“Замонавий таълим” журнали №11, 2018

0
568







Хошимов Пазлиддин Зукурович,
Мирзо Улуғбек номидаги Ўзбекистон Миллий университети «Иқтисодиёт назарияси» кафедраси доценти, иқтисодиёт фанлари номзоди;

Орипов Махмуд Ашурович,
Бухоро давлат университети «Иқтисодиёт» кафедраси доценти, иқтисодиёт фанлари номзоди

БУЮК БРИТАНИЯ ТАЪЛИМ ТИЗИМИНИ БОШҚАРИШ ХУСУСИЯТЛАРИ


ХОШИМОВ П.З., ОРИПОВ М.А. БУЮК БРИТАНИЯ ТАЪЛИМ ТИЗИМИНИ БОШҚАРИШ ХУСУСИЯТЛАРИ
Мақолада таълим тизимининг миллий иқтисодиётдаги роли, унинг ривожланиши жамиятнинг тараққиёт даражасини белгилаши, ҳар бир мамлакат турли усуллар билан ўзининг таълим тизими сифатини оширишга ҳаракат қилаётгани, бу борада Буюк Британия таълим соҳасининг бошқариш тизимини такомиллаштиришга оид тажрибасини ўрганиш муҳим эканлиги масалалари ёритиб берилган. Унда Буюк Британия таълим тизими маъмурий бошқарувига кўра нималарга бўлиниши, мамлакат олий таълим соҳасини бошқариш тизимининг ўзига хос хусусиятлари, таълим тизимининг самарали ривожланишида молиявий бошқаришнинг муҳим аҳамиятга эга эканлиги, Буюк Британия таълим тизимини бошқаришда давлат ва унинг органлари қандай роль ўйнаши тавсифланган.
Таянч сўз ва тушунчалар: таълим соҳаси, бошқариш тизими, таълим сифати, Буюк Британия таълим тизими, Англиянинг таълим ва малака департаменти, Уэльснинг таълим, малака ва умр давомида ўқитиш департаменти, Шимолий Ирландиянинг таълим департаменти, Шотландиянинг ижро этувчи таълим департаменти, блок-грантлар, қироллик бюджети, тадқиқот кенгашлари, маҳаллий органлар, ҳомий ташкилотлар, олий таълим инвестиция фондлари.


ХАШИМОВ П.З., ОРИПОВ М.А. ОСОБЕННОСТИ УПРАВЛЕНИЯ СИСТЕМОЙ ОБРАЗОВАНИЯ В ВЕЛИКОБРИТАНИИ
В статье освещены вопросы роли системы образования в национальной экономике, соответствия уровня прогресса общества степени развитости системы образования, стремления каждой страны различными способами повышать качество своей системы образования, важности изучения опыта Великобритании по совершенствованию системы управления сферой образования. Авторами приводятся характеристика деления системы образования Великобритании по административному управлению, особенности системы управления сферой образования страны, указывается важность финансового управления для эффективного развития системы образования, роль государства и его органов в управлении системой образования.
Ключевые слова и понятия: сфера образования, система управления, качество образования, система образования Великобритании, Департамент образования и квалификации Англии; Департамент образования, квалификации и обучения в течении жизни Уэльса, департаменты образования Северной Ирландии, исполнительные советы Шотландии, местные органы, спонсорские организации, инвестиционные фонды высшего образования.


HASHIMOV P.Z., ORIPOV. M.A. PECULIARITIES OF MANAGEMENT OF THE EDUCATIONAL SYSTEM IN GREAT BRITAIN
The article is focused on issues related to the role of the education system in the national economy, the fact that its development determines the degree of progress of society, that each country tries to improve the quality of its education system in various ways, the importance of studying the UK’s experience in improving the management system of the education sector. It describes the division of the UK education system in administrative management, the specifics of the country’s education management system, the importance of financial management in the effective development of the education system, the role of the state and its bodies in the management of the education system
Keywords: the field of education, the management system, the quality of education, the education system of Great Britain, the Department of Education and Qualification of England, the Department of Education, qualifications and the life long learning system of Wales, the Department of Education of Northern Ireland, the Executive Councils of Scotland, local authorities, sponsorship organizations, investment funds of higher education.






Каюмова Насиба Ашуровна,
Қарши давлат университети «Амалий математика ва информатика» кафедраси катта ўқитувчиси, педагогика фанлари номзоди

ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИ ТАЛАБАЛАРИНИ ИЛМИЙ ТАДҚИҚОТ ИШИГА ЙЎНАЛТИРИШ МУАММОЛАРИ ВА УЛАРНИНГ ЕЧИМЛАРИ


КАЮМОВА Н.А. ОЛИЙ ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИ ТАЛАБАЛАРИНИ ИЛМИЙ ТАДҚИҚОТ ИШИГА ЙЎНАЛТИРИШ МУАММОЛАРИ ВА УЛАРНИНГ ЕЧИМЛАРИ
Мақолада олий таълим талабаларини илмий тадқиқот ишига йўналтиришнинг зарурлиги, бунда талабалар учрайдиган муаммолар, уларни ҳал қилиш йўллари ва бу жараёнда ўқитувчиларнинг вазифалари очиб берилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: илмий тадқиқот, илмий тадқиқот йўналишлари, методлар, таҳлил, синтез, абстрактлаш, умумлаштириш, муаммолар, муаммоларни ечиш, илмий тадқиқот тақдимоти, ўқитувчиларнинг вазифалари.


КАЮМОВА Н.А. ПРОБЛЕМЫ НАПРАВЛЕНИЯ СТУДЕНТОВ НА НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ В ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ И ИХ РЕШЕНИЯ
В статье раскрыты вопросы необходимости направления студентов на исследовательскую работу в высших учебных заведениях, проблемы, с которыми они сталкиваются и способы их решения, а также обязанности преподавателей в этом процессе.
Ключевые слова и понятия: научные исследования, направления исследований, метод, анализ, синтез, обобщение, абстрагирование, проблемы, решение проблем, исследовательские презентации, обязанности преподавателей.


KAYUMOVA N.A. THE PROBLEMS OF STUDENTS’ SCIENTIFIC RESEARCHES IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS AND WAYS OF THOSE SOLUTION
There is presented in the article the higher education institutions’ students motivations for research works, the problems they face, and the ways to solve these, as well as the duties of teachers in this process.
Keywords: scientific research, research areas, methods, analysis, synthesis, generalization, abstraction, problems solving, research presentations, duties of teachers.






Рахимов Зокир Тоштемирович,
Қарши муҳандислик-иқтисодиёт институти «Касб таълими» кафедраси мудири, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори

ТАЪЛИМНИНГ МОБИЛЛАШУВИ ШАРОИТИДА МАСОФАВИЙ ЎҚИТИШ ТЕХНОЛОГИЯСИНИНГ УЗЛУКСИЗ РИВОЖЛАНИШИ


РАХИМОВ З.Т. ТАЪЛИМНИНГ МОБИЛЛАШУВИ ШАРОИТИДА МАСОФАВИЙ ЎҚИТИШ ТЕХНОЛОГИЯСИНИНГ УЗЛУКСИЗ РИВОЖЛАНИШИ
Мақолада олий таълим тазимининг янги технологияларни ривожлантиришга асосланган масофадан ўқитиш технологияси негизидаги мобиллашуви масалалари, имкониятларнинг оммалашуви билан боғлиқ бўлган ва талабаларнинг мотивацион-мақсадли компетенциясини кенгайтирувчи усул ва техник воситалар ёритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: таълим тизими, масофавий таълим, мобиллашув, олий таълим, технология, техник воситалар, мотивация, компетенция, ривожланиш.


РАХИМОВ З.Т. НЕПРЕРЫВНОЕ РАЗВИТИЕ ТЕХНОЛОГИИ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ В УСЛОВИЯХ МОБИЛИЗАЦИИ ОБРАЗОВАНИЯ
В статье освещаются вопросы мобилизации системы высшего образования, основанный на технологии дистанционного обучения, которая базируется на развитии новой технологии; методы, технические средства, связанные с популяризацией возможностей и расширяющие мотивационно-целевую компетенцию студентов.
Ключевые слова и понятия: система образования, дистанционное обучение, мобилизация, высшее образование, технология, технические средства, мотивация, компетенция, развитие.


RAKHIMOV Z.T. PERMANENT DEVELOPMENT OF DISTANCE LEARNING TECHNOLOGY IN THE CONDITION OF EDUCATIONAL MOBILITY
The article is focused on the fact that today’s higher education and its global mobility based on distance education, with the development of these new techniques and methods of teaching, primarily due to the evolution of new techniques and public access, as well as enhancing the capacity of students to reinforce their motivation-oriented competencies were highlighted by the author.
Keywords: education system, distance learning, mobility, higher education, technology, technical means, motivation, competence, development.






Абдураҳмонова Зуҳра Абдураҳмон қизи,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети «Педагогика ва умумий психология» кафедраси таянч докторанти

ЎСМИР ЁШДАГИ ЎҚУВЧИЛАРДА СОҒЛОМ ТАФАККУРНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ ИЖТИМОИЙ ЗАРУРАТИ ВА НАЗАРИЙ-АМАЛИЙ ИМКОНИЯТЛАРИ


АБДУРАҲМОНОВА З.А. ЎСМИР ЁШДАГИ ЎҚУВЧИЛАРДА СОҒЛОМ ТАФАККУРНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ ИЖТИМОИЙ ЗАРУРАТИ ВА НАЗАРИЙ-АМАЛИЙ ИМКОНИЯТЛАРИ
Мақолада соғлом тафаккур муаммоси, унинг долзарблиги, мамлакатимиз ва хориж педагог, психолог олимлари қарашлари, тажрибаси, ўқувчиларда соғлом тафаккур ривожланишига таъсир этувчи омилларнинг ижтимоий фаолиятда намоён бўлишининг ижтимоий-психологик жиҳатлари ёритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: тафаккур, соғлом тафаккур, шахс, ўқувчи, маънавий, моддий, эстетик, фазилат, хусусият.


АБДУРАХМОНОВА З.А. СОЦИАЛЬНАЯ НЕОБХОДИМОСТЬ РАЗВИТИЯ ЗДОРОВОГО МЫШЛЕНИЯ У УЧАЩИХСЯ ПОДРОСТКОВОГО ВОЗРАСТА: ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ И ПРАКТИЧЕСКИЕ ВОЗМОЖНОСТИ
В статье освещается проблема здорового мышления у учащихся подросткового возраста, взгляды отечественных и зарубежных педагогов, учёных-психологов по данному вопросу, а также социально-психологические особенности проявления в социальной деятельности учащихся факторов, влияющих на развитие у них здорового мышления.
Ключевые слова и понятия: мышление, здоровое мышление, личность, ученик, духовный, материальный, эстетический, черта характера, особенность.


ABDURAKHMONOVA Z.A. SOCIAL NECESSITY OF HEALTHY THINKING DEVELOPMENT OF TEEN STUDENTS: THEORETICAL AND PRACTICAL OPPORTUNITIES
In the article the problems of teen student’s healthy thinking, the visions of local and international pedagogues, scientists-psychologists in that regards, as well social and psychological features influencing to their healthy thinking development in social activity are lightened.
Keywords: thinking, healthy thinking, personality, student, spirituality, material, aesthetic, character trait, feature.




Солиева Ҳавасхон Омоновна,
Қўқон давлат педагогика институти тарих факультети «Ижтимоий фанлар» кафедраси ўқитувчиси

«БЕБОШ БОЛА» СИНДРОМИ ЁХУД НЕГА БОЛАЛАР АСАБИЙЛАШАДИ?


СОЛИЕВА Ҳ.О. «БЕБОШ БОЛА» СИНДРОМИ ЁХУД НЕГА БОЛАЛАР АСАБИЙЛАШАДИ?
Мақолада болаларда кузатиладиган асабий-руҳий бузилишларнинг келиб чиқиши, сабаб­лари, оила муҳити ва таълим муассасасидаги жараёнларга таъсири кўриб чиқилган ҳамда сабаб­ларни бартараф этиш бўйича тавсиялар келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: «Бебош бола», руҳий ҳолат, таълим муассасаси, хулқ-атвор, ота-она назорати, оилавий муҳит, фарзанд, муносабат, қайсарлик, ақл-идрок, одоб, тафаккур, муомала.


СОЛИЕВА Х.О. СИНДРОМ «НЕПОСЛУШНЫЙ РЕБЕНОК» ЛИБО ПОЧЕМУ ДЕТИ НЕРВНИЧАЮТ?
В статье рассматриваются причины возникновения нервно-психологических расстройств у детей, их влияние на семейное положение и образовательный процесс. Даны рекомендации по предотращению этих причин.
Ключевые слова и понятия: «Непослушный ребенок», психологическое состояние, образовательное учреждение, поведение, родительский контроль, среда в семье, ребёнок, отношение, упрямство, ум, воспитание, мышление, обращение.


SOLIEVA H.О. SINDROM OF «NAUGHTY CHILD» OR WHY CHILDREN ARE NERVOUS?
There is considered in the article the reasons of the children nervous-mental destroy appearance, those influence to the family environment and educational process. As well recommendations of these reasons prevention were provided.
Keywords: «naughty child», mental, educational institution, behavior, parents supervise, marital status, family, child, relation, obstinacy, intelligence, propriety, thought, treatment.






Абдуллаева Озода Сафибуллаевна,
старший преподаватель кафедры «Информационные технологии в технических системах» Наманганского инженерно-строительного института

МЕТОДИКА ПРОВЕДЕНИЯ КОНСТАТИРУЮЩЕГО ЭКСПЕРИМЕНТА ПО ВЫЯВЛЕНИЮ УСЛОВИЙ ЭФФЕКТИВНОСТИ ПРОЦЕССА ПОДГОТОВКИ К  ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ ПО НАПРАВЛЕНИЮ «ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ»


АБДУЛЛАЕВА О.С. «КАСБ ТАЪЛИМИ» ЙЎНАЛИШИ ТАЛАБАЛАРИНИ ПЕДАГОГИК ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРЛАШ ЖАРАЁНИНИНГ САМАРАДОРЛИГИНИ АНИҚЛАШ БЎЙИЧА ТАЖРИБА ЎТКАЗИШ МЕТОДИКАСИ
Мақолада касб таълими йуналиш талабаларини педагогик фаолиятга тайёрлаш муаммолари бўйича тасдиқловчи аниқлаш тажрибаси натижалари келтирилган. Педагогик фаолиятга тайёрлаш жараёни самарадорлиги, касб таълими йўналиши талабаларини бўлажак педагогик фаолиятга тайёрлаш сифатини яхшилашга ёрдам берувчи омиллар кўрсатилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: педагогик фаолият, педагог, талаба, касб таълими, методика.


АБДУЛЛАЕВА О.С. МЕТОДИКА ПРОВЕДЕНИЯ КОНСТАТИРУЮЩЕГО ЭКСПЕРИМЕНТА ПО ВЫЯВЛЕНИЮ УСЛОВИЙ ЭФФЕКТИВНОСТИ ПРОЦЕССА ПОДГОТОВКИ К ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ ПО НАПРАВЛЕНИЮ «ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ»
В статье представлены результаты констатирующего эксперимента по проблемам в области процесса подготовки к педагогической деятельности студентов по направлению «Профессиональное образование». Анализируется эффективность процесса подготовки к педагогической деятельности, выделяются факторы, способствующие улучшению подготовки студентов по направлению «Профессиональное образование» к будущей педагогической деятельности.
Ключевые слова и понятия: педагогическая деятельность, преподаватель, студент, «Профессиональное образование», методика.


ABDULLAYEVA O.S. THE METHOD OF CONDUCTING THE EXPERIMENT WITH STUDENTS OF THE «PROFESSIONAL EDUCATION» DIRECTION
The article presents the results of experiment for the problems in the field of the process of teaching for pedagogical activity of students in the direction of professional education. There is analyzed the effectiveness of the process of teaching for pedagogical activity, identified factors that contribute to improving the teaching of students for vocational education to future pedagogical activity.
Keywords: pedagogical activity, teacher, student, vocational education, methodology.




Туракулова Окила Амиркуловна,
Алишер Навоий номидаги Тошкент давлат ўзбек тили ва адабиёти университети «Ахборот ва замонавий педагогик технологиялар» кафедраси ўқитувчиси

АДАБИЙ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА МУТОЛАА МАДАНИЯТИНИ ТАШХИС ЭТИШ ВА КОРРЕКЦИЯЛАШДА ЗАМОНАВИЙ ЁНДАШУВ


ТУРАКУЛОВА О.А. АДАБИЙ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА МУТОЛАА МАДАНИЯТИНИ ТАШХИС ЭТИШ ВА КОРРЕКЦИЯЛАШДА ЗАМОНАВИЙ ЁНДАШУВ
Мақолада ўқувчиларнинг мутолаа маданиятини ташхис этиш ҳамда уни ифодали ўқиш, машқ ва тренинглар каби замонавий усулларни қўллаш йўли билан коррекциялаш ва ривожлантириш масалалари ёритилган. Шунингдек, мутолаа маданиятини ривожлантиришнинг тизимли тавсифи келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: китоб, мутолаа маданияти, ифодали ўқиш, шарҳлаш, бадиий таҳлил, машқлар, тренинглар, савол ва топшириқлар, мустақил мутолаа, замонавий ёндашув.


ТУРАКУЛОВА О.А. СОВРЕМЕННЫЙ ПОДХОД К ДИАГНОСТИКЕ И КОРРЕКЦИИ КУЛЬТУРЫ ЧТЕНИЯ В ПРОЦЕССЕ ЛИТЕРАТУРНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
В статье раскрываются вопросы диагностики культуры чтения учащихся, её коррекции и развития путём применения таких современных методов как выразительное чтение, упражнения и тренинги. Также приводится систематизированная классификация развития культуры чтения.
Ключевые слова и понятия: книга, культура чтения, выразительное чтение, интерпретация, художественный анализ, упражнения, тренинги, вопросы и задания, самостоятельное чтение, современный подход.


TURAKULOVA O.A. MODERN APPROACH TO DIAGNOSTICS AND CORRECTION OF CULTURE OF READING IN THE PROCESS OF LITERARY EDUCATION
In the article the issues of students’ reading culture diagnostics, these correction and development by implementing of such modern methods as an expressive reading, exercises and training are lightened. The systematized classification of reading culture development is also provided.
Keywords: book, culture of reading, expressive reading, interpretation, artistic analysis, exercises, training, questions and tasks, independent reading, modern approach.






Маматқулова Кимёхон Абдужалиловна,
А.Авлоний номидаги Халқ таълими тизими раҳбар ва мутахассис ходимларини қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш институти таянч докторанти

МАКТАБ ЎҚУВЧИЛАРИДА ФИЗИКА ФАНИГА ОИД КОМПЕТЕНЦИЯЛАРНИ РИВОЖЛАНТИРИШДА СИНФДАН ТАШҚАРИ МАШҒУЛОТ­ЛАРНИНГ АҲАМИЯТИ


МАМАТҚУЛОВА К.А. МАКТАБ ЎҚУВЧИЛАРИДА ФИЗИКА ФАНИГА ОИД КОМПЕТЕНЦИЯЛАРНИ РИВОЖЛАНТИРИШДА СИНФДАН ТАШҚАРИ МАШҒУЛОТЛАРНИНГ АҲАМИЯТИ
Мақолада ўқувчиларда илмий дунёқараш ва фалсафий мулоҳаза юритиш қобилиятларини ривожлантириш, ўқувчиларнинг физика фанига бўлган қизиқишларини орттиришда дарсдан ташқари машғулотларнинг ўрни ва уларни амалга ошириш учун нималарга эътибор қаратиш кераклиги ҳақида фикрлар баён этилган.
Ундан ташқари, ўқувчиларда амалий ижодкорлик табиатда содир бўладиган физик жараёнларнинг моҳиятини тушунтириб бера олишга, кундалик уй шароитида физика фанидан олган билимларидан фойдаланишда керак эканлиги тўғрисида фикрлар юритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: компетенция, компетенциявий ёндашув, педагогик маҳорат, малака, тажриба.


МАМАТКУЛОВА К.А. РОЛЬ ВНЕКЛАССНЫХ ЗАНЯТИЙ ПРИ ФОРМИРОВАНИИ КОМПЕТЕНЦИЙ У УЧАЩИХСЯ ПО ПРЕДМЕТУ ФИЗИКА
В статье представлена позиция, на что необходимо обращать внимание для реализации роли и места внеклассных занятий в развитии у учащихся научного мировоззрения и способностей философского мышления, в повышении их интереса к физике. Кроме того, высказываются суждения о том, что практическое творчество учащихся необходимо им для разъяснения сущности происходящих в природе физических процессов, использования в повседневных домашних условиях знаний, полученных по физике.
Ключевые слова и понятия: компетенция, компетентный подход, педагогическое мастерство, квалификация, опыт.


МАMАTKULOVA К.А. THE IMPORTANCE OF EXTRACURRICULAR ACTIVITIES IN THE FORMATION COMPETENCIES AMONG STUDIENTS IN THE SUBJECT OF PHISICS
In this article expressed opinions in regards what is necessary to pay attention for realization of role and place of extracurricular lessons to development among students’ scientific world of view and abilities of philosophical thinking, to increase of their interest to physics. In addition, there is discussed the necessity of students’ practical work, as well implementation in the everyday domestic routines and habits knowledge got on physics.
Keywords: competense, competent approach, pedagogical mastery, qualification, experience.




Норбўтаев Хўшбоқ Бабаназарович,
Термиз давлат университети «Бошланғич таълим» кафедраси мудири, педагогика фанлари номзоди, доцент

БОШЛАНҒИЧ СИНФЛАРДА ФАНЛАРАРО ЭКОЛОГИК ТАРБИЯ


НОРБЎТАЕВ Х.Б. БОШЛАНҒИЧ СИНФЛАРДА ФАНЛАРАРО ЭКОЛОГИК ТАРБИЯ
Мақолада бошланғич синф табиатшунослик дарсларида фанлараро экологик тарбиянинг шакл ва методлари кўриб чиқилган. Шунингдек, муаллиф томонидан бу масалани йўлга қўйишга оид дарс ишланмаси таклиф этилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: фанлараро тарбия, экология, шакл, метод, восита.


НОРБУТАЕВ Х.Б. МЕЖПРЕДМЕТНОЕ ЭКОЛОГИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ В НАЧАЛЬНЫХ КЛАССАХ
В статье рассматриваются формы и методы межпредметного экологического воспитания на уроках природоведения в начальных классах. Авторами предлагается разработанный ими сценарий урока в начальных классах, который способствует налаживанию работы по экологическому воспитанию.
Ключевые слова и понятия: межпредметное воспитание, экология, форма, метод, средство.


NОRBUTAYEV X.В. ECOLOGICAL UPBRINGING AND INTEGRATION IN PRIMARY CLASSES
In the article are considered forms and methods of inter subject ecological education on the lessons of natural history in initial classes. The author offers scenario of lessons in initial classes, that have to assists adjusting of work on ecological education, developed by him.
Keywords: inter subject education, ecology, form, method, means.






Абдуллаева Нафиса Шавкатовна,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети мустақил тадқиқотчиси

ҲАМКОРЛИК ПЕДАГОГИКАСИ АСОСИДА БОЛАЛАРНИ МАКТАБ ТАЪЛИМИГА СИФАТЛИ ТАЙЁРЛАШДА ВАРИАТИВ ТАЪЛИМНИНГ АҲАМИЯТИ


АБДУЛЛАЕВА Н.Ш. ҲАМКОРЛИК ПЕДАГОГИКАСИ АСОСИДА БОЛАЛАРНИ МАКТАБ ТАЪЛИМИГА СИФАТЛИ ТАЙЁРЛАШДА ВАРИАТИВ ТАЪЛИМНИНГ АҲАМИЯТИ
Мақолада педагогик ҳамкорлик асосида болаларни мактаб таълимига сифатли тайёрлаш, ота-оналарга уларнинг фарзандларини мактаб таълимига тайёрлаш бўйича тавсиялар бериш ва келажак авлоднинг мактаб таълимига тайёргарлигини текшириш бўйича фаолият йўналишлари ёритиб берилган. Шу билан бирга болаларни мактаб таълимига тайёрлашда вариатив таълимнинг аҳамияти ўрни ҳақида фикр юритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: педагогик ҳамкорлик, мактабгача таълим, вариатив таълим, бошланғич таълим, тавсия, фаолият, йуналиш.


АБДУЛЛАЕВА Н.Ш. ЗНАЧЕНИЕ ВАРИАТИВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ ПРИ ПОДГОТОВКЕ ДЕТЕЙ К ШКОЛЬНОМУ ОБРАЗОВАНИЮ НА ОСНОВЕ ПЕДАГОГИКИ СОТРУДНИЧЕСТВА
В статье описываются направления деятельности по качественной подготовке детей к школьному образованию на основе педагогики сотрудничества, разработке рекомендаций родителям по подготовке их детей к школьному образованию, проверке готовности будущего поколения к школьному образованию. Вместе с тем, автором высказываются мнения о значении вариативного образования в подготовке детей к школе.
Ключевые слова и понятия: педагогическое сотрудничество, дошкольное образование, вариативное образование, начальное образование, рекомендация, деятельность, ориентация.


ABDULLAYEVA N.SH. THE ROLE OF PUBLIC ORGANIZATIONS IN PREPARING CHILDREN FOR SCHOOL EDUCATION ON THE BASIS OF PEDAGOGICAL COOPERATION
The article describes direction of activity in pedagogical cooperation for insuring the quality children’s preschool education, providing guidance to parents about preparing them for school and evaluation of new generations for school education. The article also discuss on the role of varieties in preparing children for school.
Keywords: pedagogical cooperation, preschool education, primary education, recommendation, activity, orientation.