tolerance as the basis of the integration of science and education. As well presented results of research conducted by the author showing the role of didactic technologies in the process of the integration of science and education.
Keywords: integration, science, education, teacher, tolerance, inductive, deductive, didactic technology.


АСҚАРОВА Н.А., РАСУЛОВА З.А., ЯКУБОВА Г.А. БОЛАЛАРДА ДИҚҚАТ ЕТИШМАСЛИГИ ВА ГИПЕРАКТИВЛИК СИНДРОМИ ПСИХОДИАГНОСТИКАСИ
Мақолада болаларда диққат етишмаслиги ва гиперактивлик синдроми психодиагностикаси ва ташхис методикаларини танлаш масаласи ҳамда бу борада амалга оширилган илмий тадқиқот иши натижалари таҳлил этилган.
Таянч сўзлар ва тушунчалар: психодиагностика, гиперактивлик, эмоционал-иродавий соҳа, билиш жараёнлари, майда моторика, хулқ-атвор.


АСКАРОВА Н.А., РАСУЛОВА З.А., ЯКУБОВА Г.А. ПСИХОДИАГНОСТИКА СИНДРОМА ДЕФИЦИТА ВНИМАНИЯ И ГИПЕРАКТИВНОСТИ У ДЕТЕЙ
В статье рассматриваются проблемы психодиагностики детей с синдромом дефицита внимания и гиперактивностью и выбора диагностических методик.
Ключевые слова и понятия: психодиагностика, гиперактивность, эмоционально-волевая сфера, познавательные процессы, мелкая моторика, поведение.


ASKAROVA N.A., RASULOVA Z.A., YAKUBOVA G.A. DIAGNOSTICS OF CHILDREN WITH REDUCED ATTENTION AND HYPERACTIVITY SYNDROME
There is presented in the article diagnostics of children with reduced attention and hyperactivity syndrome. Specially is considered an appropriate diagnostic method.
Keywords: attention deficit hyperactive syndrome, diagnostics of ADHD, emotional and volitional control, behavior.


САТТАРОВА Г.И. ИЛК ЎСПИРИН ЁШДАГИЛАР ИРОДАСИНИНГ ЎЗИГА ХОСЛИГИ

Мақола илк ўспирин ёшдагиларнинг иродавий хусусиятларининг ўзига хослигини ёритишга бағишланган бўлиб, унда шахс тараққиётининг онтогенетик босқичига хос иродавий регуляция ҳолатлари таҳлил қилинган. Шунингдек, мақолада иродавий сифатларни амалий ўрганишда психодиагностик методикаларни қўллаш ва улардан олинган эмпирик кўрсаткичлар шарҳи келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: ирода, иродавий сифатлар, илк ўспирин, онтогенетик тараққиёт, корреляция.


САТТАРОВА Г.И. СПЕЦИФИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ ВОЛЕВЫХ
КАЧЕСТВ У ПОДРОСТКОВ
В статье освещаются особенности волевых качеств подростков; проанализированы вопросы состояния волевой регуляции, присущие специфическому этапу онтогенетического развития личности. Также в статье дана характеристика эмпирических показателей, полученных по результатам проведённых автором практических исследований волевых качеств с применением психодиагностической методики.
Ключевые слова и понятия: воля, волевые качества, подросток, онтогенетическое развитие, корреляция.


SATTOROVA G.I. SPECIFIC FEATURES OF VOLITIONAL QUALITIES IN ADOLESCENTS

There is brightened in the article the features of volitional qualities of adolescents; analyzed the state of volitional regulation issues, inherent in a particular stage of the ontogenetic development of the individual. Also in the article has given the characteristic of empirical indicators, received the results of research conducted by the author practical volitional qualities using psychodiagnostic methods.
Keywords: volition, volitional qualities, adolescent, ontogenetic development, correlation.


АБДУЛЛАЕВА Ш.А., МУХАММАДИЕВА Х.К. ДЕВИАНТ ХУЛҚЛИ ИЛК ЎСПИРИН ЁШИДАГИЛАРНИ ИЖТИМОИЙЛАШТИРИШ ВА ПРОФИЛАКТИКА ИШЛАРИНИ ОЛИБ БОРИШ
Мақолада тарбияси оғир илк ўспирин ёшдагилар билан ишлаш методикалари, девиация ва унинг муаммолари, девиант1 хулқли болалар билан ўтказиладиган профилактик ишлар тўғрисида фикрлар келтирилган. Шунингдек, мақолада жамиятда ўрнатилган меъёр ва қоидаларга риоя қилмайдиган тарбияси оғир илк ўспирин ёшидаги шахсларни ижтимоийлаш-тириш масалалари хусусида мулоҳазалар баён этилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: диагностика, коррекция, девиация, тарбияси оғир илк ўспирин ёшдагилар, реабилитация, профилактика, педагогик жараён, таълим-тарбия, миллий қадриятлар, хулқни идора қилиш методлари.


АБДУЛЛАЕВА Ш.А. МУХАММАДИЕВА Х.К. ПРОВЕДЕНИЕ СОЦИАЛЬНОЙ
И ПРОФИЛАКТИЧЕСКОЙ РАБОТЫ С МОЛОДЕЖЬЮ ДЕВИАНТНОГО ПОВЕДЕНИЯ РАННЕГО ЮНОШЕСКОГО ВОЗРАСТА
В статье освещаются вопросы трудновоспитуемой части молодёжи раннего юношеского возраста, проблемы их развития, указываются методы и пути профилактической работы с ними. Также в статье описаны пути социальной адаптации, коррекции и профилактики в работе с трудновоспитуемой молодёжью раннего юношеского возраста.
Ключевые слова и понятия: диагностика, девиация, трудновоспитуемая молодежь раннего юношеского возраста, реабилитация, профилактика, педагогический процесс, воспитание, обучение, национальные ценности; методы воспитания воли.


ABDULLAYEVA SH.A MUKHAMMADIYEVA X K. IMPLEMENTATION OF SOCIAL AND PREVENTIVE WORK WITH DEVIANT BEHAVIOR EARLY ADOLESCENCE YOUTH.
There is lightened in the article issues of «difficult» of early adolescence youth, developmental, specifies the methods and ways of their diagnosis. Also are described ways of social adaptation, correction and prevention in work with «difficult» of early adolescence youth.
Keywords: diagnosis, deviation, «difficult» early adolescence, rehabilitation, prevention, educational process, education, learning, national values; methods of caring for will.

Рискулова К. Бўлажак инглиз тили мутахассисларининг социолингвистик компетентлигини шакллантиришда инглиз тилидаги медиаматнларнинг дидактик имкониятлари


Султанов Ҳ.Э. Тасвирий санъат машғулотларида талабаларнинг ижодий қобилиятини ривожлантиришда инновацион технологиялардан фойдаланиш


РИСКУЛОВА К. БЎЛАЖАК ИНГЛИЗ ТИЛИ МУТАХАССИСЛАРИНИНГ СОЦИОЛИНГВИСТИК КОМПЕТЕНТЛИГИНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА ИНГЛИЗ ТИЛИДАГИ МЕДИАМАТНЛАРНИНГ ДИДАКТИК ИМКОНИЯТЛАРИ
Мақолада бўлажак инглиз тили мутахассисларининг социолингвистик компетентлигини шакллантиришда инглиз тилидаги медиаматнларнинг дидактик имкониятлари, шарт-шароит-лари ёритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: медиаматн, лингвистика, поликод, матбуот, радио, телевидение, интернет, миллий менталитет, ижтимоий маданият, таълим воситаси, тамойил, мазмун, долзарб масалалар, алоқа, корпоратив.


РИСКУЛОВА К. ДИДАКТИЧЕСКИЕ ВОЗМОЖНОСТИ АНГЛИЙСКИХ МЕДИАТЕКСТОВ В ФОРМИРОВАНИИ СОЦИОЛИНГВИСТИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНЦИИ У БУДУЩИХ СПЕЦИАЛИСТОВ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
В статье освещены дидактические возможности и условия английских медиатекстов в формировании социолингвистической компетенции у будущих специалистов английского языка.
Ключевые слова и понятия: медиатекст, лингвистика, поликод, пресса, радио, телевидение, интернет, национальный менталитет, социальная культура, средство образования, концепция, смысл, актуальные вопросы, контакт, корпоратив.


RISKULOVA K. DIDACTIC OPPORTUNITIES OF ENGLISH MEDIA TEXTS IN FORMING AMONG FUTURE ENGLISH LANGUAGE SPECIALISTS SOCIOLINGUISTIC COMPETENSE
The article deals with the didactic possibilities and conditions of the English media texts in the formation of sociolinguistic competence among future specialists of English language.
Keywods: media text, linguistics, polikod, press, radio, television, the Internet, national mentality, social culture, a means of education, concept, meaning, current issues, contact, corporate.


СУЛТАНОВ Ҳ.Э. ТАСВИРИЙ САНЪАТ МАШҒУЛОТЛАРИДА ТАЛАБАЛАРНИНГ ИЖОДИЙ ҚОБИЛИЯТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШДА ИННОВАЦИОН ТЕХНОЛОГИЯЛАРДАН ФОЙДАЛАНИШ
Мақолада замонавий инновацион технологиялардан фойдаланиш методлари, талабалар-нинг ижодий қобилиятларини шакллантириш, уларда тасвирий санъатга нисбатан меҳр уйғотиш йўлларига оид изланишлар олиб борилган.
Таянч сўзлар ва тушунчалар: мустақил таълим, педагогик технология, мультимедиа, акмео-логия, ноанъанавий таълим, касбий таълим, композиция, образ.


СУЛТАНОВ Х.Э. ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИННОВАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ
НА УРОКАХ ИЗОБРАЗИТЕЛЬНОГО ИСКУССТВА ДЛЯ РАЗВИТИЯ ТВОРЧЕСКИХ СПОСОБНОСТЕЙ СТУДЕНТОВ
В статье рассуждается о методах использования инновационных технологий, формирования творческих способностей студентов, а также о том, как разбудить у обучаемых любовь к изобразительному искусству.
Ключевые слова и понятия: самостоятельное образование, педагогические технологии, мультимедиа, акмеология, нетрадиционное обучение, профессиональное образование, ком-позиция, образ.


SULTАNOV Н.E. IMPLEMENTATION OF INNOVATION TECHNOLOGIES ON GRAPHIC ARTS LESSONS FOR DEVELOPMENT OF STUDENTS CREATIVE ABILITIES
In article author discuses the method of innovation technologies implementation, to forming of student’s creative abilities and as well to develop among them the love to graphic arts.
Keywords: independent formation, pedagogical technologies, multimedia, akmeologiya, not traditional education, vocational training, composition, image.

Маматқулов Д.М. «Миллий истиқлол ғояси ва маънавият асослари» фанини мутахассис ўқитувчилар билан таъминлаш муаммолари


Якибова Д.Ш. Бошланғич таълимда интеграция – интеллектуал тараққиёт омили сифатида


МАМАТҚУЛОВ Д.М. «МИЛЛИЙ ИСТИҚЛОЛ ҒОЯСИ ВА МАЪНАВИЯТ АСОСЛАРИ» ФАНИНИ МУТАХАССИС ЎҚИТУВЧИЛАР БИЛАН ТАЪМИНЛАШ МУАММОЛАРИ
Мақолада умумий ўрта таълим мактабларида «Миллий истиқлол ғояси ва маънавият асос-лари» фанини мутахассис ўқитувчилар билан таъминлаш масаласи ва бу борадаги муаммолар ҳақида сўз боради.
Таянч сўз ва тушунчалар: ғоя, миллий истиқлол ғояси, ғоявий тарбия, мутахассис ўқитувчи, қайта тайёрлаш.


МАМАТКУЛОВ Д.М. ПРОБЛЕМЫ ПОДГОТОВКИ СПЕЦИАЛИСТОВ УЧИТЕЛЕЙ ПО ПРЕДМЕТУ «ИДЕЯ НАЦИОНАЛЬНОЙ НЕЗАВИСИМОСТИ И ОСНОВЫ ДУХОВНОСТИ»
В статье идёт речь о подготовке учителей общеобразовательных школ по специальности «Идея национальной независимости и основы духовности» и проблемах, существуюших в этой сфере.
Ключевые слова и понятия: идея, идея национальной независимости, идеологическое воспитание, специалист, переподготовка.


MAMATQULOV D.М. MODERN REQUIREMENTS FOR TEACHERS ON ENTICING NATIONAL IDEOLOGY INTO THE ESSENCE OF THE YOUNG GENARATION
In the article is considered the issues of secondary schools’ teachers training the discipline of «National independence ideology and basics of enlightment».
Keywords: idea, national idea, ideological pedagogy, specialist, retraining.


ЯКИБОВА Д.Ш. БОШЛАНҒИЧ ТАЪЛИМДА ИНТЕГРАЦИЯ – ИНТЕЛЛЕКТУАЛ ТАРАҚҚИЁТ ОМИЛИ СИФАТИДА
Мақолада бошланғич синфларда интеграцион таълимни йўлга қўйишнинг айрим талаб ва шартлари ёритилган бўлиб, интеграцион дарснинг умумий хусусиятлари атрофлича баён этилади. Шунингдек, муаллиф интеграцион дарсларнинг умумий мундарижасидан келиб чиққан ҳолда, бу турдаги дарс лойиҳасига доир машғулот структураси ҳамда интеграцион технологияни таснифлайди. Бу борада келтирилган фикрлар меҳнат дарслари мисолида ўз ифодасини топган.
Таянч сўз ва тушунчалар: бошланғич таълим, интеграция, интеграцион дарсларнинг струк-тураси, меҳнат дарслари.


ЯКИБОВА Д.Ш. ИНТЕГРАЦИЯ В НАЧАЛЬНОМ ОБРАЗОВАНИИ КАК ФАКТОР ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ
В статье раскрыты некоторые условия становления интеграционного образования в начальных классах. Излагаются общие особенности интегрированного урока. Также, исходя из содержания интегрированного урока, автор определяет структуру занятий и технологию данного типа. Взгляды, приведенные в этом отношении, отражаются на примере уроков труда.
Ключевые слова и понятия: начальное образование, интеграция, структура интеграционного урока, уроки труда.


YAKIBOVA D.S. INTEGRATION IN PRIMARY EDUCATION AS FACTOR MENTALITY
In the article are disclosed some conditions of integrated lessons arrangement in primary education. As well there are expressed apparent characteristics of property integrated lessons. Also, on the assumption of integrated lesson, author determined structure of given type lessons. Presented visions for that matter, reflected on example of jobs training lessons.
Keywords: primary education, integration, structure integration lesson, jobs training lessons.

Юнусова З.З. Инглиз ва ўзбек тилларида «ҳурмат» концептининг гендер хусусиятлари


ЮНУСОВА З.З. ИНГЛИЗ ВА ЎЗБЕК ТИЛЛАРИДА «ҲУРМАТ» КОНЦЕПТИНИНГ ГЕНДЕР ХУСУСИЯТЛАРИ
Мақолада гендер тушунчаси бўйича турли таърифлар келтирилган. «Ҳурмат» концептининг қиёсий чоғиштириш ёндашуви орқали концепт назарияси билан бирга қиёсланаётган тиллар-нинг маданияти, дунёқараши ва урф-одатлари ҳам талқин этилади. Шу билан бирга «ҳурмат» концептининг инглиз ва ўзбек тилларидаги гендер хусусиятлари қиёсланган, лексикология ва грамматика сатҳлари асосида таҳлиллар келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: гендер тилшунослиги, гендер, мулоқот усули, стилистик бўёқ, нутқ.


ЮНУСОВА З.З. ГЕНДЕРНАЯ СПЕЦИФИКА КОНЦЕПТА «УВАЖЕНИЕ»
В АНГЛИЙСКОМ И УЗБЕКСКОМ ЯЗЫКАХ
В статье рассматривается концепт «Уважение» с точки зрения гендерологии в английском и узбекском языках. Посредством сравнительно-сопоставительного подхода концепта «Уважение» одновременно с теорией концепта проанализирована культура мировоззрения и традиции в сопоставляемых языках. Наряду с этим гендерная специфика концепта «Уважение» была сопоставлена в английском и узбекском языках. Также проведён анализ на основе лексикологии и грамматики.
Ключевые слова и понятия: гендерная лингвистика, гендер, разговорный стиль, стилистическая окраска, речь.


YUNUSOVA Z.Z. GENDER PECULIARITIES OF CONCEPT «ҲУРМАТ» (RESPECT) IN ENGLISH AND UZBEK LANGUAGES
This article deals with gender problems of concept «ҳурмат» (respect) in Uzbek and English languages. By the help of comparative approach of concept «ҳурмат» (respect) the theory of concept and culture, outlook and traditions were mentioned. In addition genderic peculiarities of concept «ҳурмат» (respect) were compared in Uzbek and English languages. These were analyzed under grammatical and lexicological spheres.
Keywords: gender linguistics, gender, conversational style, stylistic coloring, speech.