Журнал «Современное образование» №8, 2018

0
336







Рысюкова Юлия Васильевна,
ведущий методист учебно-методического отдела общества с ограниченной ответственностью «AVTOTEST REPORT»

ЭТАПЫ ФОРМИРОВАНИЯ НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКОЙ WEB-ДЕЯТЕЛЬНОСТИ У СТУДЕНТОВ НАПРАВЛЕНИЯ «ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ»


РИСЮКОВА Ю.В. «КАСБИЙ ТАЪЛИМ» ЙЎНАЛИШИДАГИ ТАЛАБАЛАРДА ИЛМИЙ-МЕТОДИК WEB-ФАОЛИЯТНИ ШАКЛЛАНТИРИШ БОСҚИЧЛАРИ
Мақола «Касбий таълим» йўналишидаги талабаларда илмий-методик web-фаолиятни шакл­лантириш масаласига бағишланган. Мақолада ушбу фаолиятни шакллантиришнинг тўрт босқичи баён қилинган, шунингдек улар шаклланганлигининг компонентлари, мақсад ва вазифалари, компетенциялар турлари ва баҳолаш мезонларини очиб берувчи дидактик тизим келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: илмий-методик web-фаолият, ахборотлаштириш, касбий тайёргарлик, Интернет, Интранет, тармоқдаги мулоқот, портал, мультимедиа файллари, дидактик тизим.


РЫСЮКОВА Ю.В. ЭТАПЫ ФОРМИРОВАНИЯ НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКОЙ WEB-ДЕЯТЕЛЬНОСТИ У СТУДЕНТОВ НАПРАВЛЕНИЯ «ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ»
Статья посвящена вопросу формирования научно-методической web-деятельности у студентов направления «Профессиональное образование». В ней описаны четыре этапа формирования этой деятельности, а также приведена дидактическая система, раскрывающая компоненты, цель и задачи, виды компетенций и критерии оценки их сформированности.
Ключевые слова и понятия: научно-методическая web-деятельность, информатизация, профессиональная подготовка, Интернет, Интранет, общение в сети, портал, мультимедийные файлы, дидактическая система.


RISUKOVA U.V. STAGES OF FORMING OF SCIENTIFIC AND METHODICAL WEB — ACTIVITY AMONG STUDENTS LEARNING FOR DIRECTION OF «PROFESSIONAL EDUCATION»
This article is devoted to the issues of the scientific and methodical web-activity formation among students of the «Professional Education» direction learning. It describes the four stages of formation; also, it describes the didactic system that reveals the components, purpose and tasks, types of competences and criteria for assessing the level of their formation.
Keywords: scientific and methodical web-activity, informatization, professional training, Internet, Intranet, networking, portal, multimedia files, didactic system.




Ғаффаров Феруз Ҳасанович,
Ўрта махсус, касб-ҳунар таълими тизими кадрларининг малакасини ошириш ва уларни қайта тайёрлаш институти таянч докторантура изланувчиси

МАХСУС ФАНЛАРНИ ЎҚИТИШДА ЭЛЕКТРОН ТАЪЛИМ РЕСУРСЛАРИ БАЗАСИДАН ФОЙДАЛАНИШНИНГ ИНТЕГРАТИВ МОДЕЛИ ВА УНИНГ КОМПОНЕНТЛАРИ


ҒАФФАРОВ Ф.Ҳ. МАХСУС ФАНЛАРНИ ЎҚИТИШДА ЭЛЕКТРОН ТАЪЛИМ РЕСУРСЛАРИ БАЗАСИДАН ФОЙДАЛАНИШНИНГ ИНТЕГРАТИВ МОДЕЛИ ВА УНИНГ КОМПОНЕНТЛАРИ
Мақолада касб‑ҳунар коллежаларида махсус фанларни электрон таълим ресурсларидан фойдаланиб ўқитишнинг муаллиф томонидан ишлаб чиқилган интегратив модели келтирилган ҳамда ушбу моделни қуришдаги компонентлар алоҳида ёритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: электрон таълим ресурслари, интегратив модель, касб‑ҳунар, махсус фанлар, компонент, масофавий таълим, масофали ўқитиш, функционал, тасниф, интеллектуал.


ГАФФАРОВ Ф.Х. ИНТЕГРативная МОДЕЛЬ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ БАЗЫ ЭЛЕКТРОННЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ РЕСУРСОВ В ОБУЧЕНИИ СПЕЦИАЛЬНЫМ ПРЕДМЕТАМ И ЕЁ КОМПОНЕНТЫ
В статье описывается разработанная автором интегративная модель электронного обучения специальным предметам в профессиональных колледжах и излагаются компоненты, составляющие эту интегративную модель.
Ключевые слова и понятия: ресурсы электронного обучения, интегративная модель, профессия, специальные дисциплины, компонент, дистанционное образование, дистанционное обучение, функциональность, классификация, интеллектуальный.


GAFFAROV F.H. INTEGRATED MODEL OF E-LEARNING RESOURCE BASE IMPLEMENTATION IN SPECIAL SUBJECTS TEACHING AND ITS COMPONENTS
The article describes the integrative model of e-learning implementation developed by the author for teaching special disciplines in professional colleges and outlines the components that consisted in this integrative model.
Keywords: e-learning resources, integrative model, profession, special disciplines, component, distance learning, functionality, classification, intelligence.






Вохидова Норпошшахон Хабибуллаевна,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети «Бошланғич таълим методикаси» кафедраси доценти, педагогика фанлари номзоди

ШАРҚ МУТАФАККИРЛАРИНИНГ ТАЪЛИМИЙ-АХЛОҚИЙ ҚАРАШЛАРИ


ВОХИДОВА Н.Х. ШАРҚ МУТАФАККИРЛАРИНИНГ ТАЪЛИМИЙ-АХЛОҚИЙ ҚАРАШЛАРИ
Мақолада Шарқ мутафаккирлари меросида таълимий-ахлоқий қарашларнинг ифодаланиши, улардан таълим-тарбия жараёнида фойдаланиш ҳақида фикр юритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: мутафаккир, мерос, Шарқ, таълим, ахлоқ, маърифат, билим, илм.


ВОХИДОВА Н.Х. ОБРАЗОВАТЕЛЬНО-ВОСПИТАТЕЛЬНЫЕ ВЗГЛЯДЫ МЫСЛИТЕЛЕЙ ВОСТОКА
В статье рассматриваются педагогические и нравственные вооззрения мыслителей Востока, высказываются мнения о возможности использования этих воззрений в процессе обучения и воспитания.
Ключевые слова и понятия: мыслитель, наследство, Восток, образование, нравственность, духовность, знание, наука.


VOHIDOVA N.H. EDUCATIONAL VIEWPOINTS OF EAST THINKERS
There is considered in the article pedagogical views the ideas of East thinkers and given the possibility of these implementation in the process of training and education.
Keywords: thinker, inheritance, learning, education, East, morality, knowledge, science.




Авазбоев Атажан Исмоилович,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети «Касб таълим методикаси» кафедраси доценти, педагогика фанлари номзоди;

Пардабоев Жасур Эшбоевич,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети «Касб таълим методикаси» кафедраси катта ўқитувчиси

ТАЛАБАЛАРДА КРЕАТИВЛИК СИФАТЛАРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ САМАРАЛИ ЙЎЛЛАРИ


АВАЗБОЕВ А.И., ПАРДАБОЕВ Ж.Э. ТАЛАБАЛАРДА КРЕАТИВЛИК СИФАТЛАРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ САМАРАЛИ ЙЎЛЛАРИ
Мақолада талабаларда креативлик сифатларини ривожлантиришнинг самарали йўллари, креативлик сифатларига эга бўлишлари учун ўқув ва тарбия жараёнида янги ғояларни яратиш ҳақидаги фикрлар ёритиб берилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: креативлик сифатлари, билим, кўникма, малака, ижодий фаолият, шахс креативлиги, касбий ижодкорлик.


АВАЗБОЕВ А.И., ПАРДАБОЕВ Ж.Э. ЭФФЕКТИВНЫЕ ПУТИ РАЗВИТИЯ КРЕАТИВНЫХ КАЧЕСТВ СТУДЕНТОВ
В статье излагаются идеи для разработки эффективных способов развития креативных качеств студентов, создания новых идей в процессах обучения и воспитания, формирования студентов творческими людьми.
Ключевые слова и понятия: креативные качества, знания, навыки, квалификация, творческая деятельность, креативность личности, профессиональное творчество.


AVAZBOEV A.I, PARDABOEV J.E. EFFECTIVE WAYS OF STUDENTS’ CREATIVE ABILITIES DEVELOPMENT
There is discussed in the article ideas for teaching effective ways of creativity among students development, to forming the students as creative thinking persons.
Keywords: qualities of creativity, knowledge, skills, qualifications, creative activity, creativity, professional creativity.




Болтабоев Салимбой Акрамович,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети «Касб таълим методикаси» кафедраси доценти, педагогика фанлар номзоди

БЎЛҒУСИ ЎҚИТУВЧИЛАРНИНГ ГЛОБАЛ ФИКРЛАШИНИ РИВОЖЛАНТИРИШДА АХБОРОТ МАДАНИЯТИДАН ФОЙДАЛАНИШ ИМКОНИЯТЛАРИ


БОЛТАБОЕВ С.А. БЎЛҒУСИ ЎҚИТУВЧИЛАРНИНГ ГЛОБАЛ ФИКРЛАШИНИ РИВОЖЛАНТИРИШДА АХБОРОТ МАДАНИЯТИДАН ФОЙДАЛАНИШ ИМКОНИЯТЛАРИ
Бугунги давримизни ахборот технологияларисиз тасаввур этиб бўлмайди. Ахборот технологиялари жамиятимизнинг ҳар бир жабҳасида ўз таъсирини кўрсатиб улгурди. Мақолада бўлғуси ўқитувчиларнинг глобал фикрлашини ривожлантиришда ахборот маданиятидан фойдаланиш имкониятлари ҳақида сўз юритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: шахс, таълим, глобаллашган давр, глобал ахборотлар, ахборот маданияти, глобал фикрлаш, ахборотлашган муҳит.


БОЛТАБОЕВ С.А. ВОЗМОЖНОСТИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННОЙ КУЛЬТУРЫ В РАЗВИТИИ ГЛОБАЛЬНОГО МЫШЛЕНИЯ БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ
Сегодняшний день невозможно представить без информационных технологий. Информационные технологии успели оказать своё влияние во всех сферах жизнедеятельности. В статье речь идёт о возможностях использования информационной культуры в развитии глобального мышления будущих преподавателей.
Ключевые слова и понятия: личность, образование, период глобализации, информационная культура, глобальное мышление, информационная среда.


BOLTABOEV S.A. POSIBILITIES OF INFORMATION CULTURE IMPLEMENATION IN DEVELOPING OF TEACHERS’ GLOBAL THINKING
It is impossible to imagine without information technology modern socity. Information technology has managed to exert its influence into all spheres of life. Thre is discussed in the article the possibilities of the information culture implementation in development of future teachers’ global thinking.
Keywords: personality, education, the period of globalization, information culture, global thinking, information environment.






Бутаева Умида Алибоевна,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети таянч докторанти

ТАЛАБАЛАР ИЖТИМОИЙ ИНТЕЛЛЕКТИ ПСИХОЛОГИК ЕТУКЛИК КОМПОНЕНТИ СИФАТИДА


БУТАЕВА У.А. ТАЛАБАЛАР ИЖТИМОИЙ ИНТЕЛЛЕКТИ ПСИХОЛОГИК ЕТУКЛИК КОМПОНЕНТИ СИФАТИДА
Мақолада талаба психологик етуклигининг аспектларидан бири бўлган ижтимоий интеллект­ни ўрганиш натижалари психологик таҳлил қилинган. Психологик етуклик компонентларининг ижтимоий муносабатларининг жинсий фарқлари ҳам ўрганилган. Ҳар икки жинс талабаларида психологик етилиш даврида мулоқот иштирокчисининг ҳиссиёти, фикри ва ниятларини тушуниш, новербал хулқ-атворни тушуниш мезонлари бир-бири билан боғланишни ифодалагани сингари ижтимоий интеллект билан ҳам ижобий ҳамда тўғри корреляцион боғлиқлик исботланган.
Таянч сўз ва тушунчалар: ижтимоий интеллект, психологик етуклик, новербал хулқ-атвор, шахслараро ўзаро таъсирлашув, мулоқот иштирокчиси, вербал экспрессия.


БУТАЕВА У.А. СОЦИАЛЬНЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ СТУДЕНТОВ КАК КОМПОНЕНТ ПСИХОЛОГИЧЕСКОЙ ЗРЕЛОСТИ
В статье проводится психологический анализ социального интеллекта как одного из аспектов психологической зрелости студента. Также рассматриваются половые различия в социальных отношениях компонентов психологической зрелости. У обоих полов присутствует положительная и прямая корреляционная связь с их социальным интеллектом, поскольку психология — это понимание восприятий, мыслей и намерений автора сообщения и критерии понимания поведенческих восприятий.
Ключевые слова и понятия: социальный интеллект, психологическая зрелость, новаторское поведение, межличностное взаимодействие, межличностное общение, вербальное выражение.


BUTAEVA U.A. SOCIAL INTELLECT OF STUDENTS AS COMPONENT OF PSYCHOLOGICAL MATURITY
There is provided in the article the psychological analysis of social intelligence, as one of the aspects of student psychological maturity. Sexual differences in the social relationships of psychological maturity components have also been studied. Both sexes have a positive and direct correlation relationship with their social intellect, as psychology is a comprehension of the perceptions, thoughts and intentions of the communicant, and the criteria for understanding the behavioral perceptions.
Keywords: social intellect, psychological maturity, noverbal behavior, interpersonal interaction, interpersonal communication, verbal expression.






Каримов Қаюм Мамашаевич,
Қарши давлат университети «Амалий математика ва информатика» кафедраси мудири, педагогика фанлари номзоди, доцент

«MAPLE» ДАСТУРЛАШ ТИЛИНИ ЎРГАТИШДА КЕЙС-ТЕХНОЛОГИЯСИДАН ФОЙДАЛАНИШ


КАРИМОВ Қ.М. «MAPLE» ДАСТУРЛАШ ТИЛИНИ ЎРГАТИШДА КЕЙС- ТЕХНОЛОГИЯСИДАН ФОЙДАЛАНИШ
Мақолада «Maple» дастурлаш тилини ўқитишда кейс технологиясидан фойдаланишга оид методик тавсиялар берилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: «Case-study» услуби, технология, кейс технология, педагогик технология, дастурлаш, интерфаол услуб.


Каримов K.M. ИСПОЛЬЗОВАНИЕ CASE-ТЕХНОЛОГИИ ПРИ ОБУЧЕНИИ ЯЗЫКУ ПРОГРАММИРОВАНИЯ «MAPLE»
В статье изложены методические рекомендации по использованию кейс-технологий при обучении языку программирования «Maplе».
Ключевые слова и понятия: метод «Case-study», технология, кейс-технология, педагогическая технология, программирование, интерактивный метод.


KARIMOV К.M. THE USE OF CASE-TECHNOLOGIES IN TEACHING MAPLE-PROGRAMMING LANGUAGE
The article contains methodological recommendations of the case-technologies implementation in teaching Maple-programming language.
Keywords: «Case-study» method, technology, case-technology, pedagogical technology, programming, interactive method.




Жалолова Покиза Музаффаровна,
Наманган давлат университети «Физика» кафедраси ўқитувчиси

«АТОМНИНГ ОПТИК СПЕКТРИНИ ЎРГАНИШ» МАВЗУСИНИ ЛАБОРАТОРИЯ МАШҒУЛОТЛАРИДА КОММУНИКАЦИОН ТЕХНОЛОГИЯЛАР ВОСИТАСИДА НАМОЙИШ ЭТИШНИНГ САМАРАСИ


ЖАЛОЛОВА П.М. «АТОМНИНГ ОПТИК СПЕКТРИНИ ЎРГАНИШ» МАВЗУСИНИ ЛАБОРАТОРИЯ МАШҒУЛОТЛАРИДА КОММУНИКАЦИОН ТЕХНОЛОГИЯЛАР ВОСИТАСИДА НАМОЙИШ ЭТИШНИНГ САМАРАСИ
Мақолада олий таълим тизимида физика фанига оид лаборатория машғулотларини ташкил этишнинг педагогик ва психологик жиҳатлари ёритилган. Муаллиф томонидан «Водород атоми орбиталари ва спектри»ни ёритишга оид яратилган виртуал ишланма келтирилган.
Taянч сўз ва тушунчалар: назария, методика, эксперимент, инновация, технология, атом, спектр, педагогик, психологик, кўникма, методология.


ЖАЛОЛОВА П.М. ЭФФЕКТИВНОСТЬ ДЕМОНСТРАЦИИ ТЕМЫ «ИЗУЧЕНИЕ ОПТИЧЕСКОГО СПЕКТРА АТОМА» С ПОМОЩЬЮ КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ЛАБОРАТОРНЫХ РАБОТАХ
В статье освещаются педагогические и психологические аспекты организации лабораторных работ по физике в системе высшего образования. Автором описывается созданная им виртуальная разработка для проведения лабораторной работы «Спектр и орбиты атома водорода».
Ключевые слова и понятия: теория, методика, эксперимент, инновация, технология, атом, спектр, педагогический, психологический, навык, методология.


JALOLOVA P.M. THE EFFECTIVENESS OF DEMONSTRATING THE «OPTICAL SPECTRUM OF AN ATOM» ON COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN LABORATORY WORKS
There is lightened in the article pedagogical-psychological aspects of organizing physics laboratory in higher education. The author described a developed virtual model designed to «Spectrum and orbital hydrogen atom» laboratory-practicum work implementation.
Keywords: theory, expеriment, innovation, technology, knowledge, skills, qualification.






Ширинов Музаффар Кучарович,
А.Авлоний номидаги Халқ таълими тизими раҳбар ва мутахассис ходимларини қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш институти 1-босқич таянч докторанти

«ТАБИАТШУНОСЛИК» ФАНИНИ ЎҚИТИШДА «ТУШУНЧА», «ТАСАВВУР», «ТАҲЛИЛ» ВА «ТАҚҚОСЛАШ» КАТЕГОРИЯЛАРИДАН САМАРАЛИ ФОЙДАЛАНИШНИНГ МЕТОДИК ШАРОИТЛАРИ


ШИРИНОВ М.К. «ТАБИАТШУНОСЛИК» ФАНИНИ ЎҚИТИШДА «ТУШУНЧА», «ТАСАВВУР», «ТАҲЛИЛ» ВА «ТАҚҚОСЛАШ» КАТЕГОРИЯЛАРИДАН САМАРАЛИ ФОЙДАЛАНИШНИНГ МЕТОДИК ШАРОИТЛАРИ
Ҳар бир фанни ўқитишнинг ўзига хос бўлган тушунча ва категориялари мавжуд. Мақолада «Табиатшунослик» фанини ўқитишда «тушунча», «тасаввур», «таҳлил» ва «таққослаш» категорияларидан самарали фойдаланишнинг методик шароитлари ҳақида сўз юритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: табиатшунослик, тушунча, анализ-синтез, таққослаш, таффакур, дидактика, методика, бошланғич таълим, кузатиш.


ШИРИНОВ М.К. МЕТОДИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ПРИМЕНЕНИЯ КАТЕГОРИЙ «ПОНЯТИЕ», «ВООБРАЖЕНИЕ» «АНАЛИЗ» И «СРАВНЕНИЕ» В ПРЕПОДАВАНИИ ПРЕДМЕТА «ПРИРОДОВЕДЕНИЕ»
В преподавании каждого предмета имеются свои понятия и категории. В статье идёт речь о методических условиях применения категорий «понятие», «воображение», «анализ» и «сравнение» в преподавании предмета «Природоведение».
Ключевые слова и понятия: природоведение, понятие, анализ-синтез, сравнение, сознание, дидактика, методика, начальное образование, наблюдение.


SHIRINOV M.K. METHODICAL CONDITIONS FOR THE APPLICATION OF CATEGORIES OF «CONCEPT», «IMAGINATION» »ANALYSIS» AND «COMPARISON» IN THE TEACHING OF THE NATUREOLOGY SUBJECT
In the teaching of each subject there are concepts and categories. This article deals with the methodological conditions for the categories of «Сoncept», «Imagination» «Аnalysis» and «Сomparison» application in the teaching of the natureology subject.
Keywords: natural history, concept, analysis-synthesis, comparison, consciousness, didactics, methodology, primary education, observation.




Мирзаева Нодира Абдухамидовна,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети таянч докторанти

«ЎСИМЛИКЛАР ОЛАМИ ВА УЛАРНИНГ ЭКОЛОГИК АҲАМИЯТИ» МАВЗУСИДАГИ УМУМЛАШТИРУВЧИ ДАРС


МИРЗАЕВА Н.А. «ЎСИМЛИКЛАР ОЛАМИ ВА УЛАРНИНГ ЭКОЛОГИК АҲАМИЯТИ» МАВЗУСИДАГИ УМУМЛАШТИРУВЧИ ДАРС
Мақолада ботаника фанидан умумлаштирувчи дидактик-ўйин технологияли дарс ишланмаси берилган. Ушбу технологияли дарс ўқувчиларнинг ботаникадан эгаллаган билимлари мустаҳкамланиши, кўникма ва малакалари ривожига самарали ёрдам беради.
Таянч сўз ва тушунчалар: умумлаштирувчи дарс, дидактик ўйин технологияси, ботаника дарслари, дарс ишланмаси.


МИРЗАЕВА Н.А. ОБОБЩАЮЩИЙ УРОК НА ТЕМУ «МИР РАСТЕНИЙ И ЕГО ЭКОЛОГИЧЕСКОЕ ЗНАЧЕНИЕ»
В статье приводится методика преподавания обобщающего урока ботаники с помощью дидактической технологии. Проведение обобщающего урока с применением технологии дидактических игр помогает ученикам эффективно освоить конкретную тему.
Ключевые слова и понятия: обобщающий урок, технология дидактической игры, уроки ботаники, разработка урока.


MIRZAYEVA .N.A. A GENERAL LESSON ON THE THEME «WORLD OF PLANTS AND ITS ECOLOGICAL SIGNIFICANCE»
This article describes methods of teaching, summarizing of botany lesson with the help of didactic technologies. Holding generalized lessons with didactic games will help students effectively learning of a specific topic.
Keywords: the generalizing lesson, technology of a didactic game, botany lessons, development of a lesson.




Махмудова Cевара,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети мустақил изланувчиси

ИННОВАЦИОН ЁНДАШУВ АСОСИДА УМУМИЙ ЎРТА ТАЪЛИМ МАКТАБЛАРИ ЎҚУВЧИЛАРИНИНГ МУСИҚИЙ МАДАНИЯТИНИ ШАКЛЛАНТИРИШ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ


МАХМУДОВА C. ИННОВАЦИОН ЁНДАШУВ АСОСИДА УМУМИЙ ЎРТА ТАЪЛИМ МАКТАБЛАРИ ЎҚУВЧИЛАРИНИНГ МУСИҚИЙ МАДАНИЯТИНИ ШАКЛЛАНТИРИШ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ
Мақола умумий ўрта таълим мактаблари ўқувчиларининг мусиқий маданиятини шакллантириш масалаларига бағишланган. Шунингдек, муаллиф мусиқа дарсларини инновацион ёндашув асосида ташкил этиш бўйича ўз тавсияларини бериб ўтган.
Таянч сўз ва тушунчалар: инновацион ёндашув, мусиқа дарслари, технология, билим, малака, кўникма, ижрочи, чолғу асбоблари, сифат, самарадорлик.


МАХМУДОВА C. ТЕХНОЛОГИЯ ФОРМИРОВАНИЯ МУЗЫКАЛЬНОЙ КУЛЬТУРЫ НА ОСНОВЕ ИННОВАЦИОННОГО ПОДХОДА У УЧАЩИХСЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ШКОЛ
Статья посвящена вопросам формирования музыкальной культуры у учащихся средних общеобразовательных школ. Также автор даёт свои рекомендации по организации уроков музыки на основе инновационного подхода.
Ключевые слова и понятия: инновационный подход, уроки музыки, технология, знание, квалификация, навык, исполнитель, музыкальный инструмент, качество, эффективность.


MAHMUDOVA S. THE TECHNOLOGY OF FORMATION OF MUSICAL CULTURE AMONG STUDENTS OF SECONDARY SCHOOLS ON THE INNOVATIONAL BASIS
The article is devoted to the formation of musical culture among students of secondary schools. The author also gives his recommendations on the organization of music lessons on the basis of an innovative approach.
Keywords: innovative approach, music lessons, technology, knowledge, qualification, skill, performer, musical instrument, quality, efficiency.






Абдусаматова Наргиза Жамолиддиновна,
Наманган давлат университети тадқиқотчиси

МАКТАБГАЧА ЁШДАГИ БОЛАЛАРНИ МАЪНАВИЙ-АХЛОҚИЙ ТАРБИЯЛАШДА ИНТЕГРАЦИЯЛАШГАН ТАЪЛИМДАН ФОЙДАЛАНИШНИНГ ПЕДАГОГИК ШАРТ-ШАРОИТЛАРИ


АБДУСАМАТОВА Н.Ж. МАКТАБГАЧА ЁШДАГИ БОЛАЛАРНИ МАЪНАВИЙ-АХЛОҚИЙ ТАРБИЯЛАШДА ИНТЕГРАЦИЯЛАШГАН ТАЪЛИМДАН ФОЙДАЛАНИШНИНГ ПЕДАГОГИК ШАРТ-ШАРОИТЛАРИ
Мақолада мактабгача таълимга интеграциялашган ёндашув, мактабгача ёшдаги болаларни маънавий-ахлоқий тарбиялашда интеграллашган таълимдан фойдаланиш усуллари ва комплекс ўрганиш самарадорлигини таъминловчи омиллар ҳақида сўз юритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: интеграциялашган таълим, мактабгача таълимни интеграциялаш, интеграциялашган машғулотлар, маънавий-ахлоқий тарбия, маънавий-ахлоқий сифатлар, педагогик шарт-шароитлар, тарбиячи, мактабгача ёшдаги болалар.


АБДУСАМАТОВА Н.Ж. ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНТЕГРИРОВАННОГО ОБРАЗОВАНИЯ В МОРАЛЬНО-ЭТИЧЕСКОМ ВОСПИТАНИИ ДОШКОЛЬНИКОВ
В статье обсуждается интеграционный подход к дошкольному образованию, комплексному обучению, нравственному и этическому воспитанию дошкольников и факторы, которые делают интегрированное обучение эффективным.
Ключевые слова и понятия: интегрированное образование, интеграция дошкольного образования, комплексное обучение, духовное и нравственное воспитание, духовные и нравственные качества, педагогические условия, воспитатели, дошкольники.


ABDUSAMATOVA N.J. PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE INTEGRATED EDUCATION IMPLEMENTATION IN MORAL AND ETHICAL EDUCATION OF PRESCHOOL CHILDREN
There is discussed in the article the integrational approach to preschool education, the ways of integrated training implementation in the moral and ethical upbringing of children of pre-school age, and the factors that provide integrated learning effectiveness.
Keywords: Integrated education, integration of preschool education, integrated training, spiritual and moral education, spiritual and moral qualities, pedagogical conditions, educators, preschool children.






Қодирова Ферузахон Усмановна,
Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими вазирлиги ҳузуридаги Республика таълим маркази «Имконияти чекланган болалар таълим муассасаларини методик таъминлаш» бўлими методисти, педагогика фанлари номзоди, доцент

ИМКОНИЯТИ ЧЕКЛАНГАН БОЛАЛАРНИ ИЖТИМОИЙ ҲАЁТГА ТАЙЁРЛАШНИНГ ИННОВАЦИОН ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ


ҚОДИРОВА Ф.У. ИМКОНИЯТИ ЧЕКЛАНГАН БОЛАЛАРНИ ИЖТИМОИЙ ҲАЁТГА ТАЙЁРЛАШНИНГ ИННОВАЦИОН ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ
Мақолада кар ва заиф эшитувчи болаларни ижтимоий ҳаётга тайёрлашнинг муаммолари ва ечимлари юзасидан олиб борилган тажрибаларга асосан қўлланилган ва самарадорлиги аниқланган инновацион технологиялар хусусида маълумотлар келтирилган. Бундан ташқари, кар ва заиф эшитувчи болаларнинг ижтимоийлашуви учун зарур кўникмалар санаб ўтилган бўлиб, мазкур кўникмаларни ўқувчиларда шакллантиришнинг самаралари технологиялари ҳамда уларни қўллаш йўллари очиб берилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: кар ва заиф эшитувчи бола, ижтимоийлашув, ҳаётий кўникма ва малакалар, нутқ, мулоқот, инновация, самарали технологиялар.


КОДИРОВА Ф.У. ИННОВАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ПОДГОТОВКИ К СОЦИАЛЬНОЙ ЖИЗНИ ДЕТЕЙ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ
В статье описываются инновационные технологии по подготовке к социальной жизни детей с ограниченными возможностями, которые определены и научно обоснованы на основе результатов проведённых автором исследований. В том числе раскрыты эффективные пути формирования жизненных навыков у детей с проблемами слуха.
Ключевые слова и понятия: глухой и слабослышащий ребёнок, социализация, жизненные навыки и умения, речь, коммуникация, инновация, эффективные технологии.


QODIROVA F.U. INNOVATIVE TECHNOLOGIES OF PREPARING DISABLED CHILDREN (CHILDREN WITH LIMITED HEARING ABILITIES) FOR SOCIAL LIFE
The results and lessons learned by the experiments delivered on the problems and solutions of preparing deaf children and children who have not fair hearing for social life basing on the effective innovative technologies implementation have discussed in this article. Moreover, taking into consideration the necessary comprehension for socialization of deaf and fair hearing children as well the effective ways and technologies of formulating children’s skills have revealed.
Keywords: deaf and children with violated hearing, socialization, lifelong comprehensions and skills, speech, communication, innovation, effective technologies.