Юлдошев Иcмоил Абриевич,
Қарши давлат университети «Амалий математика ва информатика» кафедраси катта ўқитувчиси
ЎҚУВЧИЛАРНИНГ БИЛИМИНИ НАЗОРАТ ҚИЛИШДА ТАРМОҚ ТЕХНОЛОГИЯСИДАН ФОЙДАЛАНИШ
ЮЛДОШЕВ И.А. ЎҚУВЧИЛАРНИНГ БИЛИМИНИ НАЗОРАТ ҚИЛИШДА ТАРМОҚ ТЕХНОЛОГИЯСИДАН ФОЙДАЛАНИШ
Мақолада ўқувчилар билимини назорат қилишнинг шакл ва усуллари, жумладан, тармоқ технологиясидан фойдаланиш методикаси тавсифланган.
Таянч сўз ва тушунчалар: оғзаки тест, блиц-сўров, онлайн синов, портфолио, эркин ва очиқ кодли дастурий таъминот, «Moodle» тизими, тест шакллари, педагогик технологиялар ва ахборот технологиялари.
ЮЛДОШЕВ И.А. ИСПОЛЬЗОВАНИЕ СЕТЕВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В КОНТРОЛЕ ЗНАНИЙ УЧЕНИКОВ
В статье описаны формы и методы управления знаниями учащихся, в том числе методология использования сетевых технологий.
Ключевые слова и понятия: устный тест, блиц-опрос, онлайн-тест, портфолио, бесплатное программное обеспечение с открытым исходным кодом, система «Moodle», формы тестирования, педагогические технологии и информационные технологии.
YULDOSHEV I.A. THE NETWORK TECHNOLOGIES IMPLEMENTATION IN THE STUDENTS’ KNOWLEDGE CONTROL
The article describes the forms and methods of controlling students’ knowledge, including the methodology of network technology implementation.
Keywords: oral test, blitz survey, online test, antiplayer, portfolio, free and open source software, «Moodle» system, testing formats, pedagogical technology and information technology.
Пулатова Дилдора Тургуновна,
А.Авлоний номидаги Халқ таълими тизими раҳбар ва мутахассис ходимларини қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш институти докторанти (PhD)
ХАЛҚ ТАЪЛИМИ ХОДИМЛАРИНИНГ КАСБИЙ ПЕДАГОГИК ДИАГНОСТИКАСИ
ПУЛАТОВА Д.Т. ХАЛҚ ТАЪЛИМИ ХОДИМЛАРИНИНГ КАСБИЙ ПЕДАГОГИК ДИАГНОСТИКАСИ
Мақолада халқ таълими ходимларининг эҳтиёжларига асосланган малака ошириш механизмини такомиллаштиришда касбий педагогик диагностика ҳақида фикр-мулоҳазалар баён этилган. Шунингдек, ўқитувчининг ўзини-ўзи касбий педагогик диагностика қилиш ҳамда иш жойидаги метод бирлашма, туман (шаҳар) халқ таълими бўлими (Т(Ш)ХТБ) методик хизмати ва малака ошириш ҳудудий марказларининг касбий педагогик диагностикаси мақсадлари, вазифалари ва иш мазмуни келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: халқ таълими ходими, касбий диагностика, малака ошириш, эҳтиёж, мактаб.
ПУЛАТОВА Д.Т. ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА РАБОТНИКОВ НАРОДНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
В статье изложены мнения автора о совершенствовании механизмов повышения квалификации работников народного образования на основе их запросов и потребностей. Рассмотрены вопросы профессиональной педагогической самодиагностики учителей, а также цели, задачи и содержание профессиональной педагогической диагностики, осуществляемой такими структурами как методические объединения на местах, методические службы городских (районных) отделов народного образования и центры повышения квалификации.
Ключевые слова и понятия: работник народного образования, профессиональная диагностика, повышение квалификации, потребность, школа.
PULATOVA D.T. PROFESSIONAL PEDAGOGICAL DIAGNOSTICS OF WORKERS OF FOLK EDUCATION
In the article the author’s opinions for mechanisms of in-plant training of workers of folk education on the basis of their queries and necessities perfection are expounded. The issues of teachers professional pedagogical self-diagnostic and also aims, tasks and maintenance of the professional pedagogical diagnostics, carried out by such institutions as methodical associations on places, methodical services of municipal (district) departments of folk education and centers of in-plant training, are considered.
Keywords: school, methodological association, teacher, skill.
Мадаминова Наргиза Зухридиновна,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети таянч докторанти
ДИНИЙЛИК ВА ДУНЁВИЙЛИК КОНВЕРГЕНЦИЯСИ
МАДАМИНОВА Н.З. ДИНИЙЛИК ВА ДУНЁВИЙЛИК КОНВЕРГЕНЦИЯСИ
Муаллиф мақолада бугунги кунда долзарб аҳамият касб этган диншунослик фанини ўқитишда динийлик ва дунёвийлик конвергенциясининг аҳамияти ҳамда ушбу тушунчаларнинг мазмун-моҳияти хусусидаги фикрларни илмий асослайди.
Таянч сўз ва тушунчалар: илм-фан, таълим, тарбия, динийлик, дунёвийлик, конвергенция, диний билим, дунёвий билим, дунёқараш, тафаккур, ахлоқ.
МАДАМИНОВА Н.З. КОНВЕРГЕНЦИЯ СВЕТСКОГО И РЕЛИГИОЗНОГО МИРОВОЗРЕНИЙ
В статье автор научно обосновывает значение конвергенции религиозного и светского мировоззрений в преподавании актуальной в настоящее время дисциплины «Религиоведение», а также высказывает мнения о сущности этих понятий.
Ключевые слова и понятия: наука, образование, воспитание, религиозность, светское, конвергенция, религиозные знания, светские знания, мировоззрение, мышление, мораль.
MADAMINOVA N.Z. THE CONVERGENCE OF SECULAR AND RELIGIOUS VIEWS
The author scientifically grounds the value of religious and secular views convergence in teaching of very actual presently «Religious Studies» discipline, and also offers opinions of essence of these concepts.
Keywords: science, education, religiousness, society, convergence, religious knowledgе, society knowledge, worldview, thinking, moral.
Нигматулина Лилия Алиевна,
старший преподаватель кафедры «Психология», Ташкентского государственного педагогического университета;
Курбанова Мадина Акилбековна,
магистрантка 1-го курса направления «Педагогика и психология» Ташкентского государственного педагогического университета
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ТРЕБОВАНИЯ К ЛИЧНОСТИ ПЕДАГОГА
НИГМАТУЛИНА Л.А., КУРБАНОВА М.А. ПЕДАГОГ ШАХСИГА ҚЎЙИЛАДИГАН ПСИХОЛОГИК ТАЛАБЛАР
Мақолада педагог шахсига қўйиладиган психологик талаблар, унинг касбий фазилатлари, педагогик қобилиятлари ва педагогнинг ўзига хослиги кўриб чиқилган. Педагог шахсига педагогик ва психологик нуқтаи назардан қўйиладиган талаблар таҳлил қилинган.
Таянч сўз ва тушунчалар: шахс психологияси, психологик талаблар, педагог, педагогнинг шахсияти.
НИГМАТУЛИНА Л.А., КУРБАНОВА М.А. ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ТРЕБОВАНИЯ К ЛИЧНОСТИ ПЕДАГОГА
В статье рассматриваются психологические требования, предъявляемые к личности педагога, профессиональные качества, педагогические способности и индивидуальность педагога. Проводится анализ требований, предъявляемых к личности педагога с педагогической и психологической точек зрения.
Ключевые слова и понятия: психология личности, психологические требования, педагог, личность педагога.
NIGMATULINA L.A., KURBANOVA M.A. PSYCHOLOGICAL REQUIREMENTS TO PERSONALITY OF TEACHER
The article deals with the psychological requirements for the teacher’s personality, professional qualities, pedagogical abilities and the individuality of the teacher. An analysis of the requirements for the teacher’s personality from the pedagogical and psychological points of view is carried out.
Keywords: psychology of personality, psychological requirements, teacher, personality of the teacher.
Кадыров Камолиддин Батырович,
кандидат психологических наук, доцент кафедры «Психология» факультета социальных наук Национального университета Узбекистана имени Мирзо Улугбека
ВЛИЯНИЕ АССЕРТИВНОСТИ НА ПЕДАГОГИЧЕСКУЮ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ҚОДИРОВ К.Б. АССЕРТИВЛИКНИНГ ПЕДАГОГИК КОМПЕТЕНТЛИККА ТАЪСИРИ
Мақола умумий ўрта ва ўрта махсус таълим муассасаларининг 210 нафар педагогида ассертивлик ва касбий компетентлик ўртасидаги ўзаро муносабатларни ўрганиш натижасида тайёрланган. Ассертивлик ва касбий компетентлик даражасини ўрганиш мақсадида педагог шахсининг касбий-психологик хусусиятларини аниқлашга қаратилган бир қатор психодиагностик методикалардан фойдаланилган. Ўтказилган тадқиқотларнинг гувоҳлик беришича ассертивлиги ва ўзига ишончининг юқорилиги билан ажралиб турувчи педагоглар ўзларининг юксак даражадаги педагогик қобилиятлари билан ажралиб турар эканлар ва бу қобилиятлар уларнинг таълим соҳасидаги фаолиятларини самарали амалга оширишлари учун ўз олдига қўйган мақсадлари ва вазифаларини юқори савияда бажаришларига хизмат қилади.
Таянч сўз ва тушунчалар: педагог, педагогик компетентлик, педагогик қобилиятлар, педагогик муомала услуби, ассертивлик, коммуникатив қобилиятлар, ташкилотчилик қобилиятлари.
КАДЫРОВ К.Б. ВЛИЯНИЕ АССЕРТИВНОСТИ НА ПЕДАГОГИЧЕСКУЮ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
В статье представлены результаты исследований о взаимосвязи ассертивности и профессиональной компетентности у 210 педагогов средних общеобразовательных и средних специальных учреждений. Для углубленного и всестороннего изучения ассертивности и профессиональной компетентности педагогов был использован целый ряд психодиагностических методик, направленных на выявление различных профессионально-психологических особенностей личности педагогов. Результаты проведенного исследования показали, что педагог, обладающий высоким уровнем ассертивного и уверенного поведения, отличается высокими педагогическими способностями, способствующими лучшей реализации поставленных педагогом целей и задач для продуктивной образовательной деятельности.
Ключевые слова и понятия: педагог, педагогическая компетентность, педагогические способности, стиль педагогического общения, ассертивность, коммуникативные способности, организаторские способности.
KADYROV K.B. INFLUENCE OF ASSERTIVENESS ON PEDAGOGICAL COMPETENCE
The interrelationship of assertiveness and professional competence among 210 teachers of general secondary schools and secondary specialized educational institutions is considered in the present article. A variety of psychodiagnostic techniques, directed to revealing various professional and psychological features of teachers’ personality, were used for in-depth and comprehensive study of assertiveness and professional competence of teachers. The research results have show that teachers with high level of assertive and confident behavior are characterized with prominent pedagogical abilities, which provide effectiveness of educational activity.
Keywords: pedagogue, pedagogical competence, pedagogical abilities, pedagogical communication style, assertiveness, communicative abilities, organizational abilities.
Садриддинов Сухроб Рустамжонович,
А.Авлоний номидаги Халқ таълими тизими раҳбарлари ва мутахассис ходимларини қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш институти «Педагогика ва психология» кафедраси катта ўқитувчиси
ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА ПСИХОЛОГИК ҲИМОЯНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ ФУНКЦИОНАЛ АҲАМИЯТИ
САДРИДДИНОВ С.Р. ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА ПСИХОЛОГИК ҲИМОЯНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ ФУНКЦИОНАЛ АҲАМИЯТИ
Таълим жараёнида психологик ҳимояни шакллантириш масаласи педагогик ва психологик аҳамият касб этиб, ўқувчиларни руҳий ҳаловатсизликка тушмаслигини таъминлаш учун профилактик вазифани бажариб, беқарорлик ҳолатини келтириб чиқарувчи ахборотдан ҳимоя қилади. Назарий жиҳатдан психологик ҳимоя базавий ва орттирилган кабиларга ажратилади. Таълим жараёнида, ўқувчиларда психологик ҳимоя мақбул шаклини шакллантириш орттирилган психологик ҳимоя ҳисобланади. Уни шакллантириш ўқитувчиларнинг зиммасидаги вазифа ҳисобланади.
Таянч сўз ва тушунчалар: таълим жараёни, ўқувчи шахси, психологик ҳимоя, маънавий дунё, хулқ намунаси, психологик маданият, психологик ҳимоя турлари, назарий тасниф, шахс, «Мен»- концепцияси, психологик дискомфорт, эҳтиёж, ҳаётий тажриба, вазият.
САДРИДДИНОВ С.Р. ФУНКЦИОНАЛЬНОЕ ЗНАЧЕНИЕ ФОРМИРОВАНИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКОЙ ЗАЩИТЫ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ
Вопрос формирования психологической защиты учащегося имеет педагогическую и психологическую значимость, так как психологическая защита выполняет профилактическую функцию, ограждает личность учащегося от информации, вызывающей психологический дискомфорт. Теоретически психологическая защита делится на базовые и приобретённые формы. Задачей педагога является формирование в процессе обучения позитивной формы психологической защиты учащегося, которая является приобретенной формой психологической защиты.
Ключевые слова и понятия: учебный процесс, личность учащегося, психологическая защита, духовный мир, модель поведения, психологическая культура, формы психологической защиты, теоретическая классификация, личность, «Я»-концепция, психологический дискомфорт, потребность, жизненный опыт, ситуация.
SADRIDDINOV S.R. FUNCTIONAL VALUE FORMING PSYCHOLOGICAL SECURITY IN THE PROCESS OF EDUCATION
The issue of investigations of psychological security forming has pedagogical and psychological meaningfulness. As psychological defence implements the prophylactic duty, that’s secury of studet personality from information which create psychological discomfort. In theory psychological defence is divided to basic and purchased forms. The task of teacher is forming in the process of educating positive form of psychological security of stududents, which is to become an acquired form of psychological defence.
Keywords: psychological defense, spiritual world, behavior model, psychological culture, forms of psychological defense, theoretical classification, personality, «I»-concept, psychological discomfort, need, vital experience, situation.
Абидов Бахадир Казимович,
«Замонавий таълим» журнали бош муҳаррири, иқтисод фанлари номзоди, доцент
МАРИЯ МОНТЕССОРИ ТАЪЛИМОТИДА ТАРБИЯЛОВЧИЛАРНИ ТАЙЁРЛАШ АСОСЛАРИ[1]
АБИДОВ Б.К. МАРИЯ МОНТЕССОРИ ТАЪЛИМОТИДА ТАРБИЯЛОВЧИЛАРНИ ТАЙЁРЛАШ АСОСЛАРИ
Мақолада бола шахсига йўналтирилган таълимнинг дунёда кенг тарқалган Мария Монтессори таълимоти (методикаси)нинг тарбияловчиларни тайёрлаш асослари ёритилган. Мақолада бу таълимотнинг асосий тамойиллари ҳам келтирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: мактабгача таълим, Мария Монтессори таълимоти (методикаси), тарбияловчиларни тайёрлаш.
АБИДОВ Б.К. ОСНОВЫ ПОДГОТОВКИ ВОСПИТАТЕЛЕЙ В УЧЕНИИЙ МАРИИ МОНТЕССОРИ
В статье освещены основы подготовки воспитателей согласно учения (методики) Марии Монтессори, являющегося одним из широко распространённых в мире учений, направленных на личность ребёнка. В статье приводятся также основные принципы этого учения.
Ключевые слова: дошкольное образование, учение (методика) Марии Монтессори, подготовка воспитателей.
ABIDOV B.K. BASES OF PREPARATION OF EDUCATORS ARE IN STUDIES OF MARIA МОНТЕССОРИ
In the article basic principles of kindergarten teachers training in the Maria Моnтеssоri’s world outlook concept are lightened. The studies of Maria Моnтеssоri, being one of the widespread in the world methodologies directed to personality of child. Basic principles over of this studies are brought in the article as well.
Keywords: preschool education, studies (methodology) of Maria Моnтеssоri, preparation of teachers.
[1] Мақола Мария Монтессори таълимоти (методикаси)га бағишланган китоблар асосида тайёрланган ва муҳокама учун тақдим этилмоқда.
Артикова Муҳайё Ботиралиевна,
Андижон давлат университети «Педагогика» кафедраси мудири, педагогика фанлари номзоди, доцент
ЁШЛАРНИНГ МЕҲНАТ ТАРБИЯСИДА МИЛЛИЙ АНЪАНАЛАРГА НИСБАТАН БЕГОНАЛАШУВ ТАҲДИДИ
АРТИКОВА М.Б. ЁШЛАРНИНГ МЕҲНАТ ТАРБИЯСИДА МИЛЛИЙ АНЪАНАЛАРГА НИСБАТАН БЕГОНАЛАШУВ ТАҲДИДИ
Мақолада замонавий шароитда ёш авлодни меҳнатсеварлик руҳида тарбиялаш масалалари кўриб чиқилган. Бугунги ижтимоий-иқтисодий ўзгаришлар натижасида меҳнат жараёни ва меҳнат тарбиясига муносабатларнинг ўзгариб бораётгани, глобаллашув даврида ёшларнинг меҳнат тарбиясида миллий анъаналарга нисбатан бегоналашув таҳдидлари ва унинг олдини олиш масалалари ёритилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: меҳнат тарбияси, миллий анъана, урф-одат, ҳунар, қадрият, ёш авлод, бегоналашув, таҳдид, муаммоли вазият, оила, таълим муассасаси, моддий ва маънавий ҳаёт.
АРТИКОВА М.Б. УГРОЗА ОТХОДА ОТ НАЦИОНАЛЬНЫХ ТРАДИЦИЙ В ТРУДОВОМ ВОСПИТАНИИ МОЛОДЁЖИ
В статье рассматривается вопрос воспитания в современных условиях молодого поколения в духе трудолюбия. В настоящее время в результате социально-экономических перемен происходит изменение отношения к процессу труда и трудовому воспитанию. Автором раскрываются угрозы отхода от национальных традиций в трудовом воспитании молодёжи в период глобализации и обосновывается необходимость проведения работы по профилактике таких угроз.
Ключевые слова и понятия: трудовое воспитание, национальная традиция, обычай, ремесло, ценность, молодое поколение, отчуждение, угроза, проблемная ситуация, семья, учебное заведение, материальная и духовная жизнь.
ARTIKOVA M.B. THE THREAT OF STRANGE’S DESTRUCTIVE INFLUENCE TO THE NATIONAL TRADITIONS ON LABOR UPBRINGING OF THE YOUNG GENERATION
The article is devoted to the issues of bringing up the youth in mentality of work respect. At the present because of social-economic turbulences at globalization process there is occurs changes in attitude in regards of labor process and labor upbringing. The threat of getting destructive influences of stranger’s to the national traditions and problems of these destructive trends prevention were discussed athor in the article.
Keywords: labor upbringing, national traditions, customs, handicrafts, young generations, getting strange, threat, dilemma, family, educational establishment, materialistic and spiritual life.
Акрамова Феруза Акмаловна,
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги «Оила» илмий-амалий тадқиқот маркази лойиҳа раҳбари, психология фанлари номзоди, доцент;
Билолова Замира Бахтиёровна,
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги «Оила» илмий-амалий тадқиқот маркази кичик илмий ходими
ТАЪЛИМ ТИЗИМИДА ЁШЛАРНИ ОИЛАВИЙ ҲАЁТГА ТАЙЁРЛАШ ДОЛЗАРБ МУАММО СИФАТИДА
АКРАМОВА Ф.А., БИЛОЛОВА З.Б. ТАЪЛИМ ТИЗИМИДА ЁШЛАРНИ ОИЛАВИЙ ҲАЁТГА ТАЙЁРЛАШ ДОЛЗАРБ МУАММО СИФАТИДА
Мақолада таълим тизимида ёшларни оилавий ҳаётга тайёрлаш олзарб муаммо эканлиги, бу ўз навбатида оилаларда соғлом муҳитни таркиб топтиришга ҳамда шу орқали оила мустаҳкамлигини таъминлашга замин яратиши, бу жараённи умумий ўрта ва олий таълим тизимларида жорий этиш бўйича зарур чора-тадбирлар амалга оширилаётганлиги, ўтказилган ижтимоий-психологик тадқиқот натижалари кўриб чиқилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: оила, ёшларни оилага тайёрлаш, оила муҳити, соғлом муҳит, оила психологияси, оилага оид тасаввурлар.
АКРАМОВА Ф.А., БИЛОЛОВА З.Б. ПОДГОТОВКА МОЛОДЕЖИ К СЕМЬЕ КАК АКТУАЛЬНАЯ ПРОБЛЕМА
В статье рассматриваются вопросы подготовки молодежи к семье как актуальной проблемы системы образования, решение которой обеспечивает стабильность и прочность семьи. Обоснована необходимость подготовки молодежи к семье в ключевых звеньях системы образования: дошкольное, среднее и высшее образование. Также приведены результаты проведённых авторами социально-психологических исследований по данной проблеме.
Ключевые слова и понятия: семья, подготовка молодёжи к семье, климат семьи, здоровая среда, психология семьи, представления о семье и семейных отношениях.
AKRAMOVA F.A., BILOLOVA Z.B. YOUTH EDUCATION FOR THE FAMILY LIFE AS A CURRENT PROBLEM
The article deals with the issues of preparing young people for the family as an actual problem of the education system, the solution of which ensures the stability and strength of the family. The necessity of preparing youth for the family in the key parts of the education system is grounded: pre-school, secondary and higher education. Also, the results of the socio-psychological research carried out by the author on this issue are presented.
Keywords: family, preparation of youth for family, family climate, healthy family environment, family psychology, family and family relations.
Тургунова Азиза Тошпулатовна,
Тошкент давлат иқтисодиёт университети «Ижтимоий фанлар» кафедраси катта ўқитувчиси
ЎЗБЕКИСТОНДА ГЕРОНТОПЕДАГОГИКАНИНГ ШАКЛЛАНИШИ ВА ТАРАҚҚИЁТИ ИСТИҚБОЛЛАРИ
ТУРГУНОВА А.Т. ЎЗБЕКИСТОНДА ГЕРОНТОПЕДАГОГИКАНИНГ ШАКЛЛАНИШИ ВА ТАРАҚҚИЁТИ ИСТИҚБОЛЛАРИ
Мақола геронтопедагогика фанига асосланиб, ёшлар маънавий камолотига эришиш бўйича илмий-назарий хулосалар чиқарилган. Оилалар маънавий-ахлоқий муҳитини барқарорлаштиришда ибрат бўлаётган катта авлоднинг тажрибаларидан, яъни геронтопедагогиканинг миллий тарбия усулларидан оқилона фойдаланиш масалалари таҳлил қилинган.
Таянч сўз ва тушунчалар: ворислик, ахлоқий ворислик, хулқ-одоб қадриятлари, педагогика, геронтопедагогика, андрагогика, геронтопсихология, катта авлод, аждодлар мероси, яратилган шарт-шароитлар ва манбалар.
ТУРГУНОВА А.Т. ФОРМИРОВАНИЕ И ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ ГЕРОНТОПЕДАГОГИКИ В УЗБЕКИСТАНЕ
В статье, основываясь на геронтопедагогику, приведены научно-теоретические выводы по достижению духовного развития молодёжи. Анализируются вопросы формирования стабильной духовно-моральной среды в семье на основе являющегося образцом богатого опыта старшего поколения, т.е. рационального использования присущих геронтопедагогике национальных методов воспитания.
Ключевые слова и понятия: наследие, духовное наследие, ценности поведения, педагогика, геронтопедагогика, андрагогика, геронтопсихология, старшее поколение, наследие предков, созданные условия и источники.
TURGUNOVA A.T. FORMING AND PROSPECTS OF DEVELOPMENT OF SCIENCE ABOUT PEDAGOGICS OF SENIOR GENERATION IN UZBEKISTAN
In the article, being base on science about pedagogics of senior generation, over is brought theoretical conclusions on the achievement of spiritual development of young people. The questions of forming of stable spiritually-moral environment are analysed in family of being a standard rich experience of senior generation, i.e. the rational use of inherent science about pedagogics of senior generation of national methods of education.
Keywords: heritage, spiritual heritage, values of behavior, pedagogics, science about pedagogics of senior generation, andragogy, gerontopsychology, senior generation, heritage of ancestors, created terms and sources.
Турғунбоев Сирожиддин Фахриддинович,
Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети таянч докторанти
КАР ВА ЗАИФ ЭШИТУВЧИ БОЛАЛАРНИНГ ИЖТИМОИЙ МОСЛАШУВИДА МЕҲНАТ ТАЪЛИМИНИНГ АҲАМИЯТИ ВА УНИНГ ДОЛЗАРБ МУАММОЛАРИ
ТУРҒУНБОЕВ С.Ф. КАР ВА ЗАИФ ЭШИТУВЧИЛАР БОЛАЛАРНИНГ ИЖТИМОИЙ МОСЛАШУВИДА МЕҲНАТ ТАЪЛИМИНИНГ АҲАМИЯТИ ВА УНИНГ ДОЛЗАРБ МУАММОЛАРИ
Мақолада эшитишида нуқсони бўлган шахсларнинг ижтимоий мослашув самарадорлигини таъминлашга оид долзарб муаммолар ёритилган. Махсус (коррекцион) мактаб-интернатларда ташкил этилган меҳнат таълимини такомиллаштириш орқали эшитишида нуқсони бўлган шахсларнинг ижтимоий мослашув самарадорлигини оширишга доир ёндашувлар акс эттирилган.
Таянч сўз ва тушунчалар: ижтимоий мослашув, «Технология» фани, предметли амалий таълим, коррекция, реабилитация.
ТУРГУНБОЕВ С.Ф. РОЛЬ ТРУДОВОГО ОБРАЗОВАНИЯ В СОЦИАЛЬНОЙ АДАПТАЦИИ ГЛУХИХ И СЛАБОСЛЫШАЩИХ ДЕТЕЙ И ЕГО АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ
В статье освещаются актуальные проблемы обеспечения эффективности социальной адаптации людей с нарушениями слуха. Отражены подходы к повышению эффективности социальной адаптации людей с нарушениями слуха посредством совершенствования технологии в специализированных (коррекционных) школах-интернатах.
Ключевые слова и понятия: социальная адаптация, предмет «Технология», предметно-практическое обучение, коррекция, реабилитация.
TURGUNBOYEV S.F. ROLE OF LABOUR EDUCATION IN SOCIAL ADAPTATION OF DEAF AND POORLY HEARING CHILDREN AND IMPORTANT ISSUES OF THE DAY
The article highlights the actual problems of ensuring the effectiveness of social adaptation of people with hearing impairment. Approaches to increasing the effectiveness of social adaptation of people with hearing impairment through the improvement of technology of labor in specialized (correctional) boarding schools are reflected.
Keywords: social adaptation, technology, subject-practical education, correction, rehabilitation.